Kattoremonttikokemuksia

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
omatalo
Jäsen
Jäsen

Kattoremonttikokemuksia

Viesti Kirjoittaja omatalo »

Ens kesänä tarkotus vaihtaa taloon katto. Kulahtaneesta tiilikatosta varmaankin peltikatoksi.

Tässä pennosia ynnätessä kyselisin ihan mielenkiinnosta millasia kustannuksia kattoremppoihin on ihmisillä menny? sekä itse tehneiltä että avaimet-käteen teettäjiltä.
ZoriTo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ZoriTo »

Rannila Classic tuli edelliseen tönöömme. Itse asennettuna vajaa kolme tonnia. Tähän hintaan kuului myös puutavara ruoteita ja räystäslautoja varten. Aikaa kului pari viikonloppua kahdelta rehkijältä.
Ketsuppitahra
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Ketsuppitahra »

Katon pinta-ala 220m2, avaimet käteen 15 000e (Rannilan Classic pellit, rännit, lumieste, huippari moottorilla, vanhan huopakaton poisrepiminen (harvalaudoitus jäi), katon oikaisu, piipun pellitys, aluslaudoitus kolmelle sivulle, tarvittavat korotukset/koolaukset, aluskate, yksi läpivienti viemärituuletukselle, tikkaat)
Viimeksi muokannut Ketsuppitahra, Ma Helmi 25, 2008 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Haulla löytyy edellisiä ketjuja aiheesta asiaa valottamaan.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Tonu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tonu »

itsetehtynä tuli maksamaan karvan päälle 4000. Kattofirma ois tehny avaimet käteen periaatteella 14000 :cool: . Suolaset on hinnat.
Katto oli tiilikatto ja pelti tuli tilalle. Weckmannin teräsaalto eli melkein samaa ku rannilan tiilikainen.
rmt vm-56. 140m²+60m²+45m². Pelletillä lämpiää komiasti torppa
12345
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja 12345 »

Useampi tuntuu vaihtaneen tiilestä peltiin - mutta perustelkaapa valintojanne. Itsellä mahdollisesti kattoremppa edessä kesällä ja peltiin kallistumassa muuten mutta sadekelin äänet hieman mietityttää. Saako yläkerrassa unenpäästä kiinni kun pelti soi pari metriä korvan yläpuolella?

TP
omatalo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja omatalo »

se taitaa olla taas immeisestä kiinni. ite olen tottunu esim teltassa kuunteleen sateen ropinaa ja veden ääniä, joten mua ei ainakaan sateen ropinat haittaa :-D
madde
Jäsen
Jäsen

kolmisen tonnia kaiken kaikkiaan

Viesti Kirjoittaja madde »

Ja siihen sisältyy tikkaat ja pellit ja ruodelaudat sekä reunapellit ym. puutavara. Jos kustannusarvion teet niin about 4000 saat itse tehtynä katon tehtyä. Miulla on Weckmannin se halvin eli matta musta, tikkaat ostin kirkkaana ja vedin ne mustaksi 400 astetta kestävällä spraymaalilla. Kattotikkaat (Weckmannin) kasattiin maassa ja sitten nostettiin katolle ja käännettiin vasta lappeella oikein päin.

Ristimitta on tärkein! eli vanha talo kun on kyseessä niin se on kaiken A ja O, sen katon kun oikaiset alkutekijöissä niin katon asentaminen on sen jälkeen helppoa. Piipun suojuksen ja -hatun kannattaa kysellä paikalliselta pajalta, kattofirmat höynäyttävät sut 6-0, mun piipun suojus hattuineen maksoi 170 asennettuna paikoilleen.
-Madde-
viisas oppii omista virheistään, älykäs oppii muiden tekemistä virheistä, tyhmä ei opi mistään, koska hän tietää jo kaiken
jiikoo59
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja jiikoo59 »

Itse entisöin vanhan savitiilikaton mutta olen sivusta seurannut muutaman tutun kattoremontteja eikä minusta ainakaan heillä ole ollut juurikaan hintaeroa olisivatko ottaneet pelti- vai tiilikaton. Jos ja kun näin on, ihmettelen ihan itsekseni miksi tiilikatto pitäisi vaihtaa peltikatoksi? Minusta peltikatossa ei ole mitään positiivista verrattuna tiileen. Naapuri ainakin valittaa joka aamuista pauketta, kun aamuaurinko alkaa lämmittämään kattopeltejä (Rannila Classic). Ei kuulemma tarvitse herätyskelloa lainkaan. Vaimon sisko laittoi normaalikokoiseen rintamamiestaloon tiilikaton kaikkine ränneineen, kulkusiltoineen, lumiesteineen, tikkaineen + muine pelteineen ja homman hinta oli 9000e avaimet käteen.
mikkomies
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja mikkomies »

meille tuli viime syksynä ruukin tiilikainen, kattotikkaat/seinä, piipunpellitys piipunhattu, katon suoristus,aluskate,teräs ruoteet, sivulaudoitukset,lumi esteet, kourut ja rännit. hintaa tuli avaimet käteen palv. 10000e.
ei pidä meteliä sateella eikä pauku auringon paisteessa. neljässä päivässä oli valmis. tyytyväinen ainakin viellä olen.
pikkumökki
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pikkumökki »

jiikoo59 kirjoitti:Itse entisöin vanhan savitiilikaton mutta olen sivusta seurannut muutaman tutun kattoremontteja eikä minusta ainakaan heillä ole ollut juurikaan hintaeroa olisivatko ottaneet pelti- vai tiilikaton. Jos ja kun näin on, ihmettelen ihan itsekseni miksi tiilikatto pitäisi vaihtaa peltikatoksi?
Uudet kattotiilet ovat vanhoja painavampia. Moni vaihtaa peltiin siksi, ettei tarvitse alkaa vahvistamaan rakenteita.
vijalka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja vijalka »

Meille tuli viime vuonna uusi sinkitty konesaumakatto.
Hinta muistaakseni 24 €/m2 asennettuna + piippu, kattoluukku ja läpiviennit.
Tämän lisäksi vanhan katteen purku ja ja laudoitusten teko, jotka tehtiin itse.
RMT-49
Jäsen
Jäsen

Re: Kattoremonttikokemuksia

Viesti Kirjoittaja RMT-49 »

omatalo kirjoitti:Ens kesänä tarkotus vaihtaa taloon katto. Kulahtaneesta tiilikatosta varmaankin peltikatoksi.

Tässä pennosia ynnätessä kyselisin ihan mielenkiinnosta millasia kustannuksia kattoremppoihin on ihmisillä menny? sekä itse tehneiltä että avaimet-käteen teettäjiltä.
Katto on vaihtumassa varttikatosta peltikattoon (aluskatteet, tarvittavat oikaisut, ruoteet, sivulaudoitukset maalattuna). Samalla uusiutuu kaikki pellitykset, tikkaat, työtasot, lumiesteet ja sadevesijärjestelmät. Hintaa 19teur. Se miten urakoitsijalta homma sujuu, selviää huhtikuun puolella.
wekkuli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

pikkumökki kirjoitti:
jiikoo59 kirjoitti:Itse entisöin vanhan savitiilikaton mutta olen sivusta seurannut muutaman tutun kattoremontteja eikä minusta ainakaan heillä ole ollut juurikaan hintaeroa olisivatko ottaneet pelti- vai tiilikaton. Jos ja kun näin on, ihmettelen ihan itsekseni miksi tiilikatto pitäisi vaihtaa peltikatoksi?
Uudet kattotiilet ovat vanhoja painavampia. Moni vaihtaa peltiin siksi, ettei tarvitse alkaa vahvistamaan rakenteita.
Meillä vanha on betonitiilistä. Se on painavampaa kuin normaali savitiili. Ei tulis mieleenkään vaihtaa peltiin.
ikämajaRajamäki
kattara
Jäsen
Jäsen

..

Viesti Kirjoittaja kattara »

Just tehtiin kaupat uudesta katosta. Uusi tiilikatto vanhan tilalle. 130 m2. Hinta suolaiset 10000e. Avaimet kateen; purku,uusi aluskate,oikominen, tiilet, rannit, pellitykset, paloluukku ja kaikki muut romppeet, tikkaat ja loppusiivous.

Maksaahan se, mutta koko homma viikossa ohi. Meidan remonttitahdilla itse tehden olisi ollut useamman vuoden homma :-)

Katontekija muuten sanoi, etta jos vanha katto on tiilta, kestaa kylla useimmissa tapauksissa uudetkin tiilet, jos ei siis ole tukipalkkeja poistettu. Naissa rintsikoissa kuulemma katot on tehty aikoinaan kestamaan isompaa painoa, kuin nykytalojen katot, joiden kantavuus lasketaan kestamaan just sen pakollisen.
Vastaa Viestiin