Joo-o. Kyllä mä edelleen hitusen ihmettelen että miksi lattialaminaatti on saatanasta mutta rosteriset kodinkoneet ja esim. saunasatu tai fuktisol ei oo?
Eihän laminaatti nyt ihan oikeasti ole sen ihmeellisempi lattiamatsku kuin muovimattokaan, noin niinku teknisesti. Se että miltä se tuntuu ja näyttää on sitten niitä makuasioita, joissa soisi että ihmiset ei niin kauhean kärkkäästi tuomitsisi toisten valintoja.
Kyllä se raja on hiuksenhieno että mikä lasketaan sisustamiseksi, korjaamiseksi tai muuten vaan asumismukavuuden parantamiseksi. Esim. just ne lattialämmitykset (onko nyt ihan varmasti niin ettei tuu rakenteellisia riskejä jos kellarin lattiaa lämmittää?) Mäkin voin korjata perinteisesti mun taloa mutta se onko *mun* lattioissa laminaattia vai muovia on nyt aivan se ja sama sen rakenteen kannalta; kysymyshän on siinä kohtaa sisustamisesta. Ja jotenkin mä yhdistän mielessäni sen "vanhan hengen" just siihen sisustamiseen: että näyttää ja tuntuu perinteiseltä. Siinä kohtaa pomppaa mieleen just ne ledit ja rosterikoneet, kun kuitenkin sitten taas lankkulattia on "se ainoa oikea" lattiamatsku. Toisaalta taas laminaattilattia parantaa mun asumismukavuutta merkittävästi, ja vieläpä näyttää kivalta sisustusmielessä.
Ei nää oo niin yksoikosia, nää jutut. Saa selittää jos vaan osaa