Kattoremonttikokemuksia
Kattoremonttikokemuksia
Ens kesänä tarkotus vaihtaa taloon katto. Kulahtaneesta tiilikatosta varmaankin peltikatoksi.
Tässä pennosia ynnätessä kyselisin ihan mielenkiinnosta millasia kustannuksia kattoremppoihin on ihmisillä menny? sekä itse tehneiltä että avaimet-käteen teettäjiltä.
Tässä pennosia ynnätessä kyselisin ihan mielenkiinnosta millasia kustannuksia kattoremppoihin on ihmisillä menny? sekä itse tehneiltä että avaimet-käteen teettäjiltä.
-
Ketsuppitahra
- Jäsen

Katon pinta-ala 220m2, avaimet käteen 15 000e (Rannilan Classic pellit, rännit, lumieste, huippari moottorilla, vanhan huopakaton poisrepiminen (harvalaudoitus jäi), katon oikaisu, piipun pellitys, aluslaudoitus kolmelle sivulle, tarvittavat korotukset/koolaukset, aluskate, yksi läpivienti viemärituuletukselle, tikkaat)
Viimeksi muokannut Ketsuppitahra, Ma Helmi 25, 2008 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kolmisen tonnia kaiken kaikkiaan
Ja siihen sisältyy tikkaat ja pellit ja ruodelaudat sekä reunapellit ym. puutavara. Jos kustannusarvion teet niin about 4000 saat itse tehtynä katon tehtyä. Miulla on Weckmannin se halvin eli matta musta, tikkaat ostin kirkkaana ja vedin ne mustaksi 400 astetta kestävällä spraymaalilla. Kattotikkaat (Weckmannin) kasattiin maassa ja sitten nostettiin katolle ja käännettiin vasta lappeella oikein päin.
Ristimitta on tärkein! eli vanha talo kun on kyseessä niin se on kaiken A ja O, sen katon kun oikaiset alkutekijöissä niin katon asentaminen on sen jälkeen helppoa. Piipun suojuksen ja -hatun kannattaa kysellä paikalliselta pajalta, kattofirmat höynäyttävät sut 6-0, mun piipun suojus hattuineen maksoi 170 asennettuna paikoilleen.
Ristimitta on tärkein! eli vanha talo kun on kyseessä niin se on kaiken A ja O, sen katon kun oikaiset alkutekijöissä niin katon asentaminen on sen jälkeen helppoa. Piipun suojuksen ja -hatun kannattaa kysellä paikalliselta pajalta, kattofirmat höynäyttävät sut 6-0, mun piipun suojus hattuineen maksoi 170 asennettuna paikoilleen.
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
Itse entisöin vanhan savitiilikaton mutta olen sivusta seurannut muutaman tutun kattoremontteja eikä minusta ainakaan heillä ole ollut juurikaan hintaeroa olisivatko ottaneet pelti- vai tiilikaton. Jos ja kun näin on, ihmettelen ihan itsekseni miksi tiilikatto pitäisi vaihtaa peltikatoksi? Minusta peltikatossa ei ole mitään positiivista verrattuna tiileen. Naapuri ainakin valittaa joka aamuista pauketta, kun aamuaurinko alkaa lämmittämään kattopeltejä (Rannila Classic). Ei kuulemma tarvitse herätyskelloa lainkaan. Vaimon sisko laittoi normaalikokoiseen rintamamiestaloon tiilikaton kaikkine ränneineen, kulkusiltoineen, lumiesteineen, tikkaineen + muine pelteineen ja homman hinta oli 9000e avaimet käteen.
meille tuli viime syksynä ruukin tiilikainen, kattotikkaat/seinä, piipunpellitys piipunhattu, katon suoristus,aluskate,teräs ruoteet, sivulaudoitukset,lumi esteet, kourut ja rännit. hintaa tuli avaimet käteen palv. 10000e.
ei pidä meteliä sateella eikä pauku auringon paisteessa. neljässä päivässä oli valmis. tyytyväinen ainakin viellä olen.
ei pidä meteliä sateella eikä pauku auringon paisteessa. neljässä päivässä oli valmis. tyytyväinen ainakin viellä olen.
-
pikkumökki
- Jäsen

Uudet kattotiilet ovat vanhoja painavampia. Moni vaihtaa peltiin siksi, ettei tarvitse alkaa vahvistamaan rakenteita.jiikoo59 kirjoitti:Itse entisöin vanhan savitiilikaton mutta olen sivusta seurannut muutaman tutun kattoremontteja eikä minusta ainakaan heillä ole ollut juurikaan hintaeroa olisivatko ottaneet pelti- vai tiilikaton. Jos ja kun näin on, ihmettelen ihan itsekseni miksi tiilikatto pitäisi vaihtaa peltikatoksi?
Re: Kattoremonttikokemuksia
Katto on vaihtumassa varttikatosta peltikattoon (aluskatteet, tarvittavat oikaisut, ruoteet, sivulaudoitukset maalattuna). Samalla uusiutuu kaikki pellitykset, tikkaat, työtasot, lumiesteet ja sadevesijärjestelmät. Hintaa 19teur. Se miten urakoitsijalta homma sujuu, selviää huhtikuun puolella.omatalo kirjoitti:Ens kesänä tarkotus vaihtaa taloon katto. Kulahtaneesta tiilikatosta varmaankin peltikatoksi.
Meillä vanha on betonitiilistä. Se on painavampaa kuin normaali savitiili. Ei tulis mieleenkään vaihtaa peltiin.pikkumökki kirjoitti:Uudet kattotiilet ovat vanhoja painavampia. Moni vaihtaa peltiin siksi, ettei tarvitse alkaa vahvistamaan rakenteita.jiikoo59 kirjoitti:Itse entisöin vanhan savitiilikaton mutta olen sivusta seurannut muutaman tutun kattoremontteja eikä minusta ainakaan heillä ole ollut juurikaan hintaeroa olisivatko ottaneet pelti- vai tiilikaton. Jos ja kun näin on, ihmettelen ihan itsekseni miksi tiilikatto pitäisi vaihtaa peltikatoksi?
ikämajaRajamäki
..
Just tehtiin kaupat uudesta katosta. Uusi tiilikatto vanhan tilalle. 130 m2. Hinta suolaiset 10000e. Avaimet kateen; purku,uusi aluskate,oikominen, tiilet, rannit, pellitykset, paloluukku ja kaikki muut romppeet, tikkaat ja loppusiivous.
Maksaahan se, mutta koko homma viikossa ohi. Meidan remonttitahdilla itse tehden olisi ollut useamman vuoden homma
Katontekija muuten sanoi, etta jos vanha katto on tiilta, kestaa kylla useimmissa tapauksissa uudetkin tiilet, jos ei siis ole tukipalkkeja poistettu. Naissa rintsikoissa kuulemma katot on tehty aikoinaan kestamaan isompaa painoa, kuin nykytalojen katot, joiden kantavuus lasketaan kestamaan just sen pakollisen.
Maksaahan se, mutta koko homma viikossa ohi. Meidan remonttitahdilla itse tehden olisi ollut useamman vuoden homma
Katontekija muuten sanoi, etta jos vanha katto on tiilta, kestaa kylla useimmissa tapauksissa uudetkin tiilet, jos ei siis ole tukipalkkeja poistettu. Naissa rintsikoissa kuulemma katot on tehty aikoinaan kestamaan isompaa painoa, kuin nykytalojen katot, joiden kantavuus lasketaan kestamaan just sen pakollisen.