Zener kirjoitti:Hintaa tähän asti tuli noin 1000 euroa per huone, jos omaa työtä ei laskenut. Tosiaan, jos nuo omatyön tunnit laskisi ammattimiehen palkalla, niin laskettiin emännä kanssa, että noin 20 000 euroa olisi maksanut.
Omalla työllä säästää tosian valtavia summia, tosin kannattaa muistaa, että ammatimiehen palveluista saa kotitalousvähennykset. Toinen homma minkä moni unohtaa, on se, että ammattimies on ammattimies ja jos itse ei ole ammattimies on vauhti huomattavasti hitaampaa. Hyvä ammattimies tekee siistiä jälkeä pirun nopeasti.
Meillä on mennyt:
500e talon maalaukseen (itse)
500e ränneihin
1500e salaojiin + salaojittavaan lämmöneristeeseen + sadevesien ohjaukseen (itse ja talosta vain toinen puoli + pääty)
2000e autotallin lattian piikkaamiseen + salaojittava lämmöneriste + valu (valu teetetty muu itse)
600e Keittiö, kaapit maalattu, taso uusi, hana uusi, lattian hionta ja lakkaus
10000e sauna + pesuhuone (purku itse, pohjat ja valut teetetty, laatoitus ja saumaus teetetty, kalusteet itse, kaikki puutyöt itse) lattian alla taas salaojittavaa eristettä.
3600e ikkunoihin (teetetty)
300e tulisijan asennukseen ja tulisijaan, saneerauspeltiin (itse)
Kotitalousvähennyksiä saatu noin 5500e kun ollaan ajoitettu kalliit rempat vuodenvaihteeseen, tai ainakin laskutus.
Kaikki purkutavaran kuljetukset ja maankuljetukset hoidettu itse lainatulla kuormurilla. Löpöön mennyt noin 300e.
Tämä kaikki on kestänyt noin 4 vuotta.