Meidän tönö! "villa Anttila"

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Jokapaikanhöylä
Jäsen
Jäsen

Ei kiistellä, Joulurauhaa!

Viesti Kirjoittaja Jokapaikanhöylä »

Toisinaan harmittaa suunnattomasti, kun niin monesta projektista tulee lähes ilmiriita. Mahtaa tuntua projektin toteuttajasta suorastaan tyrmistyttävältä, noin iso työ (hikeä, verta ja kyyneliä) takana, sitten kun viimein "uskaltaa avata oven esitelläkseen luomustaan", niin seuraamuksena on arvosteluryöppy/ilmiriita oikeasta toteututustavasta :shock:

Makuasioista EI pidä kiistellä. Jokainen asumme itse talossamme ja laitamme sen omia unelmia vastaavaksi - tai ainakin sinnepäin. Jos tämäkin henkilö olisi halunnut toteuttaa projektinsa "vanhaa kunnioittaen", hän varmaan olisi siihen kysellyt apua, neuvoja ja vinkejä aikanaan. Hän on kuitenkin halunnut tehdä remppansa toisin, omalla tavallaan, eikä se tee lopputuloksesta hänen kannaltaa yhtään sen huonompaa. Mun mielestä nuo systeemit näytti HIENOILTA ja niiden eteen on varmasti uhrattu paljon. Lopputuloksesta kannattaa olla ylpeä, tytyväinen ja onnellinen - onhan se juuri oman halun, maun ja tahdon mukainen :wink:

Itsekin olen täällä "paasannut" perinteisestä tyylistä, materiaaleista sun muusta, kyllä vain, toivon mukaan sitä EI ole otettu kritiikkinä ja pahansuopaisena suunsoittona, se ei todellakaan ole ollut tarkoitukseni.

Olen halunnut vaan tuoda esiin erilaisia näkökantoja asioihin. Erilaisten ratkaisuiden toimivuudesta keskustelua, sekä niissä esiintyviä ongelmia. Tällä on ollut ja tulee olemaan VAIN yksi tavoite: Kun asioista puhutaan avoimesti ja liiallisia tunnekuohuja välttäen, voidaan saada aikaan varsin kattavia näkemyksiä ja kokemuksia erilaisista saneerausten toteutustavoista.

Parhaimmillaan tulevat remppaajat voivat muiden kokemusten kautta välttyä tekemästä mahdollisesti virheellisesti toimivia ratkaisuja ja ylipäätään jokainen meistä voi suhteuttaa muiden kokemuksia, näkemyksiä, huomioita, "virheitä" ja ideoita omaan projektiinsa.... OMALLA TAVALLAAN tietenkin :wink:
"Köyhän pitää osata kaikkea.."

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."

"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
tiuskis
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tiuskis »

Joo kyllä mää oon ainakin sitä mieltä, että tätä ehdotonta linjaa kannattaa jatkaa enemmin esim. http://www.perinnerakentajat.com domainin alla tai perustetaan oma projektit kohta molemmille tyylisuunnille. Aika erikoista käytöstä on täällä huudella (ok no kyllähän aloittaja kysyi mielipiteitä) kun tasan pitäs tietää minkälaisen vaivan tuo projekti on vaatinut ja se on myöhäistä itkeä kun valinta on tehty = ei johda mihinkään. Kunnioitusta kiitos.

Musta toi teidän toteutus on tyylikäs ja mikä pisti silmään, niin todellakaan ei ole edennyt hitaasti! (kuten viittasit) Ostimme muuten omamme samaan aikaan.

Voisitko kertoa miten olet käsitellyt tuon palkin? Näyttää oikein hyvältä.
Jäsen

Viesti Kirjoittaja whiski »

Tiuskis on ihan oikeassa, kun lähdetään arvostelemaan toisen työtä, niin silloin pitäisi osata kunnioittaa ratkaisuja, jos ei ole selkeästi osoittaa virheitä ja nyt kyseessä oleva remontin kohteessa ei ole tehty rakennevirheitä, ei ainakaan niitä näy kuvissa.

Jos lähdetään spekuloimaan eristysmateriaalia, kuten minä tein, niin perustelin sen myös omalta kohdalta, eli saan allergisen reaktion tuosta tavarasta. En puuttunut sen muihin ominaisuuksiin, sillä oletan että he ovat sen päätöksen tehdessä huomioineet ja jos ei ole, niin ei se enää parannu, vaikka kuinka olis pissat pöksyissä? :oops:

Se että jokin keittiön nykyaikaistaminen ärsyttää jotain, niin minusta se saa ärsyttää ihan vapaasti, sillä on haettu omaa mukavuutta ja saatu itselle mieleinen keittiö ja joka jopa minua vanhaa pierua miellytti.

Saunaosasto oli ihan jees, fiksun näköistä työtä, mitä sitä parkumaan, jos ei ole olkilattiaa, jossa Jukolan jussit tappeli :roll:

Jokapaikanhöylälle sanoisin että koitas keksiä aihe, josta ei tule suomessa riitaa/ mielipide eroja, niin tarjoan heti pullakaffeet ja ihan suomessa valitsemassa paikassa, matkat saat maksaa omakustanteena :oops: ! Kerro vain riittävän aikaisin, että saan maksettua ne pullakaffeet valmiiksi, niin annan sinulle tunnussanan, millä saat ne juoda :-D

Olet aivan oikeassa kun rakentaja oppii toisten virheistä ja siksi olenkin sanonut kaikille että varastakaa, niin paljon kuin ehditte, pystytte ja omaksutte! Ei käsillä vaan silmillä ja korvilla! Kuunnelkaa kysykää, älkää uskoko mainosmiehen hunajaiseen ääneen. Kritisoikaa, epäilkää, vaatikaa faktoja, ei mielikuvia.

Juttelin tänään yhden pitkänlinjan rakennustarvike myyjän kanssa ja hän totesi, että myyjä ei voi, eikä saa kritisoida asiakkaan ostohalukkuutta jollekin systeemille, vaan on yritettävä löytää asiakkaan toivomuksen mukaista materiaalia, sama se, toimiiko se, asiakas on aina oikeassa, vaan onko
Wanha wirttynyt Whiski

Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
tervetuloa Suomen pelkokertoimeen, tänään vuorossa Kotikokin erikoinen!
veetukka
Uusi jäsen

Viesti Kirjoittaja veetukka »

No hyvä, että keskustelua syntyy. Niin kuin sanoin, kommentteja saa kertoa, eikä mulla ole ollu tapana vetää herne maissi paprika pussia poskionteloihin jonkun toisen mielipiteistä ja arvostelusta. On nimittäin projektin aikana käyny paikan päällä useampiakin ihmettelijöitä kehumassa/arvostelemassa keskeneräistä jälkeä, eikä ne ole minua hetkauttaneet. Minähän ne ratkaisut olen tehnyt ja itse niistä myös kärsinkin, jos niikseen tulee.

Palkista sen verran, että se on kasattu lattialankuista. Laitoin lankut yhteen, jonka jälkeen kutterilla pyöristelin kulmia ja tein "veisto" jälkiä. Pintaan laitoin osmo colorin puuöljyä epätasaisin vedoin jotta saisin "veisto" jälkien lisäksi enemmän syvyysvaikutelmaa.

PS. Suomalaisen miehen pitää osata ja täytyy rakentaa (ainakin yksi talo, vaikka siinä olisi seinät vinossa ja katto vuotaa, pääasia on että se on itse tehty) ja minähän vasta remontoin/"tuhoan" :)
whiski
Jäsen
Jäsen

Kattelin taas kuvat lävitse ja en siis todella löydä mitään sellaista, josta voisin moittia muuta, kuin aiemmin jo kirjoitin! Minusta "mökkisi" kutsuu viihtymään ilman mitään paineita sitä onko se korjattu perinteisesti, vai nykyaikaistettu ajan kuvan mukaiseksi, minä ainakin viihtyisin niin keittiössä, kuin saunassa, etenkin jos isäntäväki on varannut riittävät saunajuomat :lol: Tämmöinen vanha pieru kuin meikäläinen on, niin pitää olla riittävästi juotavaa, siis ainakin vettä ja jos pikku mehutilkan saa joukkoon, niin aina paranee, eikä edes tarvitse ajatella lahjus juomia, kun jo etukäteen kehun :razz:
Wanha wirttynyt Whiski

Jollet tiedä, ymmärrä tai osaa ole edes hauska tekemällä itsesi naurettavaksi, joten
veetukka
Uusi jäsen

whiski kirjoitti:minä ainakin viihtyisin niin keittiössä, kuin saunassa, etenkin jos isäntäväki on varannut riittävät saunajuomat :lol: Tämmöinen vanha pieru kuin meikäläinen on, niin pitää olla riittävästi juotavaa, siis ainakin vettä ja jos pikku mehutilkan saa joukkoon, niin aina paranee, eikä edes tarvitse ajatella lahjus juomia, kun jo etukäteen kehun :razz:
Et kai ruinaa kutsua saunaan??? :-D
Jokapaikanhöylä
Jäsen
Jäsen

Laitetaas pohdintaan

Viesti Kirjoittaja Jokapaikanhöylä »

whiski kirjoitti:
Jokapaikanhöylälle sanoisin että koitas keksiä aihe, josta ei tule suomessa riitaa/ mielipide eroja, niin tarjoan heti pullakaffeet ja ihan suomessa valitsemassa paikassa, matkat saat maksaa omakustanteena :oops: ! Kerro vain riittävän aikaisin, että saan maksettua ne pullakaffeet valmiiksi, niin annan sinulle tunnussanan, millä saat ne juoda :-D
Jiihaa! Siitä onkin aikaa kun viimes on joku pullakaffeet tarjonnu, nyt täytyy ihan oikeesti ottaa haaste vastaan :-D Hmm, tuohon omakustanteiseen matkaan kyllä täytyy jättää pieni varaus... :shock: :roll: :wink:

Mää vaan nyt on tällanen rauhaa ja rakkautta vaaliva persoona, vaikka se saattaa toisinaan olla pahastikin jonkun äärimmäisen tarpeelliseksi katsomani asian julistamisen varjossa :oops: Mutta kuten olen aikaisemminkin yrittänyt esille tuoda, EN todellakaan halua tarkoittaa mielipiteilläni mitään pahaa - ihan päin vastoin :cool:
"Köyhän pitää osata kaikkea.."

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."

"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
MjR
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja MjR »

whiski kirjoitti: Tämmöinen vanha pieru kuin meikäläinen on
Ei mikään vanha pieru "54 ja risat vuotta".... :lol:
whiski
Jäsen
Jäsen

veetukka kirjoitti:
whiski kirjoitti:minä ainakin viihtyisin niin keittiössä, kuin saunassa, etenkin jos isäntäväki on varannut riittävät saunajuomat :lol: Tämmöinen vanha pieru kuin meikäläinen on, niin pitää olla riittävästi juotavaa, siis ainakin vettä ja jos pikku mehutilkan saa joukkoon, niin aina paranee, eikä edes tarvitse ajatella lahjus juomia, kun jo etukäteen kehun :razz:
Et kai ruinaa kutsua saunaan??? :-D
Juu, en kaipaa kutsua saunaan, voi vaikka johtaa selkäsaunaa :razz: , mistäs sitä koskaan tietää? No leikki leikkinä. Tuo että viihtyisin niin keittiössä, kuin saunassakin, ei tarkoittanut ajatusta kutsun saamisesta! Minä kun olen tämmöinen kotona viihtyvä tyyppi, enkä ole mikään seurapiirileijona, niin viihdyn parhaiten oman saunan lämmössä :oops: ! Kun kotinsa laittaa itselle viihtyisäksi ja vaikka ei kaikilta osin edes onnistu, niin silti koti sauna on paras sauna. Hyviä saunailtoja sinulle ja vaimollesi vain täältä Turun puolesta
Wanha wirttynyt Whiski

whiski
Jäsen
Jäsen

MjR kirjoitti:
whiski kirjoitti: Tämmöinen vanha pieru kuin meikäläinen on
Ei mikään vanha pieru "54 ja risat vuotta".... :lol:
Niin mutta se miten on nuo vuodet kuluttanut, niin se tekee vaivatta vanhaksi pieruksi :cry:
Wanha wirttynyt Whiski

nakertaja
Uusi jäsen
Viesti:

vanha

Viesti Kirjoittaja nakertaja »

kaunista ja ihana pönttöuuni.hyvällä maulla tehty remontti.
p.r
juuso
Jäsen
Jäsen

Re: Meidän tönö! "villa Anttila"

Viesti Kirjoittaja juuso »

veetukka kirjoitti:Linkistä pääsee katsomaan kuvia hitaasti etenevästä talo projektistamme. Kertokaa mielipiteitä.

http://www.jamo78.vuodatus.net
Hyvin tehty! Talo on tehty kodiksi siellä asuville, viihtyisältä näyttää.
Jälleenrakennuskauden ulkomuseot on sitten erikseen..... :wink:
Kummallakin tyylisuunnalla on omat puolensa. (oma kämppä on jotain siltä väliltä).
kami82
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja kami82 »

Kiva talo teillä, tsemppiä vielä jatkoonkin. Toit valoa minunkin eloon...

Me ostettiin rintsikka, tarkoitus oli remontoida vanhaa säästäen... Valitettavasti jouduin toteamaan, että ei niitä sormipaneeleita ja lattialankkuja löytynytkään mistään. Mitä syvemmälle kaiveltiin, niin totesin, että joku 70-80 luvun nikkaroitsija oli mm. poistanut purut yläkerrasta seinien välistä ja laittanut tilalle styroksia... yms. ja yms. Jossain vaiheessa tuli mitta täyteen ja ajattelin, että yksikään kivi ei jää kääntämättä, eli kaikki paikat avataan ja katsotaan mitä on syönyt ja jos on kelvollista saa jäädä, muussa tapauksessa uusiksi menee...
erow
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja erow »

Hienon näköistä teillä,
on hienoa nähdä näin loppusuoralla olevia kohteita kun itsellä vielä suunnitelmat on kovasti korvien välissä.
Pelkästään nuo uudet vaaleat pinnat antavat ihanan ilmeen. Minkäs korkuinen teidän pönttö uuni on, huonekorkeus arvatenkin noin 250.

. i i r o
veetukka
Uusi jäsen

Pönttöuuni on jotakuinkin 180cm korkea ja huonekorkeus on pyöreästi se 250cm. Kiitoksia kaikille kommentoijille! Pitäisi varmasti laittaa uusia kuvia näytille kun ollaan jo pari kuukautta asuttu oman katon alla(ou jee!!!!). Toki vielä pitää laittaa piha ja maalata ulkoverhous.
Vastaa Viestiin