Kotirintamalta kuuluu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
puuhapete
Jäsen
Jäsen
Viestit: 163
Liittynyt: Pe Elo 17, 2007 10:33
Paikkakunta: Lieto

Kotirintamalta kuuluu

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Olen ollut jo jonkin aikaa rekisteröityneenä palstalle enkä vieläkään ole saanut esitellyksi projektiamme :oops:

Elokuun puolivälissä pääsimme vihdoin mieheni kanssa isännöimään taloa. Tilan nimi on Kotirinta ja tästä johtuneena sukulaiset jo kyselevätkin kotirintaman kuulumisia :-) Töllimme on alkuperäiskuntoinen vuoden -57 rintamamiestalo, jossa asuinneliöitä on n.62m2 eli keskimmäinen kerros. Lopputulokseksi olisi tarkoitus saada asuintiloiltaan kolmikerroksinen talo ja n.150m2, eli remontoida vintti- ja kellarikerros. Tontin koko on 2500m2 ja se on puoliksi metsää ja puoliksi nurmetettua piha-aluetta (vähemmän ruohonleikkuuta :wink: ).

Hakuaika oli pitkä ennen kuin sopiva paikka löytyi, mutta olemme erittäin tyytyväisiä ja onnesta soikeina kun ajattelemmekin paikkaa :-D Iso piha ja rauhallinen ympäristö oli yhtenä kriteerinä, lisäksi halusimme pois Turusta ja kerrostaloista joten paikka on mitä parhain.

Kunnostettavaa riittää, ihmeeksemme talo kuitenkin oli suora :cool: ja rakenteellisesti hyväkuntoinen.
-Sähköt uusitaan koko talossa sekä jäljellä olevat vanhat viemärit.
-Vintti on täysin kylmä tila, joten siinä riittää projektia jahka joskus lämpimämmillä ilmoilla (keväällä ?) päästään niin pitkälle.
-Keskikerrosta lisäeristettiin ekovillalla ja tehtiin pintaremonttia, erittäin optimistisesti katsottuna, keskikerros on jo lähes valmis :cool:
-Kellari muistuttaa kylmää betonibunkkeria jossa on tällä hetkellä talon ainoa wc ja suihku. Lisäeristystä, saunan, kylpyhuoneen yms tilojen rakentelua ja puuhastelua luvassa PALJON. Lisäksi tänne pitää rakentaa se paljon puhuttu baari miehelleni :wink:
-Ulkopuolisiksi töiksi riittänee peltikaton ja ulkolaudoituksen maalaus

Kun työn tekijöinä on tuittupäinen neiti insinööri -84 ja rautahermoinen herra rakennusmies -84, hässäkkä on taattu, mutta valmistakin on jo tullut.

Tarkoituksena on vielä lisäillä kuvia, jahka saan niitä koneelle asti (om akone kun on muuttolaatikossa). Tämän päivittely vauhdittaa samalla kuvien ottoa työmaalta kamera kun tuppaa aina unohtumaan taskuun tai kuvat jää muuten ottamatta. Jälkeenpäin harmitellaan taas kun ei tullut otettua riittävästi kuvia :-)
Avatar
Minttu
Jäsen
Jäsen
Viestit: 490
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 14:59
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Minttu »

Onnea! Ja sitten päätitte maksaa lainan kerralla pois ryöstämällä rahakuljetuksen? Tekö pääsitte karkuun? :lol: Vitsi, vitsi :wink:
Olis tosiaan kiva nähdä kuvia, projektin dokumentoinnista on hyötyä myöhemminkin jos joskus myytte talon. Voi ainakin selkeästi näyttää miten tuli mikäkin eristys tehtyä yms. Suosittelen lämpimästi myös ns. remonttimapin käyttöä, jonne voi kirjata kaikki tehdyt muutokset. Muisti on yllättävän lyhyt kun hommaa tulee kuitenkin tehtyä paljon.

p.s. meillä on ihan sama tilanne kellarissa...*huokaus*
Köyhän on oltava luova.
orvokki
Uusi jäsen
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 16:23
Paikkakunta: vihti

Viesti Kirjoittaja orvokki »

Heips!
Meillä kanssa vastaava tilanne.Muutettiin reilu kuukausi sitten rintsikkaan vm-47.Keskikerroksessa asuttavia neliöitä 80,alakerrassa suihkubunkkeri ja vintti vielä rakentamaton.Että töitä riittää...pahin on meilläkin tämä "suihkutila",jossa seinät tiiltä,lattiat betonia,eikä lämmityksestä tietoakaan...
Pienellä rahalla edetään joten kyseessä on vuosikymmenten projekti...
Mutta toi kylpyhuonetila pitäisi saada kuntoon pian,alkaa tuo yleinen hygieniataso kärsimään...(Ei huvita sinne kellariin mennä...)(Mutta unohdin ;suihkutilassamme on kuitenkin kiuas (!)jonka voi pistää päälle suihkutuokion ajaksi...)
:shock: Outo ratkaisu kaikenkaikkiaan ja kun ei tiedä mitä siellä alla on ,on vaikea päättää mitä siihen päälle laitetaan...
Mutta onnea teidän taloprojektiin ja olen kovasti utelias,joten laita kuvia kun vaan pystyt...
puuhapete
Jäsen
Jäsen
Viestit: 163
Liittynyt: Pe Elo 17, 2007 10:33
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Meillä oli sama juttu, suihkutilassa oli kiuas, tai oikeastaan.. suihku oli saunassa, joka taas oli lähes keittiön kokoinen :-D Nyt on purkuhommia tehty ja pian pitäisi päättää eristepuolesta, sen kanssa onkin jo vietetty lukuisia pohdiskeluhetkiä niin että pää on pyörällä. Appiukko vaan laitaisi uretaania joka paikkaan ja hoputtaa tekemisiä koko ajan joten tässä saa olla hieman varuillaan tai hän on kohta omatoimisesti täräyttänyt koko talon täyteen uretaania.

Viikonlopun aikana varmaankin saan kuvia koneelle, oman kamerani kaapeli kun on jossain muuttolaatikossa ja tällä hetkellä hukassa :roll: Itse emme ole vielä muuttaneet "työmaalle" vaan majaillaan kummankin vanhempien luona ne vähät ajat mitä nukumassa käydään :-) Suihku, wc ja keittiö kun saadaan edes jonkinlaisena niin voidaan kämpätä talollakin. Odotan muuttoa innolla että saa edes joitain tavaroita ja vaatteita paikoilleen, vaikka se paikka sitten olisikin ties missä nurkassa tai rojukasassa :twisted: muttei ainakaan tarvitsisi aina raahata tavaroita edestakaisin. eipä ihme että kaikki on hukassa ja unohtunut.
puuhapete
Jäsen
Jäsen
Viestit: 163
Liittynyt: Pe Elo 17, 2007 10:33
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Tässä näin alkuun talon pohjakuva, ei mikään varsinainen taidonnäyte :wink: pikaisesti paintilla kasattu, mutta antanee ainakin osviittaa vaikkei mittasuhteet ihan kohdillaan olekaan.

Kuva

Yläkerta vasemmassa yläkulmassa eikä siellä tällä hetkellä ole kuin hirmuiset määrät purua, tarkoituksena tehdä sinne makuuhuone ja toiseen päähän jonkinlainen työhuone. Omituiset möllykät ulkoseinissä ovat muuten ikkunoita.

Keskikerros oikealla ylhäällä ja tämä siis tällä hetkellä työn alla, wc:tä siellä ei ollut eikä ole vieläkään mutta ehkä ajan kanssa :wink: , muista oviaukoista otettiin ovet pois ja aukkoja suurennettiin jolloin tilasta saatiin paljon avaramman oloinen ja valoisampi. Tiloina siis keittiö, ruokahuone ja olohuone. Keittiöön ei mahdu pöytää, joten se sijoitettiin ruokailutilaan vaikka taidamme silti syödä tv:n ääressä (meillä ei siis ole lapsia :wink: ) Käytävästä rappuset ylös ja alas, piipun viereen väsäillään siivouskaappi. Kuisti on tällä hetkellä täysin kylmää tilaa, siellä säilyy oksasilppurit ja jääkaapit :-D ...sekä muu työmaan aikainen roina joka ei enää mahdu huoneisiin...

Alakerta alimpana, kodinhoitohuone ja baaritilat ovat vanhoja varastohuoneita ja jäävät sellaisiksi malliltaan, toki pinnoille tehdään jotain (tiedä sitten mitä?) mutta seinät jäävät siihen missä ovatkin. Rappusten alla on komero joka on jo täytetty polttopuilla ja vastakkaisella puolella on vanha perunakellari jonne rahdataan lämminvesivaraaja. Tämänhetkinen 35litrainen varaaja on vessan seinässä eikä oikein riitä :cool: .Wc jää niille sijoilleen, vähän(PALJON!) ehostelua tosin vaatii. Suihkutilojen ja saunan välissä oli seinä ja tuolloin suihkutilaksi kaavailtu kohta oli pyykkien kuivatus"huone" ja suihku oli saunassa. Nyt seinä on purettu ja sitä suunnitellaan hieman erilaiseksi ja eri kohtaan.
Vastaa Viestiin