Onko kellään kokemusta pihan tasoittamisesta esim. sepelillä? Hankimme sepeliä noin 8 cm kerroksen pihan tasoitteeksi. Sepeli tuppaa kuitenkin luistamaan auton renkaiden alla, mikä ei ole hyvä juttu.
Pitääkö sepelipintaa jyristellä jollakin tärinävempaimella ennen kuin siitä tulee sopivan tiivistä, vai painuuko se tiiviiksi ajan saatossa?
Pihan tasoittaminen sepelillä
- pakoistinen
- Jäsen

- Viestit: 483
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 9:41
- Paikkakunta: helsinki
- Viesti:
- pakoistinen
- Jäsen

- Viestit: 483
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 9:41
- Paikkakunta: helsinki
- Viesti:
- maanma
- Moderaattori

- Viestit: 2371
- Liittynyt: Ma Tammi 10, 2005 22:21
- Paikkakunta: Turku
- Paikkakunta: 80m2, talo -48/50, pelletti, aurinko, sähkö, öljy
Savimaa ja painuminen
Pelkkä pienirakeinen sepeli ei riitä tekemään märästä savimaasta kantavaa.
Isoille/kuorma-autoille vaaditaan oikein perustaminen, jotta pihasta tulisi kantava myös märkään aikaan.
Olennaisimpia asioita on kai laittaa pohjimmaiseksi maanrakennuskangas, josta kivet ei mene läpi. Pelkkään saveen uppoo kaikki ajan kanssa.
Murske pohjalla tekee eräänlaisen lukon, kunhan vesi ei jää seisomaan, jolloin voi routia.
Kivituhka tiivistyy kivien väleihin.
Isoksi kasvaneen puun juuret tekevät myös savesta kantavan ja siksi aikanaan lienee suosittu näitä koivu, tammi ja kuusi kujia.
Isoille/kuorma-autoille vaaditaan oikein perustaminen, jotta pihasta tulisi kantava myös märkään aikaan.
Olennaisimpia asioita on kai laittaa pohjimmaiseksi maanrakennuskangas, josta kivet ei mene läpi. Pelkkään saveen uppoo kaikki ajan kanssa.
Murske pohjalla tekee eräänlaisen lukon, kunhan vesi ei jää seisomaan, jolloin voi routia.
Kivituhka tiivistyy kivien väleihin.
Isoksi kasvaneen puun juuret tekevät myös savesta kantavan ja siksi aikanaan lienee suosittu näitä koivu, tammi ja kuusi kujia.
Mulla tais maksaa palttiarallaa 100 erkkiä 2 kuutiota pihalle tuotuna (hiekkaa.fi) ... halvimmalla saanee noutamalla jostain, jos kuljetusvälineitäpakoistinen kirjoitti:Onkos vinkkejä mistä sais edullisesti kivituhkaa helsingin seudulla, itähelsinkiin päin?


