Kommenttia tästä?

Juuri ostanut rintamamiestalon? Aikeissa hankkia rintamamiestalo? Mitä pitäisi ottaa huomioon?
Vastaa Viestiin
Tanjuska
Jäsen
Jäsen

Kommenttia tästä?

Viesti Kirjoittaja Tanjuska »

Heippa!

Kyselin tuossa viime viikolla tämän palstan toisessa osiossa vinkkejä suojelukohteesta, mutta koska se talo meni, täytyy katsella muita. Nyt löytyi tällainen: http://www.huoneistokeskus.fi/Aspx/Real ... yID=745859. Muuten en oikeastaan kaipaa kommenttia paikasta - toki sitä saa antaa, siitä tuskin on haittaa, mutta lähinnä mulla tuli mieleeni asia, joka alkoi askarruttamaan pohjapiirustuksia katsellessa (pohjakuvat löytyy ko. linkistä), että mitenhän tuossa saisi "pelattua" ilman seinien kaatelua / rakentelua alakerran tilaa niin, että keittiöstä saataisiin isompi ja ehkä jopa yhtenäinen jollain tapaa olohuoneen kanssa? Tietysti, huoneita voi vaihtaa (olohuone ja makkari keskenään ja siitä jonkinnäköistä muokkausta seinien ym. suhteen), mutta onko muita ideoita?

Toinen juttu, mikä minuakin mietityttää (joku muukin keltanokka kyseli samaa asiaa), että miten on, voiko kellarikerrokseen meneviä portaita mitenkään muokata nykysäädösten mukaisiksi? En osaa sanoa vielä, voiko niitä leventää - pahoin pelkään että ei voi. Yläkerran portaissa sama juttu, uskoisin näin. Mutta käsittääkseni ne on helpompi muuttaa kuin alaspäin, kellarikerrokseen menevät, jotka rintsikoissa käsittääkseni ovat käytävämäiset, kapeat ja ahtaat ilman pelivaraa?!

Mitä tulisi huomioida "kytätä", kun menemme taloa katsomaan? Muutamia juttuja tiedän, mutta mitkä olis ne olennaisimmat asiat tämän talon kohdalla, mihin te konkarit kiinnittäisitte huomionne näytössä?

Talo on alueen hintatasoon nähden jopa huokea, mikä hieman epäilyttääkin minua, tosin onhan talossa laitettavaakin - kiire meillä ei sen kanssa olisi, jos talo olisi mieleinen. Olemme puhuneet, että katsellaan ja pikkuhiljaa tehdään.. se vuoden pelivara siis ainakin :-)

Kiitos etukäteen niille jotka jaksavat vastata. Taloja tulee ja menee, meillä näköjään monikin ohi suun, kun mietitään liian kauan.. :oops: Ja aina kun kiva paikka löytyy, piinaan teitä typerillä kysymyksilläni, joita mietin jo ennen näyttöä.. smiley_074

Vielä kerran; kiitos ja anteeksi..
Ensku
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Re: Kommenttia tästä?

Viesti Kirjoittaja Ensku »

Kellarikerrosta kyttäisin ainakin minä. Miät on laattojen alla jne.?
Toki perusteellinen tutkimus ja kuntotarkastus olis hyvä tehdä.

Kyllähän tuo päällisin puolin näytti ihan mukavalta.
roku53
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja roku53 »

Heips!
Onko kohteessa tehty kuntokartoitus? En ole rakennusalan ammattilainen, mutta taloja monen monta kiertäneenä minun silmiini pisti kylpyhuone. Onko laattojen välit likaiset vai märät? Kuntokartoitus on mielestäni ehdoton toimenpide talon ostossa. Sitä kannattaa vaatia, ei tule niin pahoja yllätyksiä. :wink:
Me päästiin mukaan kahteen kartoitukseen ja toinen niistä oli erittäin hyvä opetus siitä, että kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää... Toisen kohteen kuntokartoitus tuli siihen tulokseen, että nyt ollaan onnellisia talon omistajia! :razz:
Tsemppiä ja onnea talon etsintään. Joskus se käy jo työstä. :-D
Tanjuska
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tanjuska »

Moi!

Tietääkseni talossa ei ole tehty kuntokartoitusta, ei siitä ainakaan missään ole mainintaa eikä välittäjäkään sellaisesta maininnut. Jos päätyisimme kuitenkin talon ostoon, tietysti tekisimme ehdollisen tarjouksen, johon kuuluu kuntotarkastus - ja sen jälkeenkin olisi siis mahdollisuus perua tarjous. Itsellänikin pisti silmään tuo kylppäri, on nimittäin aika epämääräisen näköinen. Esitteen mukaan sinne laatoitus laitettu n. 20 v. sitten, eli 1980-luvulla.. ja minun käsitykseni mukaan juuri silloin on käytetty muoveja ym. ei-hengittäviä materiaaleja, joilla on helposti saatu tuhoa aikaan. Tuo on vain kuitenkin minun käsitykseni, voin olla väärässäkin.

Täytyy nyt päästä katsomaan paikka ja haistelemaan. Nokka käsittääkseni on aika hyvä mittari tuollaisissa taloissa, joskaan en väitä tunnistavani välttämättä homeen / kosteuden hajua, mutta eiköhän sieltä jotain saata haistaa jos tarpeeksi lemuaa :-)

Muitakin vinkkejä otamme edelleen vastaan. Kiitos jo vastanneille.
Vastaa Viestiin