kylpyhuoneen katto

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
de23c24
Uusi jäsen

kylpyhuoneen katto

Viesti Kirjoittaja de23c24 »

Oletteko laittaneet kylphuoneen kattoon vedeneristystä, esim. alupaperia tai muuta?
miihkail
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja miihkail »

itse kylpyhuoneen katon vedin saunasatulla, koska suoraan "yhteydessä" saunahuoneeseen. Näin varmistin yhtenäisen "tiiviin" pinnan. Mitään sen tarkempia tutkimuksia en tehnyt, mutta vedin "fiilispohjalta", kun tuntui hyvältä ajatukselta... Viekää ladon taakse ja lopettakaa, jos olen tehnyt suurta syntiä...
JJ
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja JJ »

Meillä on ihan höyrynsulkumuovi, huolellisesti teipattu kunnon teipillä.
Sauna satu on varmaan ihan ok, ainakin on tiivis.

Meillä oli aikaisemmin kipsilevyä joka oli vedetty kosteussululla ja kaikki saumat oli akryylimassalla saumattu. Hyvin sekin oli toiminut.

Jotkut tekevät jopa kaakelilujasta.

Pesuhuone ja sauna ovat sellaisia paikkoja (jos ovat sisällä talossa), että ainakin itse haluan höyryjen pysyvän oikeissa paikoissa. Meillä oli vanhan saunan alumiinipaperi hieman pettänyt/huonosti asennettu. Yläpuolella oleva palkki oli kyllä selkeästi kärsinyt tuosta, eli oli kosteuden jälkiä. Nyt saunassa on seinä ja katto saunasatua.
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Meillä on kylppärissä betoniholvi kattona joka on käsitelty pariin kertaan kosteussululla.Päällä on paneeli pienellä ilmaraolla.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
de23c24
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja de23c24 »

Meidän tuleva kylpyhuone sijaitsee yläkerrassa. Yllä on purua ja ekovillaa. Kylpyhuoneeseen tulee suihkukaappi ilman kattoa joten vesihöyry pääsisi tekemään tuhoa. Voiko kaakeliluja-levyt laittaa myös kattoon?
Vastaa Viestiin