laajennuksen hintaa

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
iso perhe
Jäsen
Jäsen

laajennuksen hintaa

Viesti Kirjoittaja iso perhe »

saatiin tarjous yhdestä rakennusliikkeestä ja nyt tarvisi tietää onko hinta kohtuullinen,kallis vai halpa. Joten kertokaahan mielipiteitä? sateelta suojaan pystys olisi 4500e ja siihen kuuluu kuisti, noin 7,5 neliöä ja laajennus 8*5m, sit oli vanhan osan katon purku ja uuden katon tekeminen 40e neliö, jos tekee perustukset kuistille ja laajennukselle niin se oli 2400e ja nää oli urakka hintoja. Tunti veloituksena ottaa 28e+alv, meinas että tunti veloituksena tulis vähän halvemmaks, mutta kun mulla ei ole hajuakaan hinnoista niin kertokaas onko nää kallita vai mitä :shock: . meinasivat että kuukasi siinä menee kun tekisivät nuo hommat ja kaksi miestä olisi hommissa. Itse tehtäisiin jos olisi aikaa, mutta kun ei ole edes kesälomaa, niin on kysyttävä muita tekemään :-D
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: laajennuksen hintaa

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Kuuluuko puutavara ja kaikki muut tarvikkeet tuohon hintaan? Äkkiseltään tuntuu pelottavan halvalta :shock: Valaisetko hieman lisää tuota projektia?
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Vaahterarinne
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Vaahterarinne »

Itse luulen, että tuo on vain työn osuus.. jos ei, niin ei ole paha hinta.
Limes
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Limes »

Mitä ilmeisimmin maanrakennustyöt ja sepelit/sorat tuosta myös puttuu.
iso perhe
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja iso perhe »

Puutavara on omasta takaa ja maanrakennus työt pitäisi kuulua tuohon perustusten tekemiseen. Sorat + muut tarvikkeet tulee päälle.Mutta tehdäänkö urakkana vai otetaanko tunti työnä tekemään?
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Yleisesti ottaen tuntitöinä teetettynä laatu on parempaa, kun ei urakoitsija hosu mutta myöskin tulee kalliimmaksi. Jos mahdollista, niin voisi olla itse mukana niin voisi hieman päälle katsoa mutta ei tietenkään sekään ole hyväksi jos selän takana koko ajan on neuvomassa.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Jonssi
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Jonssi »

Tuntitöissä voit hiukan vaikuttaa itse omalla työlläsi loppukustannuksiin. Mikäli et ole rakennusmestari, puhumattakaan osaavaa suoritusporrasta, niin voit aina siivoilla olla pitämässä tikkaita paikallaan ja kaikkea apuhommaa. Tämä kaikki näkyy sitten lopullisessa tuntilaskutuksessa, että onko tikkaiden pitäjälle maksettu 28*0,22€ vai oletko sen saanut sinä itse. Sitten loppusiivous on yleensä laskettu urakkaan, joka vie kuitenkin muutamia tunteja. Tästä voi jo tulla satasen, parinkin säästö. Sitten jos osaa enempi ja on mahdollisuuksia olla apumiehenä sekä esivalmistella seuraavan päivän töitä, niin säästö on jo huomattava.

Urakkatyössähän aputyöt menee urakoitsijan taskuun, joka taas on avusta erittäin mielissään.

Mutta, kaikkeahan ei voi rahassa aina mitata. Oman työn osuudella pääse jo saunailloissa rehvastelemaan, että "kun mää tota laajennusta tein..." :mrgreen:
TheJonssi
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Kaikki korjataan, nekin mitkä ei vielä ole rikki
Kari56
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kari56 »

Missähän päin noin edullisia tekijöitä löytyy ? 4500E kuukauden hommista kuullostaa etelän poikien tekosilta ilman kuittia.
Vastaa Viestiin