Rivariin...ainakin pääsee helpommalla. Ei vaan ole http://www.rivitalo.fi sivustoa mistä kysyisi taloyhtiön erikoisista persoonallisuuksista tai harrastusvinkkejä kun ei ole mitään järkevää tekemistä jne...
Kohde harkinnassa (Kokemattomat ojasta allikkoon?)
Appivanhempien asuminen naapurissa
ratkaisisi monen kohdalla asian enempiä miettimättä.
Rivariin...ainakin pääsee helpommalla. Ei vaan ole http://www.rivitalo.fi sivustoa mistä kysyisi taloyhtiön erikoisista persoonallisuuksista tai harrastusvinkkejä kun ei ole mitään järkevää tekemistä jne...
Rivariin...ainakin pääsee helpommalla. Ei vaan ole http://www.rivitalo.fi sivustoa mistä kysyisi taloyhtiön erikoisista persoonallisuuksista tai harrastusvinkkejä kun ei ole mitään järkevää tekemistä jne...
Niskaote remonteista jo vuodesta 2000.
Toisaalta tämä on järkevä ajatus varsinkin jos rintsikan kanssa on riski joutua taloudellisesti liian ahtaalle,paljon remppaa,lainat tapissa jne...mutta,mutta...-70-luvun rivari vai rintsikka?Hmm...siinä vasta pulma!HeiJa kirjoitti: Toisaalta, ensiasunnoksi rivari antaisi turvaa, voisi kasvattaa pesämunaa ja etsiä kiireettä..
Kannattaa siinä rivarissakin teettää kunnollinen kuntotutkimus ennenkuin nimeä on missään paperissa.70-luku ei varsinaisesti ole rakentamisenlaadun kannalta mitään kulta-aikaa vaan virheitä on tehty paljon.
Toki tuollaisen rivarikämpän remppaaminen lattiasta kattoon on lasten leikkiä verrattuna vanhan talon peruskorjaukseen.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Huomasitko, että tuo on toimiva linkki?Henkka kirjoitti: Ei vaan ole http://www.rivitalo.fi sivustoa
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.
Toki huomasin, pilasi hieman juttuani mutta toisaalta linkitys on aika hassu kun osuu kiinteistövälitysfirmaan. On muuten hieman ahnetta ottaa tuollainen osoite repertuaariin vaikka sillä on vain löyhä yhteys itse sivuihin.
Alkuperäiseen lisäisin vielä astetta vakavampana. Kuten tuossa aiemmin todettiin on asiasssa/hankeessa otettava huomioon halu ja mahdollisuus satsata euroja omakotitaloon. Toki rivarissakin tulee remppoja ennemmin tai myöhemmin ja "taloyhtiö" ei ole jokin loputon rahanlähde vaan asukkaat itse.
Rintsikassa voi toki itse vaikuttaa remonttien ja muiden rahaa vaativien toimien tekemisen aikatauluun ja hintaankin. Kaikkinensa en jaksa uskoa omakotitalojen hintojen koskaan radikaalisti laskevan, korkeintaan niiden hinnannousu voi ajoittain pysähtyä. Ja jos haaveena jo rivariin mentäessä on omakotitalo on varma että "kuume" iskee uudelleen viimeistään seuraavana keväänä. Realismista sen verran, että jos olisin aikoinaan itse tajunnut rintamamiestalon vaativan ajallisen ja rahallisen panostuksen en olisi uskaltanut hankkeeseen lähteä. Onneksi en tajunnut
Alkuperäiseen lisäisin vielä astetta vakavampana. Kuten tuossa aiemmin todettiin on asiasssa/hankeessa otettava huomioon halu ja mahdollisuus satsata euroja omakotitaloon. Toki rivarissakin tulee remppoja ennemmin tai myöhemmin ja "taloyhtiö" ei ole jokin loputon rahanlähde vaan asukkaat itse.
Rintsikassa voi toki itse vaikuttaa remonttien ja muiden rahaa vaativien toimien tekemisen aikatauluun ja hintaankin. Kaikkinensa en jaksa uskoa omakotitalojen hintojen koskaan radikaalisti laskevan, korkeintaan niiden hinnannousu voi ajoittain pysähtyä. Ja jos haaveena jo rivariin mentäessä on omakotitalo on varma että "kuume" iskee uudelleen viimeistään seuraavana keväänä. Realismista sen verran, että jos olisin aikoinaan itse tajunnut rintamamiestalon vaativan ajallisen ja rahallisen panostuksen en olisi uskaltanut hankkeeseen lähteä. Onneksi en tajunnut
Niskaote remonteista jo vuodesta 2000.
Meillä sattuu olemaan (ilmeisesti harvinaisen
) hyvät välit tuleviin appivanhempiin. Lisäksi asutaan nytkin vain kilsan päässä heistä, ja käydään väh. kahdesti viikossa.
Tällä hetkellä muokkaillaan sopimusta, ja kuntotarkastusta mietiskellään. Tietysti tuokin, että isännän vanhemmat ovat asuneet 20+ vuotta siinä, ja myyjät talon valmistuksesta saakka, antaa osviittaa sen kunnosta ja siitä, ettei asunnossa ole tapahtunut esim. vesivahinkoa. Isännän vanhemmat ovat rempanneet enemmän, jonka ohessa ovat repineet melkein kaiken auki..
Omakotitalohan se olisi unelmaratkaisu. Siihen pääseminen ei kuitenkaan välttämättä ole lyhyen aikavälin sisään mahdollista, koska haluamme odottaa "sitä oikeaa".
Tilanteessa on huomioitava se, että vuokralla rahaa menee jatkuvasti harakoille, tässä asunnossa happi loppuu pian, ja tila on jo loppunut. Lisäksi elämän tilanne on se, että toinen opiskelee. Eli pari vuotta rivarissa ensiasunnossa, jonka jälkeen ajan kanssa alkaa etsimään sitä rintsikkaa. Lisäksi remonttikokemusta pienemmässä mittakaavassa voi kerryttää tässä asunnossa. Lisäksi rivari on tavallaan turvallisempi..
Tällä hetkellä muokkaillaan sopimusta, ja kuntotarkastusta mietiskellään. Tietysti tuokin, että isännän vanhemmat ovat asuneet 20+ vuotta siinä, ja myyjät talon valmistuksesta saakka, antaa osviittaa sen kunnosta ja siitä, ettei asunnossa ole tapahtunut esim. vesivahinkoa. Isännän vanhemmat ovat rempanneet enemmän, jonka ohessa ovat repineet melkein kaiken auki..
Omakotitalohan se olisi unelmaratkaisu. Siihen pääseminen ei kuitenkaan välttämättä ole lyhyen aikavälin sisään mahdollista, koska haluamme odottaa "sitä oikeaa".
Tilanteessa on huomioitava se, että vuokralla rahaa menee jatkuvasti harakoille, tässä asunnossa happi loppuu pian, ja tila on jo loppunut. Lisäksi elämän tilanne on se, että toinen opiskelee. Eli pari vuotta rivarissa ensiasunnossa, jonka jälkeen ajan kanssa alkaa etsimään sitä rintsikkaa. Lisäksi remonttikokemusta pienemmässä mittakaavassa voi kerryttää tässä asunnossa. Lisäksi rivari on tavallaan turvallisempi..
- maanma
- Moderaattori

- Viestit: 2371
- Liittynyt: Ma Tammi 10, 2005 22:21
- Paikkakunta: Turku
- Paikkakunta: 80m2, talo -48/50, pelletti, aurinko, sähkö, öljy
Itse olisi valinnut yksitaso rivitalon samalta etäisyydeltä, jos siihen olisi ollut varaa. Turussa on rakennettu kaikkiaan niin vähän rivareita, että hinnat on pilvissä. Rivarikolmion hinnalla saisi kaksi meidän hintaista rintsikkaa.HeiJa kirjoitti:Omakotitalohan se olisi unelmaratkaisu.
Kyllä minä silti tykkään toteuttaa itseäni tällä plantaasilla - enkä kadu valintaani, mutta kerroin vain ostohetken tilanteesta.
Tässä kun ei tarvitse jakaa muiden kustannuksia ja marjat sekä hedelmätkin tulee kaupan päälle.
-
sofi
- Jäsen

- Viestit: 406
- Liittynyt: Su Tammi 27, 2008 5:16
- Paikkakunta: Takaisin maalla
- Paikkakunta: Takaisin maalla
Itse olen läpi lapsuuteni tuon Kotkan kohteen ohi kävellyt/polkupyöräillyt sukulaiselle mennessäni (asui aivan vieressä). Tontti pisti jo lapsena silmään ja itse talo; ihanan idyllinen miljöö ja talo todella suloinen, persoonallinen, "hymyilevä"HeiJa kirjoitti:
Yksi aivan ihana talo olisi Kotkassa, mutta meidän hintahaarukan ulkopuolella kun pitäisi joitain hirsirakenteita korvata. (se ei kyllä taida olla ihan perinteinen rintsikkakaan)
http://www.etuovi.com/kohde/511026


