Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
-
samisalama
- Jäsen

- Viestit: 10
- Liittynyt: To Joulu 06, 2007 0:29
- Paikkakunta: KVL
Viesti
Kirjoittaja samisalama »
Löytääkö joku/tietääkö (minä en löytänyt/tiedä) Mikä on palavan turpeen ominaislämpötila? Onko paljon kuumempi kuin puun? Entä hiileen verrattuna?
-
maanma
- Moderaattori

- Viestit: 2371
- Liittynyt: Ma Tammi 10, 2005 22:21
- Paikkakunta: Turku
- Paikkakunta: 80m2, talo -48/50, pelletti, aurinko, sähkö, öljy
Viesti
Kirjoittaja maanma »
20-22 MJ/kg. Palolämmöt lienevät puun luokkaa. Polttotekniikka hehkutus / leiju / kaasutus ja ympäristö vaikuttaa eniten lämmön tuottoon.