mitäs töitä teet "oikeesti"?
Re: mitäs töitä teet "oikeesti"?
Työnjohtaja metallialalla
- vesahy
- Jäsen

IT-alalla minäkin leipäni ansaitsin melkein neljäkymmentä vuotta, suunnittelijana, projetipäällikkönä, ohjelmoijana, operaattorina, konsulttina, kouluttajana,...tulikohan kaikki? Alkuperäinen koulutus on laivanrakennusinsinööri. Nyt jo puolitoista vuotta eläkkeellä, mutta ei keinumistuolissa. Viime kesänä sain uuden ammatin opiskelun loppuun ja suoritin virallisen matkaoppaan tutkinnon. Baltian maat, erityisesti Viro on kiinnostuksen kohteena, tehtäiskös porukalla ekskursio sinne, vanhoja puutaloja katselemaan?
Hoiturina olen ja mies sotkee kätensä kauluspaidassa 
Jokaisella meistä on unelmia - vaatii rohkeutta toteuttaa ne
-
sofi
- Jäsen

Äitiyslomailen. Maahanmuuttajien parista jäin äippälomalle (toimin sossutanttana ja perhetyöntekijänä maahanmuuttopalvelukeskuksessa). Myanmarin tilanne henk.kohtaisesti kauhistuttaa. Oli paljon ihania asiakkaita Burmasta, viidakoistakin, primitiiviheimoista
. Toivottavasti apu nyt pääsisi perille eikä juntta kenkkuilisi
.
Niin ja mies on musisoiva insinörtti
.
Niin ja mies on musisoiva insinörtti
Talvet mulla kuluu taksin ratissa, kesät kiviä myyden ja mies pyörittää omaa taksia.
-kun itse tekee, tietää miten on tehty, olipa se sitten tehty hyvin tai hyvin huonosti-
Mies järjestelmäasiantuntija (ylättävän moni vastaajista on muuten it-alalla...), minä toimin "siistissä sisätyössä" oikeudellisten asioiden parissa.
Ei kerkee tekemään mitään töitä viimeiseen viiteen vuoteen ja nyt vasta alakerta rempattu! Nyt tarkoitus laittaa yläkerta siihen kuntoon, että lämpöä riittää talveksi. Ja sitten kun takapuoli ei enää kestä, on pakko palata takaisin töihin.
vesahy kirjoitti:... tehtäiskös porukalla ekskursio sinne, vanhoja puutaloja katselemaan?
--------------------------------------------------------------------------------------------
minä kans, milloin mennään?
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
Tutkimusinsinööri VTT
Vähemmän yllättävästi IT-alalla, tosin koneen käyttö päivässä on vähäisempää, enemmän suu käy ja kädet heiluu 
-
suohirviö
- Jäsen

Olen hoitoalalla, mielenterveystyössä. Aikaisemmalta kolutukseltani ompelualan artesaani, eli käsityöt ovat lähellä sydäntäni...
Eipä yllätä ketään että tämäkin kirjoittaja on nykyään IT-alalla(käytöntuki, työasemat ja palvelinylläpito sekä yhteydet ulos)
Sanoilleni täällä pontta antaa menneiden vuosien opiskelut:
Laitosmies, kaikkien teknisten koneiden korjaaja, hitsaaja sekä sorvaaja.. Nykyinen harrastaminen on metallityöt.
Matruusi, konemies enemmänkin, matkailua yleisöltä kielletyissä paikoissa, alusten konehuoneissa
Konemestari, samaa kuin edellä, mutta vähän enemmän miettimistä ja suunnittelua
Vapaa vuoroilla autonkorjailua, -ajamista yms yms.. kaikenlaista...
Nämä tekniset "palkkaharrastukset" pitävät liikkeellä pienen Pelle Pelottoman tuolla pään sisällä.. Tällä hetkellä mietinnässä miten säästäisi parhaiten energiaa tulevaisuudessa. Mikä olisi siis oikea tasapaino ilman, maan, öljyn, sähkön välillä..
Sanoilleni täällä pontta antaa menneiden vuosien opiskelut:
Laitosmies, kaikkien teknisten koneiden korjaaja, hitsaaja sekä sorvaaja.. Nykyinen harrastaminen on metallityöt.
Matruusi, konemies enemmänkin, matkailua yleisöltä kielletyissä paikoissa, alusten konehuoneissa
Konemestari, samaa kuin edellä, mutta vähän enemmän miettimistä ja suunnittelua
Vapaa vuoroilla autonkorjailua, -ajamista yms yms.. kaikenlaista...
Nämä tekniset "palkkaharrastukset" pitävät liikkeellä pienen Pelle Pelottoman tuolla pään sisällä.. Tällä hetkellä mietinnässä miten säästäisi parhaiten energiaa tulevaisuudessa. Mikä olisi siis oikea tasapaino ilman, maan, öljyn, sähkön välillä..
TheJonssi
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Kaikki korjataan, nekin mitkä ei vielä ole rikki
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Kaikki korjataan, nekin mitkä ei vielä ole rikki
Kääk mikä määrä IT-ihmisiä... ammattitautiko?
Itse lasken ja raportoin ALVeja, isäntä sorvaa (CNC koneistajaksiko ne sitä haukkuu).
Minä olen näitä tylsiä "luin kerran itseni ammattiin ja tässähän pysyn", mutta isäntä on harrastanut työn ja työpaikan vaihtoa enemmänkin. Se on alunperin nuoriso-ohjaaja, sittemmin hieroja, kokoonpanija, pien-elektroniikka-asentaja ja nykyisin sorvari...
Ja ei, en ole verottajan paras ystävä... kaikesta huolimatta.
Itse lasken ja raportoin ALVeja, isäntä sorvaa (CNC koneistajaksiko ne sitä haukkuu).
Minä olen näitä tylsiä "luin kerran itseni ammattiin ja tässähän pysyn", mutta isäntä on harrastanut työn ja työpaikan vaihtoa enemmänkin. Se on alunperin nuoriso-ohjaaja, sittemmin hieroja, kokoonpanija, pien-elektroniikka-asentaja ja nykyisin sorvari...
Ja ei, en ole verottajan paras ystävä... kaikesta huolimatta.
heh, IT-alallahan sitä itsekin. Joskin talonmiehenä, takapiruna, matkanjohtajana, palokuntana ja eri IT-jargon murteiden tulkkina... ...ai niin, ja työpaikan kaffehuoneen rmt-rakentajakerhon vakiojäsen. Juu, on se ammattitautina näköjään yleisempi kuin hiiriranne
-cahtty-
-cahtty-