Ikkunaremontti

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
samisalama
Jäsen
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: To Joulu 06, 2007 0:29
Paikkakunta: KVL

Ikkunaremontti

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Tunnustan heti aluksi: olen lukenut vastaavia topicceja jo useamman, mutta pitäisi saada kasatuksi ajatukset samaan paikkaan.

Eli, talossa -70 luvun ikkunat, kaksilasiset. Tulevana kesänä olisi tarkoitus ryhtyä niitä remontoimaan. Mistä saa sitä silikoni-ikkunatiivistettä ja onko siinä liima valmiina? Onko millainen homma lisätä "karminlukituksia" karmien pitkille sivuille? Voiko ikkunakittiä käyttää puitteiden halkeamien korjaamiseen?

Kiitos!
jonin
Jäsen
Jäsen
Viestit: 676
Liittynyt: Ma Joulu 12, 2005 10:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jonin »

Silikonitiivistettä saa rautakaupasta. Liimaa siinä ei ole vaan se liimataan kiinni lasitussilikonilla. Siis sellaisella jossa ei ole homeenestoaineita ja jolla voi kasata vaikka akvaarion.
vesamaan
Jäsen
Jäsen
Viestit: 370
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 22:03
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

On sitä silikonitiivistettä olemassa liimalla varustettunakin. Rautakaupassa kalliinpuoleista, isoina määrinä ostettuna kohtuullisen hintaista . Mulla olis kenties ylimääräistä myytäväksi asti.....
HelaKammo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 19:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HelaKammo »

Eikö tuubisilikonit ole liimaavia jo itsessään? Lisäksi on Sika yms. liimatuotteita, jotka muistuttavat silikonia, mutta ovat elastisia liimoja. Jos otetaan huomioon, että akvaarioissa ei käytetä mitään liimaa sen perus silikonin lisäksi ja takana saattaa olla 1 mm x 1 cm sauman takana tonneittain vettä, niin ei se liimaamisominaisuus kovin heikko ole silläkään.
vesamaan
Jäsen
Jäsen
Viestit: 370
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 22:03
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

HelaKammo kirjoitti:Eikö tuubisilikonit ole liimaavia jo itsessään? Lisäksi on Sika yms. liimatuotteita, jotka muistuttavat silikonia, mutta ovat elastisia liimoja. Jos otetaan huomioon, että akvaarioissa ei käytetä mitään liimaa sen perus silikonin lisäksi ja takana saattaa olla 1 mm x 1 cm sauman takana tonneittain vettä, niin ei se liimaamisominaisuus kovin heikko ole silläkään.
Tuubisilionit on ihan erikseen. Ymmärtääkseni kysyjä tarkoitti silikonista tehdyjä tiivistenauhoja
HelaKammo
Jäsen
Jäsen
Viestit: 47
Liittynyt: Ke Helmi 20, 2008 19:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HelaKammo »

Niin taisi tarkoittaa, hupsista, meni metsään ajatukset :lol:
Vastaa Viestiin