Rautu kirjoitti:
Huomasin patolevymainoksessa, että sanoivat sen suojaavan radonilta. Miten tämä onnistuu näiltä hengittäviltä stryrox-levyiltä? Toinen kysymys on se, että miksi ostaa mersu, kun toyotallakin pääsee?
Radon maasta vapautuvaa säteilyä, aiheuttaa mm syöpää. Patolevy joka asennetaan sokkelin ulkopuolelle pystyyn, ei voi mitenkään edes teoriassa estää radonin pääsyä sokkelin sisäpuoliseen ilmatilaan, yksinkertaisesti siksi, että sen pitäisi olla hermeettisesti tiivis lattiaa vasten. Enneminkin patolevy muovipintana, joka ei hengitä, estää radonsäteilyn
http://www.stuk.fi/sateilytietoa/sateil ... _FI/radon/ ulospääsyn. Kun taas tulee tuohon radonin poistoon, niin siihenkin on lääke, joka samalla estää myös homehtumisen
http://www.malmilandia.fi/?sivu=kosteus , johon saadaan kytkettyä myös radonin poisto.
Rautu kirjoitti:Minusta olisi keskustelupalstan jonkinlaisen maineen kannalta parasta, että tuota "fu..." nimeä ei juurikaan mainittaisi, sillä samaa hengittävää styrox-tavaraa myyvät muutkin eri nimellä, esimerkiksi Isodrän. Sen toimittaja löytyy kuukkelilla. Nyt saa vaikutelman, että joku sponsoroi mielipidekirjoittajia näillä sivuilla.
Matti Alander olisi rehellinen, jos toisi aina kirjoituksissaan ilmi, että edustaa yhtä tuotemyyjää.
Olen jo monasti sanonut, että Matti ei ainakaan minua sponsoroi, periaatteessa olemme jopa kilpailijoita. Minä tarjoan toista tuotetta ja hän toista, mutta ei se silti oikeuta minua parjaamaan jotain hänen markkinoimaansa, ilman että minulla olisi siihen faktoja. Enkä kyllä ole huomannut, että hän olisi jotenkin epärehellisesti tuonut neuvoja esiin. Kerro ihmeessä miten se on tapahtunut, koska minusta on ainakin koko ajan ollut selvää, että hän myy Fuktisolia
Se että täällä mainitaan Fuktisol, enemmän kuin Isodrän johtunee siitä, että meitä jotka on asiasta kiinnostuneet, voi siitä syyttää, eikä Mattia, koska se nimi nyt on sattunut paremmin sopimaan suuhun. Ei minulla ole mitään vastaan,vaikka joku ottaisi kyseisen Isodrän tuotenimikkeen myyntiin, tai jonkun muun vastaavan. Kun taas sanot, ettei Fuktisolia saisi nimellä sanoa, mutta otat esiin styroxin, niin samalla annat kuvan määrätystä tuoteryhmästä.

Joten suo siellä vetelä täällä.
Kävin katsomassa Rakentaja.fi palstalla ja jäi vähän huvittava tunne. Yksi vastaus koskien Isodrän tuotteen soveltuvuutta ja sekin että maassa oleva vesi pääsee ilman kanssa tekemisiin ja sen tähden muodostaa sakkaa, joka tukkii kyseisen levyn? Kun taas lukee asennusohjeita, niin siinä levy laitetaan maan alle, joten se vesi on ihan yhtä lailla ilman kanssa tekemisissä kuin ennekin ja myös se seikka tuntui neuvojalta unohtuvan, että kyseisen levyn asennuksen yhteydessä siihen laitetaan suodatinkangas eteen?