Tuo vesipata on muuten noudettavissa, jos joku sen haluaa. Sen saa ilmaiseksi tai jos sille näkee jonkin arvon niin se voisi olla esim. pullo punkkua.

Palasina on kaikki. Silppusin sen kun piti mahtua jätesäkkiin, sorry.H&S kirjoitti:Samanlainen projekti minullakin alkamassa, tosin sauna on ilman paneeleita, hirret paljaana, joten vauriot näkyvissä; pehmeää yhdessä nurkassa (ent. omistaja oivallisesti korvannut 0,5metriä alahirttä betonilla) ja ikkunan alla.
Hey, mites tuo sininen seinälevy? Joko on kaikki pilkottu palasiksi? Löytyisikö tuollaista 200x40cm kokoista palaa mistään seinästä joutilaana?
Paneloitko hirsipinnan? Jos betonilattia niin kuinka teit lattian ja seinän liitoksen sitä silmällä pitäen, että vesi ei mene hirteen asti?oman tien kulkija kirjoitti:Tutun näköisiä remonttikuvia. Itse remontoin pihasaunan kolme vuotta sitten. Kovin radikaaleja uudistuksi en tehnyt, yksinkertaista ja toimivaa sen pitää olla kun on kysymys hirsirunkoisesta saunasta.
Vanhan hirsikehän kanssa puuhaaminen on kyllä oma taitenlajinsa mutta siitä se minullakin valmistui. Elokuussa aloitin ja marraskuulla lopetin kun iltahommina tein. Ei muuta kuin työn iloa, edessä on monta mielenkiintoista työvaihetta

En osaa sanoa onko miten tavallista, mutta meillä ideana oli laittaa se solimate kivijalkaa vasten siksi, että pakkanen ei pääsisi kivijalasta lattiaan. Samalla tavalla laitettiin nyt toinen pääty piharakennuksesta kesällä, kun tehtiin sinne uusi lattia.Hippula07 kirjoitti:Jäikö kaakelilujan ja hirren väliin rako? Olen itsekin ajatellut tuota kaalilujaa kosteusuojaksi ja valua sitä vasten. Solimate on siis jonkin luokan styroksia. Onko tuo ihan tavallinen käytäntö laittaa sitä sokkelia vasten pystyyn. Itse ajattelin laittaa 50-100 mm lattian alle. Sitä ennen salaojasoraa vähän.
- Antti