Muita sinkkuja rintamamiestalossa?

Rintamamiestaloista ja muusta
Vastaa Viestiin
Veekasi
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Veekasi »

liitytäänpä nyt itsekkin joukkoon, itse asustelen sinkkuna paritalossa eli oma puoleni on rmt ja vuokralla pidän tuota matalaa 70-luvulla tehtyä taloa..ja tekemistä piisaa varmaan koko loppuelämäksi :D kahden talon "kunnossa" pitäminen lumityöt alakerran remppa, salaojitus yms.....->
lapanen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja lapanen »

Meitä sinkkuja näyttäs olevan niiin paljon, että pitäis järjestää rmt-sinkkujen miitinki jonkun sinkkunaisen luona, jolla olisi joku isompi urakka tehtävänä, sellainen, johon tarvitaan paljon porukkaa. Miehet sais huhkii ja tehdä töitä ja naiset katsoa kun uroot hikoilee. Samalla naiset voisi valita joukosta "sen oikean", sen, joka tekee kovasti töitä ja miellyttää silmää :) Illalla sitten pidettäis BBQ-partyt, syötäs, juotas ja saunottais! :-D

Kyllähän me miehet nyt senverran neitosia voidaan auttaa, vai mitä?
suohirviö
Jäsen
Jäsen

Re: Muita sinkkuja rintamamiestalossa?

Viesti Kirjoittaja suohirviö »

Täällä yh-emakko kolmen teinihirviön ja kissojen kera asustaa toista vuotta rmt:a, rv -56, 0,6 ha tontilla.
Miespuolinen toverikin löytyy 5 vuoden ajalta, joka joskus näyttäytyy näiden seinien sisäpuolella ja saa joskus jopa jotain aikaiseksi, tosin itkun ja hammastenkiristyksen säestämänä..
Päivätyöni on hoitoalalla ja harrastuksena sisustus (kuinka ollakaan), käsityöt ja musiikin kuuntelu sekä lukeminen, ja tottakai ulkoilu ja liikunta luonnossa!
Täytyy myöntää, että kun törmäsin tähän sivustoon, jäin kertaheitolla koukkuun. Joka päivä täytyy käydä katsomassa, onko jotain uutta tullut. Etenkin yleisesti remontointiin liittyvät asiat ja projektit kiehtovat eniten.
Luen antaumuksella asioihin perehtyneiden lausuntoja ja mielipiteitä ja kunnioitan kaikkia, jotka ymmärtävät perinnerakentamisen päälle. Oma taloni on osittain "pilattu" remontilla 1990-luvun alussa, toivottavasti ei kohtalokkain seurauksin. Ihastuin talon "sydämeen" eli sisimpään, sillä sisältä tämä talo on aivan ihastuttava ja hyvällä maulla remontoitu, mutta ulkoasu ei täysin viehätä, lautavuoraus on jostain kumman syystä vaihdettu (tai entisen päälle laitettu) peltivuoraukseen ja muuten kaunis bitumihuopakate pahasti sammaltaa ja alkanee olla tiensä päässä...
Tonttia riittää ja kasvillisuus on yksi ylpeydenaihe, johon aion satsata tulevina vuosina, kun perehdyn puutarhani saloihin.
laittakaapa samanhenkiset miehet tahi naikkoset viestiä tulemaan, niin jaetaan kokemuksia ja ajatuksia tästä alati kiehtovasta aiheesta ja elämästä muutenkin...
madde
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja madde »

juu kyllä sinkkuimmeisenä, joko lapsellisena tai lapsettomana näyttää nämä talot vievän kaiken ajan "riiamiselta" mutta toisaalta en vaihtais pois päivääkään. Mikään onnen tunne ei tule ilman suurta tuskaa eli yin ja yang pitää olla balanssissa kuten + ja - joten on se onni ja "spiritti" näissä taloissa niin ilmeinen; niin kovan työn tuloksena nämä rakennettu ja me jatketaan perinteitä peruskorjaamalla näitä :cool:

Ari se ei aina taida tietääkään miten hyvään aikaan tämä sivusto perustettiin, joten nöyrä kumarrus ja kiitos webmasterille :) ja miten tarpeellinen tämä on monelle, niin oli minullekin kolme vuotta sitten.
Hih töissä niin minulla on tämä kotisivuna ja sit meidän ATK-vastaava soitti eräästä asiasta ja pyysi katsomaan jonkun jutun meidän työpaikan kotisivuilta. No hän tietenkin luuli, että minulla on duunin nettisivu kotisivuna niin piti todeta, et tsori, menee sekunti kun kirjoitan ton duunipaikan osoitteen tuohon näytölle :lol: :lol: voi hyvällä syyllä kysyä mikä lie kiinnostaa enemmän, rintsikka.fi:n sivut vai oman duunipaikan :wink:
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

Sinkkuna luonnollisesti, ei tälläistä luonnetta kukaan kestä, eikä toisaalta olisi nykyisessä tilanteessa aikaakaan minkäänlaiselle ihmissuhteelle, töitä, opiskeluja, remppaa ja siihen väliin vähän harrastamista.
Sinitt
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja Sinitt »

Minä myös. Muutan vasta kuun vaihteessa rintamamiestaloon. On kyllä ihan asumiskuntoinen, mutta tottakai tekemistä riittää.
Kait sitä jotenki selviää, aina voi pyytää jonku kavein avuksi, jos isompia hommia tekee. :neutral:
simo155
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja simo155 »

Sinkkuna rintsikassa, vaan kauankohan pitää olla :roll:
Tein itse, sain täydellisen ;D
Onnela57
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Onnela57 »

Yh minäkin. Kaksi teini-iän kynyksellä tyttöä muuttanevat parin kuukauden jälkeen omaan mökkiin. Remonttia ei ensi hätiin tarvi ehkä tehdä, salaojitukset ensi kevään puolella.
RMTvm50
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RMTvm50 »

Täytyy (valitettavasti) ilmoittautua tähän ketjuun. Ehdittiin vuosi asua tässä ja nyt mies muuttaa pois. Saas nähdä miten pärjään. Nyt on pakko oppia tekemään kaikki ihan itse hui :shock:.

Ehkä mä selviän kun te muutkin ootte selvinneet :-).
pelkka
Jäsen
Jäsen

Re: Toisaalta...

Viesti Kirjoittaja pelkka »

Ja ennen kaikkea yksikseen elellessä voi todella moni nurkka olla ihan vapaasti vaiheessa pidempiäkin aikoja, eikä kukaan ala nalkuttaa projektin hitaudesta kaikkine työkaluine nurkissa ja arjen pikku hankaluuksine.
Olen onnellisesti kauan kauan sitten eronnut, lapseton, elukaton ja sisävessaton. Talossa on joka nurkka ihan vapaasti vaiheessa, työkalut keittiön pöydällä.

pelkka
kukkis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kukkis »

No ei ihan rintamamiestalossa vaan vuonna -35 rakennetussa purueristeisessä puutalossa. Vaimokkeen kanssa lusikat lopullisesti jaettiin maaliskuun loppupuolella.
Ite kun tekee, niin tulee mitä sattuu...
madde
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja madde »

RMT50; pärjäät varmasti ja hissukseen oppimalla niin ei sulla ole hätää. Yksi ongelma kerrallaan niin niin siitä selviää. Talon ylläpito itsekseen ei ole helppoa mutta siitä selviää ja puiden kanto ym. hommat menee hyötyliikunnasta ja eipähän tarvitse miettiä mitä vapaa-aikana tekisi. Itse olen asunut Villa Hagaa jo 3 vuotta ja sinkkuna ollut kohta 5 vuotta, joten ei mitään ongelmia. Remppaakin on opeteltu tekemään ja pikkuhiljaa. Koneita ostanut ja opetellut käyttämään sitä mukaan kun on tarvinnut. Nyt on iso puusepänverstas täynnä tavaraa ja sisällä yksi kokonainen olkkarin seinä täynnä koneita ja purkkeja ja työkaluja ja ja ja :lol:

Ne muutamat sulhasehdokkaat, jotka ovat käyneet allekirjoittaneen luona ovat ekana kakistelleet koneiden ja työkalujen määrää ja on ollut hauskaa katsoa heidän ilmeitään kun iso pyörä heittänyt pari krt tyhjää ku ovat huomanneet, et tää täti tekee oikeesti jotain. :lol: Kompura seisoo olkkarissa kunniapaikalla :wink: ja se kun ei ole sieltä pienimmästä päästä ni hih, on ollut hauskaa seurata heidän ilmeitä ja kakistelua.. :-D. Ja on se helppoa touhuta sinkkuna kun ei tarvi selitellä mitä milloinkin tekee ja missä järjestyksessä ja MIKSI ja paikat voi olla vähä rempallaan ja työkalut vaikka tosiaan keittiön pöydän päällä ja siitä ei tule sanomista. Et ky se sinkku monessa asiassa pääsee vähä vähemmällä kun suhteessa elävä :-D
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
jtbo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jtbo »

madde kirjoitti:Et ky se sinkku monessa asiassa pääsee vähä vähemmällä kun suhteessa elävä :-D
Totta, mutta onpa noita asioita jotka ovat sitten vähän haastavampia, haravointi, oikeastaan kaikki huushollaaminen, jo yksistään ruuan laittaminen vie kohtalaisen määrän aikaa sinkulta, puhumattakaan jos on reissuhommissa, niin eipä siinä paljoa voi muuta tehdä kuin just hätäseen pakolliset ja siinäkin matalimman ja välttämättömimmän mukaan.

Siivoaminen tosin on pitänytkin ostaa ulkopuolisilta jo hetken aikaa, ei vaan kerkeä.

Vakavasti olen harkinnut jo laskun maksamisen siirtämistä tilitoimistolle, se vaan tuntuu jo menevän pikkaisen överiksi :mrgreen:
inkeroinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja inkeroinen »

Näin ollen liityn joukkoon ja tunnustan sinkkuuteni,koiran kanssa remppaillaan. Se on ainakin hyväksynyt päätökset,ja etenkin suunnitelman uudesta tarhastaan otti vastaan ihan asiallisesti.Tosin miehenä tiedän ettei mikään voita naisen neuvoja,mutta näillä eväillä mennään ja tapettien väri on joka kerta mieleinen. Ja parin kuukauden päästä siirryn Kouvolan puolelle remontoimaan,kuntaliitoksen vuoksi.
Viimeksi muokannut inkeroinen, Ke Marras 19, 2008 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hämäläinen
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja hämäläinen »

Sinkuksi ilmoittaudun minäkin. Rmt:n (-54) ostin kesän alussa ja tähän muutin kolmen jälkikasvun ja vanhan koiran kanssa. Exmies ihan eri maailman kolkassa. Heinäkuun lopulla perhe kasvoi parilla kissalla. Melko alkuperäiskunnossa on tämä "aikamatka menneisyyteen", uudistukset ovat 70-luvun tyyliin neonin vihreät kuistin ikkunanpokat, jota en ehtinyt kesällä vielä rapata ja maalata. Enkä myöskään olohuoneen oranssiksi maalattua takkaa. Oma aika on todella kortilla. Puita pitäis tilata, alkaa nuo entiseltä emännältä jääneet klapit huveta. Mulla on sellanen työ, että tahtoo sekin syödä aikaa ja kroppaa...olen ollut aika hullu kun olen tällaisen elämäntyylin valinnut, mutta tulipahan valittua! Omaltahan tämä tuntuu ihan erilailla kuin se exän kanssa hankittu 80-luvun talo, jossa tuli 16 vuotta asusteltua, puhumattakaan siitä kerrostaloneliöstä, jossa me riideltiin lasten kanssa kaksi vuotta. Jotenkin tämä on vain jo koti. Hattua nostan Maddelle, itsellä nuo koneinvestoinnit on vielä tulevaisuudessa. Porakoneen ostin, mutta muuten olen joutunut pärjäämään vielä käsityökaluilla. Onneksi on muutama miespuolinen tuttava, jotka auttoivat kantamaan ja ripustamaan nuo 50-luvun yläkaapit. 6- ja 8-ovisia täyspuisia kaappeja ei olisi yksin eikä kaksinkaan ripustanut. Olen tosi ylpeä itse uulalla maalatusta keittiön lattiasta ja siitä miten kuopus osaa nyt tehdä tulet ja avata ja sulkea pellit ajallaan. Aion katsoa nyt tämän vuoden tässä hissuksiin vain sitä tätä korjaillen, että nouseeko ihan hirveitä ongelmia. Putkia olen joutunut uusimaan ja katon maalaamaan. Yhden kukkapenkin olen saanut aikaiseksi. Piha on iso ja ollut kuulemma hieno joskus. Sinä sitä on lisää restaurointiprojektia.
-M-
Vastaa Viestiin