Sanyo Co2 käyttökokemuksia

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Kalakakku
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalakakku »

adrian kirjoitti:Moro.
Asta-messuilla tuli jututettua yhtä ko. vimpaimen jälleenmyyjää, ja epäselväksi vähän jäi, voiko tuon Sanyo CO2 VILPIN ( sähkövastuksella varustetuna ) asentaa talon ainoaksi lämmitysjärjestelmäksi, vai vaatiiko tuo vielä laitteen oman sähkövastuksen lisäksi varajärjestelmäksi vanhan öljykattilan?
ilmalämpöpumpun.
No mortonki Nokialaiselle.

Kyllä se laite sinun talosi lämpösenä pitää. Aikas tarkasti pystyy laskemaan paljonko kuluttaakin.

Kun ostin laitteen niin ihmettelin suuresti sitä tietämättömyyden määrää joka laitteesta on. Oikeastaan ainoa henkilö joka laitteen tuntee on tuo mr Solarshop tuolla lämpöpumppufoorumilla. Itse opiskelin aihetta hieman kantapään kautta, ja mikäli en olisi hädässäni joutunut ostamaan laitetta firmalta joka velotti laitteesta n. 1000 euroa enemmän. eikä oikein osannut laittaa laitetta käyttökuntoonkaan, niin olisin ostanut laitteen mr Solarshopilta.

:twisted: :twisted: :twisted:

Jos olet tuota lämpöpumppufoorumia tavannut, niin olet varmaan huomannut että meillä laite alkaa käyttämään sähkövastusta jossain -10 asteen tietämissä. Talo lienee aikas samanlainen kuin sinulla, mutta minulla on lisukkeena ilmalämpöpumppu ja talo ei ole toistaiseksi ainakaan niitä energiatehokkaimpia...

:twisted: :twisted: :twisted:

Jos sinulla on vesikiertoinen lämmitys ja varaava takka, jossa vielä polttelet klapejakin niin kehottaisin paneutumaan poistoilmalämpöpumppujen saloihin. Sieltä löytyy sellaisia pumppuja joilla saat kaikki vetesi lämmitettyä ja saat sen takan lämmön hyödynnettyä parhaalla mahdollisella tavalla.

terveisin Tyrkkölän Mies
adrian
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja adrian »

Kiitokset nopeasta vastauksesta!

Varmaan näitä juttuja ja foorumeja kahlailee muutama muukin ihmettelijä. No, niinkuin sanotaan niin jaettu tieto poikii...

Olen tosiaan tsekkaillut myös tuota toista foorumia, ja noita käppyröitä mitä siellä on.

Ja ettei tämä nyt menisi liian helpoksi, niin tuolla SolarShopin sivuilla mainostetaan jo kovasti tulevaa Sanyon 9 kW järeämpääkin mallia.....

Takkaa tulee kyllä lämmitettyä, mutta meidän tönössä portaikko on talon päädyssä, ja takan lämpöä on vaikea saada kiertämään tuonne yläkertaan. Lämmin "ilmapatja" pysähtyy portaikon puoliväliin. Alakerta lämpiää kyllä tehokkaasti joka puolelta.

Siksi olenkin funtsaillut tuon VILPin kaveriksi tavallista ILPpiä, jolla voisi saada tuon takan ilman kiertämään yläkertaankin...( ...ja ettei vaan vahingossa tulisi liikaa säästettyä sähköä, niin kesäkuumalla tuolla pikkupumpulla voisi hieman viilentää taloa :-)

Ei siis muutakuin googlettamaan lisää....

terv. Ari , koskenmäestä

PS. Puusaunaan on jo kova hinku, mutta tuo kloorivedessä suihkuttelu ei oikein viä nappaa...juomisesta puhumattakaan ;-|
"hyvää tuloo vaikka tavallista yrittää"
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Tulemme laittamaan ilma-vesilämpöpumppun ihan toisenlaisin kustannuksin kuin merkkipumput. Kun jos vaíkka kuin onnistun, niin kerron tännekin. Tuotteena sattuu olemaan Amerikkalaisista pääosista valmistettu lämpöpumppu hyväksynnät tyyliin CE, ISO 90001 niinkuin muillakin mutta ei maahantuojan takuuta tms, koska maahantuoja olen minä itse...

Hinta asettuu noin 1700-2000 väliin.

Huomasin vaan että täällä kotimaassa osataan rahastaa... Tietty hyväksynnät on O.K. mutta mikä estää että näinä päivinä sattuisi olemaan edes joitain tee-se-itse miehiä jäljellä... jotka pystyy itse muutakin tekee kuin tarkastella standardeja ja valittaa ja haukkua.

PS. Onko halukkuutta ostaa vastaava järjestelmä, jos koen hyväksi? P:tä en viitsi mainostaa. Eli jos idea tulee olemaan p...ka niin en tän enempää mainosta. Ajatuksena on vaan että, jos kylmäaineiden kanssa ei tarvitse "lotrata" niin kai sitä saa lämpöä siirrellä putkistosta toisen?

Gallup: Onko RMT asujat DIY -väkeä vai haluatko ostaa kaiken asennuksineen r-kaupasta?
maanma
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja maanma »

Jos lämpöpumpuilla rahastaminen lopetettaisiin niin niitä tulisi sitten joka taloon. Ja sehän ei muita lämmitysmuotoja miellyttäisi.

Jos mietit, että pitääkö alueelliset asennussopimukset olla kunnossa niin vastaus on ehdottomasti kyllä. Ultimaten maahantuojalla oli aiheen kanssa alkuvaikeiksia.

Se, että laitteessa on DIY=TIM vaihtoehto on vain positiivista. Siitä kannattaa toki kertoa. COP:n ulkolämpötilakäyrä on aina erityisen kiinnostava samoin kuin automaattisulatuksen toimivuus pakkasolosuhteissa.

RMT VILP:n perusongelma on jakeluverkoston suunniteltu korkea jakelulämpötila, joka on aina vähintään 70 astetta (mikä ei tarkoita jatkuvaa menoveden lämpöä, vaan suunniteltua lämpöä huippupakkasilla).
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Naulan kantaan :lol:

Olet oikeassa, jos näitä alkaisi myydä ihan niinkuin tosissaan niin tuotevastuu lait ja semmoiset tietty tulisi pohdittavaksi. Sen tähden katson nyt rauhassa ensin itse, onko tuotteessa potentiaalia.

En tähän kirjoittanut että lisään pakettiin myös tyhjiöputkikeräimet, jotta saan kunnon sopan aikaiseksi...

Katsokaa muuten Uusin Tekniikka&Talous -lehti ,jossa Oilon Oy:n toimitusjohtaja paukuttelee tällaisen ns. hybridin hyvistä puolista.

No nyt ei auta kuin odotella että nuo tavarat tuonne toimiviksi ilmestyisi, ihan kuin ei tässä talossa olisi muuta tekemistä :oops:

Lisään vielä omasta mielestäni tosiasian että ei nää talvet aina tämmöisiä ole, joten VILP kuin VILP hyytyy, kun taasen jossain vaiheessa tulee -30 tai -40°C pakkanen niin jos jo öljylämmitys on niin ei kannata siitä luopua. Siitä kun saa litralla sen n. 10kWh ja ämpärillisellä siis 100kWh niin näitä huippuja vastaan on hyvä kuitenkin varautua. Näissä taloissa tietty on vanhaan aikaan totuttu että talvisin on kylmempää mutta tuskin tämänpäivän ihminen ihan tuota hyväksyy että vesilasiin unohtunut vesi on aamulla hieman hileinen...
Rassaaja
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

tuuma kirjoitti: PS. Onko halukkuutta ostaa vastaava järjestelmä, jos koen hyväksi? P:tä en viitsi mainostaa. Eli jos idea tulee olemaan p...ka niin en tän enempää mainosta. Ajatuksena on vaan että, jos kylmäaineiden kanssa ei tarvitse "lotrata" niin kai sitä saa lämpöä siirrellä putkistosta toisen?

Gallup: Onko RMT asujat DIY -väkeä vai haluatko ostaa kaiken asennuksineen r-kaupasta?
On halukkuutta, jos ei ole ihan k..ka! Ei kaikki tarvitse olla täydellistä. Eihän se sitä ole edes r-kaupan tuotteissa. Sitä paitsi kun itse tekee, saa sellaisen kuin tulee.
Vastaa Viestiin