Ilmalämpöpumpun avulla saatava säästö

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
aqvarius
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja aqvarius »

oliskohan mahdollista sijoittaa tuo ulkoyksikkö vinttiin? päätyseinän viereen, reikä seinään ja ritilä ja olis vintin tuuletuskin kunnossa? ei meinaan ole mikään komistus vanhan talon seinässä?
tee se itse ja "SÄÄSTÄ"! ;)
maraarni
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja maraarni »

aqvarius kirjoitti:oliskohan mahdollista sijoittaa tuo ulkoyksikkö vinttiin? päätyseinän viereen, reikä seinään ja ritilä ja olis vintin tuuletuskin kunnossa? ei meinaan ole mikään komistus vanhan talon seinässä?
Viilentäisi varmaan vinttiä vielä lisää ja epäilen, että takuu raukeisi laitteesta just. Mikä lie laitteen elinikäkään tuollaisessa asennuksessa??

Toinen pahempi ongelma on kondessivedet, pakkasella niitä sitten kanssa tulee laitteen alle. Ne pitäisi johtaa ulos siististi ja jos joku kohta jäätyy, niin tuolla saattaa saada aikaiseksi kosteusvaurioita.
koiravahti
Uusi jäsen
Viesti:

Ultimatemarket ILP

Viesti Kirjoittaja koiravahti »

Ultimatemarket kauppaa edullisesti ilmalämpöpumppuja. Onko kenelläkään kokemuksia ks. firmasta ja sen tuotteista?
Sampo
Jäsen
Jäsen

Re: Ultimatemarket ILP

Viesti Kirjoittaja Sampo »

koiravahti kirjoitti:Ultimatemarket kauppaa edullisesti ilmalämpöpumppuja. Onko kenelläkään kokemuksia ks. firmasta ja sen tuotteista?
Ei ole omakohtaisia kokemuksia mutta voit lukea muiden mielipiteitä sieltä alan foorumilta,jonne täälläkin on jo aiemmin viitattu eli laitetaanpa linkki:
http://www.lampopumput.info/foorumi/

Itse en kyllä uskaltaisi enää sijoittaa Ultimaten vehkeisiin ainakaan tarkemmin vertailematta muihin vaikka Ultimatea nimenomaan alunperin olin tilaamassa.
Tilanne on nimittäin voinut muuttua ja saatat saada rahoillesi paremman vastineen sijoittamalla kalliimpaan Japanilaisvalmisteiseen ns. "mekkikoneeseen".
Vastaa Viestiin