Hei taas. Kyllä, olen vaipunut syvälle epätoivon suohon ja siitä kärsii isäntä
SAlaojitus on alkanut. Vanha bitumi kulunut pois, ja yli 40 v. vanhat tiiliputketkin löytyi (jonkinlainen salaojitus siis on ollut). Tukkoon ovat ainakin menneet.
Seiniin tulee nappulamatto ja styroxit, suojalistat myös. Täälläpäin koko fuktisol/isodrän on täysin tuntematon käsite. Ja minä sain otsaani leiman jossa isolla komeilee " nettimainonnan uhri"
SAlaojat kaivetaan reilusti sokkelin alapuolelle, kaato tulee olemaan talon matkalta yli 30 cm. Vedet menee pumpulla varustettuun kerääjäkaivoon joka kaivetaan siis aikalailla syvälle.
Itse sokkeli on kuiva, vesiraja n 40 cm anturan alapuolella.
Sisätilojen laitto vielä kovasti auki. Koko rakennetun osan alueella on lattialämmitys. Jos siis päädymme tuohon rauta/metallikoolaukseen, jää senkin alle lattialämmitys. Luulis ainakin että ilma siellä kaakelilujan ja lämpöeristetyn sokkelin välissä pääsisi kuivamaan, kun lattialämmitys pohottaa sinne lämmintä?
Itse huonetiloissa seinässä on yhdessä kohtaa rakenne vähän avoin, kun seivässä on lattialämmityksen säätöventtiili (tai joku semmoinen). Rakenteet (puukoolaus ja kipsilevy on kuivat, mutta villat tuntuu alaosasta kosteilta (ja haisee....) Kosteus on niihin imeytynyt lattiasta. Villat täytyy ainakin vaihtaa..... Mielummin kyllä kantaisin ulos koko puuosat. En tiedä mitä miehet meinaa tehdä.
Minä tein kantani selväksi: tehkää P*#ke'e niinkuin tahdotte, jos kerran ei voi naiselta ottaa ideoita (ja eihän ne minun ideoita edes ole) vastaan, niin herrat on hyvät ideoi itse.
Minä en tiedä rakentamisesta mitään, ei auta kun luottaa siihen että miehet osaa. Tulee pää kipeäksi kun yrittää itse ajatella
Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille/ neuvoneille.