Uulan hinta?
Uulan hinta?
Kaikki kauhistelee/varoittelee Uulan lattiamaalien hirmuhinnoilla... Missä hinnoissa se sitten liikuskelee? Jos vertaillaan vaikka perus Betoluxiin. Onko litrahinta tyyliin kaksinkertainen (vai ylikö peräti)?
-
remonttireiska
- Jäsen

- Viestit: 11
- Liittynyt: To Syys 22, 2005 10:27
2,7 litraa betoluxia on pikkasen reilut 40 euroa ja
10 litran betoluxista saa maksaa reilun 100 euroa
Eli hinta eroa ei näyttäisi juurikaan olevan..
jos on rekisteröitynyt rakentaja.fi -palveluun (ilmainen) niin osoitteesta http://www.rakentaja.fi/suorakanava/hinnasto.asp löytyy aika paljon suuntaa antavia hintoja
10 litran betoluxista saa maksaa reilun 100 euroa
Eli hinta eroa ei näyttäisi juurikaan olevan..
jos on rekisteröitynyt rakentaja.fi -palveluun (ilmainen) niin osoitteesta http://www.rakentaja.fi/suorakanava/hinnasto.asp löytyy aika paljon suuntaa antavia hintoja
peukalo keskellä kämmentä...
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

- Viestit: 3433
- Liittynyt: Ma Loka 18, 2004 15:40
- Paikkakunta: Espoo
Noita litrahintoja kattoessa kannattaa vilaista aina myös riittävyys.
Uulalla ja Betoluxilla ne on samaa luokkaa, mutta esim. ulkoseinämaalina pellavaöljymaali on kallliimpaa litraa kohti mutta halvempaa neliötä kohti kun joku uudempi akrylaatti.
Mutta tosiaan, tällä kertaa eroa ei tullut
Jos betonilattioita maalaa niin Betoluxin saa muuten sitten sävytettyä myös tiksin Vanhan Ajan Värikartan sävyihin, sieltä löytyy samoja hyviä sävyjä kuin Uulaltakin. Mutta vanhalle lattialle Betolux ei ole hyvää, se ei pysy vanhan maalin päällä.
Pekka
Uulalla ja Betoluxilla ne on samaa luokkaa, mutta esim. ulkoseinämaalina pellavaöljymaali on kallliimpaa litraa kohti mutta halvempaa neliötä kohti kun joku uudempi akrylaatti.
Mutta tosiaan, tällä kertaa eroa ei tullut
Jos betonilattioita maalaa niin Betoluxin saa muuten sitten sävytettyä myös tiksin Vanhan Ajan Värikartan sävyihin, sieltä löytyy samoja hyviä sävyjä kuin Uulaltakin. Mutta vanhalle lattialle Betolux ei ole hyvää, se ei pysy vanhan maalin päällä.
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Mo!
Täälä Lohjalla kaks kolmen litran pönikkää makso 125 ekee.. Oli kyl tilauskamaa.. Olin vähän yllättynyt kun maalissa ei ollut kiiltoa laisinkaan.. Maalasin vanhat lautalattiat kahten kertaan, jotka "löytyi" muovimaton alta. Toki hioin ne ensin karkeeks. Aiemmin rappuset ja "vessaeteisen" lattian maalasin permolla ja siin oli aluks kiiltoa liikaakin. Nyt reilun puolen vuoden jälkeen on tasottunut tai sit silmä tottunut.. Ajattelin jos vetäis Unicaa kerros-kaks päälle, kun sitä ois venerojektin tiimoilta. Mut ei taida olla hyvä idea. Tulee sit taas liian kiiltävä. Ja Uula on mun mielestä kyl aika riittoisaa.
Täälä Lohjalla kaks kolmen litran pönikkää makso 125 ekee.. Oli kyl tilauskamaa.. Olin vähän yllättynyt kun maalissa ei ollut kiiltoa laisinkaan.. Maalasin vanhat lautalattiat kahten kertaan, jotka "löytyi" muovimaton alta. Toki hioin ne ensin karkeeks. Aiemmin rappuset ja "vessaeteisen" lattian maalasin permolla ja siin oli aluks kiiltoa liikaakin. Nyt reilun puolen vuoden jälkeen on tasottunut tai sit silmä tottunut.. Ajattelin jos vetäis Unicaa kerros-kaks päälle, kun sitä ois venerojektin tiimoilta. Mut ei taida olla hyvä idea. Tulee sit taas liian kiiltävä. Ja Uula on mun mielestä kyl aika riittoisaa.
Ite kun tekee, niin tulee mitä sattuu...
- PetteriKivimäki
- Jäsen

- Viestit: 2045
- Liittynyt: To Touko 17, 2007 11:32
- Paikkakunta: Jyväskylä
Uulan lattiamaalin kiillottomuus oli (ikävähkö) yllätys mullekin. Kaverin lattiat maalattiin upealla puolukan värillä. En muista kysyinkö Uulalta vaiko jälleenmyyjältä asiasta ja mainitsivat että tuo venelakka siihen päälle:
http://www.uula.fi/suomeksi/venelakka.html
..niin kiiltää!
http://www.uula.fi/suomeksi/venelakka.html
..niin kiiltää!
Jumalauta, saunan takana on tilaa!
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
Ensi kesänä teen sinne kasvimaan.
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

- Viestit: 3433
- Liittynyt: Ma Loka 18, 2004 15:40
- Paikkakunta: Espoo
Mä olen tuon lakan keksinyt ihanitte joskus puolivahingossa ja se on kyllä oikein hyvä konsti. Laiskuuttani sen hoksasin kun en tahtonut saada kunnon pintaa öljymaalilla.
Pellavaöljymaali on todella tarkka pohjan suhteen ja karkealla pinnalla sillä on hyvin paha saada sileää pntaa, aina se jostain keksii ruveta mattaantumaan. Sama koskee oksia ja muuta röpäskää pinnassa. Jos pinta on sileä ja oksalakkaus hoidetu, niin pinnasta saa kiiltävän, mutta kasikympisellä hiotulle pinnalle ei voi saada kiiltävää aikaan vaikka olis kummonen guru. Itse en saanut Kitumarketin lipastoon kunnon pintaa neljännelläkään öljymaalivarvilla, se kun oli näitä "antiikkipetsattuja" lähinnä lyhytkarvaista kissaa muistuttavia mäntyvekotuksia.
Tuossa mun kylppärin kaapissa viimeksi vedin lakan maalin päälle ja voijjettä tuli nätti. Aina kannattaa muistaa että lakka muuttaa äriä vähän lämpimämpään suuntaan.
Ikinä ei pidä laittaa kovaa uretaanilakkaa (tai maalia) pehmeän öljymaalin päälle. Voin saa aina tarttumaan leipään mutta leipää on vaikea saada tarttumaan voihin. Kova roina hilseilee pehmeän päältä pois.
Pekka
Pellavaöljymaali on todella tarkka pohjan suhteen ja karkealla pinnalla sillä on hyvin paha saada sileää pntaa, aina se jostain keksii ruveta mattaantumaan. Sama koskee oksia ja muuta röpäskää pinnassa. Jos pinta on sileä ja oksalakkaus hoidetu, niin pinnasta saa kiiltävän, mutta kasikympisellä hiotulle pinnalle ei voi saada kiiltävää aikaan vaikka olis kummonen guru. Itse en saanut Kitumarketin lipastoon kunnon pintaa neljännelläkään öljymaalivarvilla, se kun oli näitä "antiikkipetsattuja" lähinnä lyhytkarvaista kissaa muistuttavia mäntyvekotuksia.
Tuossa mun kylppärin kaapissa viimeksi vedin lakan maalin päälle ja voijjettä tuli nätti. Aina kannattaa muistaa että lakka muuttaa äriä vähän lämpimämpään suuntaan.
Ikinä ei pidä laittaa kovaa uretaanilakkaa (tai maalia) pehmeän öljymaalin päälle. Voin saa aina tarttumaan leipään mutta leipää on vaikea saada tarttumaan voihin. Kova roina hilseilee pehmeän päältä pois.
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Permo vs Uula
Kukkikselle:
Sinulla tuntuu olevan hyvä vertailumahdollisuus, kun olet käyttänyt sekä Permoa että Uulaa lattioissasi. Mitä osaisit sanoa kulutuskestävyydestä? Oletko havainnut niissä eroja?
Sinulla tuntuu olevan hyvä vertailumahdollisuus, kun olet käyttänyt sekä Permoa että Uulaa lattioissasi. Mitä osaisit sanoa kulutuskestävyydestä? Oletko havainnut niissä eroja?
Hirveesti en osaa sanoa kulutuskestävyydestä. Portaikon/vessaeteisen maalasin Permolla pääsiäisen aikoihin ja kahteen kertaan. Pohjat tuli tehtyä vähän vasemmalla kädellä. Olisi pitänyt periaatteessa skrapata kaikki maali pois, mut tyydyin suurpiirteiseen hiontaan. Kuivuminen oli hidasta tai siis niin nopeaa, ku purkin kyljessä luvattiin. Noin viikon kuluttua maalaamisesta laitoin lattialistoja ja viel jäi polvisuojista pienet jäljet lattiaan. Ja tavaroita kun kantoi yläkertaan ja hieman osui rappusen reunaan ni maali lähti. Johtuuko huonoista pohjista, liian paksuista kerroksista vai siitä että yläkertaan menevien portaiden alla on perunakellariin menevät portaat eli kylmä tila. Ja näinollen ois saanut ehkä kuivahtaa viel pidempään. Vessaeteisessä on pysynyt ihan kohtuullisesti, vaikka kaikkee touhuttu eikä suojattu millään touhuillessa.
Uulan vetelin olkkariin vajaa kuukausi sitten. Vanhan (ja hyvän, ois kelvannut mulle, mut ei mammalle) maalipinnan konttasin epäkeskon kanssa läpi. Papereilla 40-80-120. Ekan vedon jälkeen annoin kuivaa pari päivää ennenku menin edes sukkasillaan tarkistaan tulosta. Ja tokan kerran sivelin noin viikon kuivumisen jälkeen. Ja siitä on nyt noin 2-3viikoa. Uulan kestävyydestä en hirveesti osaa sanoa, kun olkkari on viel työn alla. Tiistai iltapäivään mennessä täytyis ehtiä jalka- ja ovenkarmilistat saada paikalleen, kun tulee uusi soffa yms. Mut nyt remppaa tehdessä en ole juurikaan suojannut lattiaa ja ei o lähtenyt maalia mistään, kai.
Mut jatkossa mun valinta taitaa olla Uula. Mielestäni helpommin levittyvää, tuoksu/käry miedompaa, ja kun ei niin kiillä, ni kaikki kolot ei näy niin hyvin. Yv:llä voi myöhemmin kysellä lisää kulutuksesta..
Uulan vetelin olkkariin vajaa kuukausi sitten. Vanhan (ja hyvän, ois kelvannut mulle, mut ei mammalle) maalipinnan konttasin epäkeskon kanssa läpi. Papereilla 40-80-120. Ekan vedon jälkeen annoin kuivaa pari päivää ennenku menin edes sukkasillaan tarkistaan tulosta. Ja tokan kerran sivelin noin viikon kuivumisen jälkeen. Ja siitä on nyt noin 2-3viikoa. Uulan kestävyydestä en hirveesti osaa sanoa, kun olkkari on viel työn alla. Tiistai iltapäivään mennessä täytyis ehtiä jalka- ja ovenkarmilistat saada paikalleen, kun tulee uusi soffa yms. Mut nyt remppaa tehdessä en ole juurikaan suojannut lattiaa ja ei o lähtenyt maalia mistään, kai.
Mut jatkossa mun valinta taitaa olla Uula. Mielestäni helpommin levittyvää, tuoksu/käry miedompaa, ja kun ei niin kiillä, ni kaikki kolot ei näy niin hyvin. Yv:llä voi myöhemmin kysellä lisää kulutuksesta..
Ite kun tekee, niin tulee mitä sattuu...
Noniin. Tilattu on lattiamaalit ja tänään saattais saadakin ne jo. Hivenen kyllä muuttu joulunajan suunnitelmat nyt kyllä... En arvannut, että olis kuukauden pituinen se lopulliseen kovuuteen kuivumisjakso Uulalla
Ei nyt sitten vissiin kannetakaan jouluksi huonekaluja huoneisiin
Mut toi kiillon puuttuminen ei meitä kyllä pahemmin rassaa. Himmeä sopii itseasiassa paremmin meille.
Niin juu, ja uudelle maalaamattomalle lautalattialle ollaan tosiaan laittamassa sitä.
Niin juu, ja uudelle maalaamattomalle lautalattialle ollaan tosiaan laittamassa sitä.
