Onko teillä kokemuksia tälläisestä vinyyliverhous hommasta? Minulla olisi aika uusia omaan talooni ulkoverhous ja törmäsin tälläiseen vaihtoehtoon. Tällä on kuulema 40 vuoden takuu eikä sitä tarvitse huoltaa..Noh esitteliä kävi äsken ja empä tiedä..muovipinta 1930-luvulla rakennetussa talossa...
vinyyliverhous
vinyyliverhous
Vinyyliverhous!!
Onko teillä kokemuksia tälläisestä vinyyliverhous hommasta? Minulla olisi aika uusia omaan talooni ulkoverhous ja törmäsin tälläiseen vaihtoehtoon. Tällä on kuulema 40 vuoden takuu eikä sitä tarvitse huoltaa..Noh esitteliä kävi äsken ja empä tiedä..muovipinta 1930-luvulla rakennetussa talossa...
Tosin eroa ei huomaa vasta kun läheltä, muuten talo näyttää kuin tavallinen puutalo.. Asennus tapahtuu ihan samalla tavalla kuin puuverhous eli tuuletusraot yms..Tämä on nyt minulle ihan uusi asia, eikä sitä pidä heti torjua, mutta kertokaa mitä olette mieltä..firman nettisivu on http://www.vinyyliverhous.fi Nyt kuiteskin tuntuis vielä että että tavallinen puuverhous on se mitä haluan..mutta jos
Tässä hieman juttua, kannattaa lukea kokonaan läpi.
Eihän tuo mitenkään perinteinen ole, mutta makuja on monia.
Huoltovapaa kun on myös helposti kertakäyttöinen, puun voi aina raaputtaa ja maalata.
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?t=319
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?t=238
Eihän tuo mitenkään perinteinen ole, mutta makuja on monia.
Huoltovapaa kun on myös helposti kertakäyttöinen, puun voi aina raaputtaa ja maalata.
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?t=238
-
Pekka Huhta
- Moderaattori

...Ja ne joiden vinyyliverhouksen värit on valittu Helsingin Jäätelötehtaan pakastealtaasta osaa varmasti arvostaa valintaansa parinkymmenen vuoden päästäJJ kirjoitti:Et taida olla aina joka on tuota mieltä. Onneksi.Tomppa kirjoitti:Itselläni on -30-luvun talo eikä tulisi mieleenikään laittaa vinyyliä seiniin.
Tosin tuolla linkin takana on kyllä pari taloa jotka näyttävät ihan hyviltä kuvissa... se on pakko myöntää.
Ei vaan, oli vaan muutamia semmoisia värejä ja väriyhdistelmiä että aattelinpa vain ressukoita, jotka haluais sitten jossain välissä vaihtaa johonkin vähän vähemmän tämän ajan sävyyn kun ne alkaa näyttämään "niin törkeen 00-lukulaisilta". Tosin oli tuolla vähän semmoista ysärimaailmaakin joka näytti aikansa lapselta jo nyt.
Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Jeps, pari värivalintaa oli aika veikeitä... ja innovatiivisia laudoitusratkaisuja. Varmaan ollut vaikea päättää miten päin laudat laittaisi, joten laitettu ihan hujan hajan 
EDIT: http://www.vinyyliverhous.fi/vinyyliver ... 102-tn.jpg
Esim. tuo on kyllä aika perinteisen näköinen. Kiva olisi nähdä lähempää tuollainen vinyyliverhous ja tunnustella kädellä. Ihan vaan, että tietäisi mistä on tarkalleen kyse.
EDIT: http://www.vinyyliverhous.fi/vinyyliver ... 102-tn.jpg
Esim. tuo on kyllä aika perinteisen näköinen. Kiva olisi nähdä lähempää tuollainen vinyyliverhous ja tunnustella kädellä. Ihan vaan, että tietäisi mistä on tarkalleen kyse.
Ikävä kyllä tällä foorumilla ei kannata kysyä neuvoa mihinkään perinnerakentamisesta poikkeavaan asiaan.
Kaikki on automaattisesti pahasta kunnes toisin todistetaan. Ja tähän ei siis riitä 40 vuoden kokemukset toisessa maassa koska se ei päde meillä Suomessa.
Itse olen nyt asunut "muovikuoren" sisällä kaksi vuotta ja talo saman kuoren sisällä pitempään. Itselleni ei ole tullut mitään oireita tahi kasvanut ylimääräisiä jäseniä kehoon. En osaa puhua puutalon kieltä joten joku voisi tulla siltä kysymään millaisen helvetin verhouksen asentaja Hänelle on aiheuttanut.
En myöskään ymmärrä sitä miksi vinyyliä ei voi maalata uudellen, mutta vaikuttaa etten ymmärrä montaa muutakaan asiaa joista täällä keskustellaan.
Ajattelin nyt mainita että tällaisen tyhmän ihmisen mielestä ei mitään ehdottoman pahoja asioita vinyyliverhouksessa ole. Ainoa haittapuoli on se että objektien kiinnittäminen vinyyliverhoiltuun seinään on hankalampaa kuin puuverhoiltuun.
Mutta jatkakaa nyt kokeneemmat tästä asiasta...
Kaikki on automaattisesti pahasta kunnes toisin todistetaan. Ja tähän ei siis riitä 40 vuoden kokemukset toisessa maassa koska se ei päde meillä Suomessa.
Itse olen nyt asunut "muovikuoren" sisällä kaksi vuotta ja talo saman kuoren sisällä pitempään. Itselleni ei ole tullut mitään oireita tahi kasvanut ylimääräisiä jäseniä kehoon. En osaa puhua puutalon kieltä joten joku voisi tulla siltä kysymään millaisen helvetin verhouksen asentaja Hänelle on aiheuttanut.
En myöskään ymmärrä sitä miksi vinyyliä ei voi maalata uudellen, mutta vaikuttaa etten ymmärrä montaa muutakaan asiaa joista täällä keskustellaan.
Ajattelin nyt mainita että tällaisen tyhmän ihmisen mielestä ei mitään ehdottoman pahoja asioita vinyyliverhouksessa ole. Ainoa haittapuoli on se että objektien kiinnittäminen vinyyliverhoiltuun seinään on hankalampaa kuin puuverhoiltuun.
Mutta jatkakaa nyt kokeneemmat tästä asiasta...
Vaikken minakaan vinyylia omaan talooni laittaisi, niin kylla kuvissa ihan hyvalta nayttaa. Varmasti sen voi jalkikateenkin maalata, mutta maalivalikoimat voi olla himpun vahemmat kuin puuverhoukselle. Toinen mika tulee mieleen on etta jos sita taloa nyt kuitenkin joskus joutuu korjailemaan tai vaikka laajentamaan niin noinkohan sita samaa vinyylia on enaan saatavissa vai joutuuko koko homman paivittamaan uuteen..
Ammattimies saa hyvästäkin huonon!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
Hyvin suunniteltu ei ole vielä yhtään tehty!
OT:
Se on sitten jokaisen oma asia mitä tekee ja kuinka. (En minäkään väitä, että Mitsubishi olisi maailman paras auto, vaikka sellaisella olen monta vuotta ajellutkin.)
Mielipiteet ovat kuitenkin sekoitus järkeä, mainospropagandaa, tunteita, faktoja, luuloja, mutua jne. jne.
Ei pidä heittäytyä marttyyriksi, vaikka joku onkin eri mieltä sinun kanssasi. Jos mielipiteitä kysytään, niin mielipiteitä myös saa. Ja yleensä keskustelupalstoilla mielipiteitä jaellaan, vaikka niitä ei edes kysyttäisi.Kenguru kirjoitti:Ikävä kyllä tällä foorumilla ei kannata kysyä neuvoa mihinkään perinnerakentamisesta poikkeavaan asiaan.
Se on sitten jokaisen oma asia mitä tekee ja kuinka. (En minäkään väitä, että Mitsubishi olisi maailman paras auto, vaikka sellaisella olen monta vuotta ajellutkin.)
Mielipiteet ovat kuitenkin sekoitus järkeä, mainospropagandaa, tunteita, faktoja, luuloja, mutua jne. jne.
Joo mielestäni en tässä miksikään marttyyriksi ole heittäytynyt. Se nyt tuli tässäkin todistettua että itse taisin olla muiden kanssa erimieltä. Keskustelun aloittaja kysyi kokemuksia ja taisin olla ensimmäinen joka mitään sinne päinkään tarjosin.Hep kirjoitti:OT:
Ei pidä heittäytyä marttyyriksi, vaikka joku onkin eri mieltä sinun kanssasi. Jos mielipiteitä kysytään, niin mielipiteitä myös saa. Ja yleensä keskustelupalstoilla mielipiteitä jaellaan, vaikka niitä ei edes kysyttäisi.
Kauan keskustelua sivusta seuranneena olen vaan huomannut että aina kun on puhetta kipsilevystä, laminaatista, vinyylistä puu/alumiini ikkunoista niin otetaan kantaa niiden järkevyyteen yms. ja jätetään alkuperäinen kysymys tai avunpyyntö sikseen.
Mutta annetaan olla... Menee liikaa offtopiciksi.
Höpö höpö, ensimmäisenä heti tarjottiin linkkiä vanhaan keskusteluun jossa on kokemuksia vaikka millä mitalla, myös sinun kokemuksiasi.Kenguru kirjoitti:Keskustelun aloittaja kysyi kokemuksia ja taisin olla ensimmäinen joka mitään sinne päinkään tarjosin.
Lisäksi ilmoitin aika suoraa, että en ole kyseistä vehousta koskaan nähnyt, ja olisi kiva nähdä sellianen livenä. Tietäisi sitten miltä se ihan oikeasti näyttää ja tuntuu. Sanoisin, että kovin moni ei ole tuollaista nähnyt.
Ja kyllä sävyssä oli hieman marttyyriä mukana, tosin Pekan ja Tompan kommenteissa on tietenkin aika tiukkaa mielipidettä, molemmat kun ovat palstan vahvimpien perinteiden kannattajien joukossa.
Suosittelisin, että keskustelua jatketaan tuolla, missä vinyyliverhouksesta jo on ollut puhe, siis linkki joka oli jo ensimmäisessä vastauksessa.
Seuraavaksi joku jolla on oikeudet voisi lyödä tämän lukkoon, tällä keskustelulla kun ei ole oikeastaan mitään annettavaa. Toisessa keskustelussa on samat jupinat ja paljon muutakin.
JJ tuossa yllä linkitti aiheesta käydyt aikaisemmat keskustelut joten on turhaa käydä samaa keskustelua uudestaan.
Ihan mielenkiinnosta...kerroppa Kenguru millä tuon vinyylin maalaisit?
Kyllä tällä foorumilla saa neuvoja myös muihin kuin perinnerakentamista käsitteleviin kysymyksiin.Useimmiten vain se vanha menetelmä on huomattavasti parempi kuin uusi ja vanhaa taloa olisi hyvä korjata hyväksi havaituilla materiaaleilla ja menetelmillä.
Jokainen tekee omat ratkaisunsa talonsa suhteen ja on oikein hyvä jos olet tyytyväinen omaan vinyylivalintaasi.Jos pystyttäisiin siirtymään ajassa vaikkapa kaksi vuosikymmentä eteenpäin niin tämä keskustelu saisi aivan uutta näkökulmaa kun olisi jo jonkinlainen kokemus tuosta huoltovapaasta ihmemateriaalista joka kestää isältä pojalle niinkuin Panu aikanaan
.Oma veikkaukseni on että vinyyliä manataan parinkymmenen vuoden päästä samallalailla kun mineriittiä tänä päivänä.
Ihan mielenkiinnosta...kerroppa Kenguru millä tuon vinyylin maalaisit?
Kyllä tällä foorumilla saa neuvoja myös muihin kuin perinnerakentamista käsitteleviin kysymyksiin.Useimmiten vain se vanha menetelmä on huomattavasti parempi kuin uusi ja vanhaa taloa olisi hyvä korjata hyväksi havaituilla materiaaleilla ja menetelmillä.
Jokainen tekee omat ratkaisunsa talonsa suhteen ja on oikein hyvä jos olet tyytyväinen omaan vinyylivalintaasi.Jos pystyttäisiin siirtymään ajassa vaikkapa kaksi vuosikymmentä eteenpäin niin tämä keskustelu saisi aivan uutta näkökulmaa kun olisi jo jonkinlainen kokemus tuosta huoltovapaasta ihmemateriaalista joka kestää isältä pojalle niinkuin Panu aikanaan
.Oma veikkaukseni on että vinyyliä manataan parinkymmenen vuoden päästä samallalailla kun mineriittiä tänä päivänä.
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Se *ituttaa yli kaiken myös minua. Miksi pitää olla aina kertomassa joka ketjussa, että se ei sovi rintamamiestaloon ja että minä en ainakaan laittaisi....jne. Se on tietenkin eri asia jos huomaa, että joku on tekemässä pahaa rakenteellista virhettä, mutta näin ei varmaankaan ole lattialaminaatin tai vinyyliverhouksen kohdalla.Kenguru kirjoitti:Ikävä kyllä tällä foorumilla ei kannata kysyä neuvoa mihinkään perinnerakentamisesta poikkeavaan asiaan.
Kaikki kunnioitus tarkan perinteen vaalijoita kohtaan, mutta myös jotain suvaitsevuutta vaaditaan. Tuolla on tuo yleistä höpinää osasto, jossa näitä tunnepitoisia asioita voi käsitellä. Silloin ei tarvitse sotkea turhanpäiväisesti näitä asiaketjuja.
Pahoittelen suuresti että kommenttini aiheutti tällaisen älähdyksen tähän viestiketjuun, ja vastaampa kun tätä ei vielä ole lukkoon laitettu.
Kyllä, asiaa on käsitelty aiemminkin ja olen sinne itsekkin kirjoittanut. Mutta niin on moni muukin joka tähän vastasi.
Tomppa: En tiedä millä vinyylin maalaisin, mutta luulen että en sitä uskaltaisi myöskään Teiltä, jotka ehkä tietäisivät, kysyä siihen apua koska luulen että siihen en saisi toivomaani vastausta. Muissa harrastuksissani olen vaan tottunut että kaiken voi korjata ja varsinkin maalata oikealla aineella, ja epäilemättä vinyylin maalaamiseen on keinonsa.
Totta on myös se että moni talo pilataan väärillä materiaaliratkaisuilla. Mutta kaikilla ei välttämättä ole mahdollisuutta purkaa kaikkia huonoja materiaaleja pois ja korvata niitä paremmilla. Tai vaikka sitä odotellessa haluaisi korjata vääränlaisen materiaalin ihan oman mielihyvän takia, niin saisi mielestäni siihenkin antaa vinkkiä.
Toivottavasti en tällä viestillä nyt pahenna kiistelyä koska se ei todellakaan ole tarkoitukseni.
Mutta jos vaikka jätetään aikaisemmin tähän kirjoittamani vastaukset huomiomatta, ja jatketaan rauhaisaa rinnaneloa.
Kyllä, asiaa on käsitelty aiemminkin ja olen sinne itsekkin kirjoittanut. Mutta niin on moni muukin joka tähän vastasi.
Tomppa: En tiedä millä vinyylin maalaisin, mutta luulen että en sitä uskaltaisi myöskään Teiltä, jotka ehkä tietäisivät, kysyä siihen apua koska luulen että siihen en saisi toivomaani vastausta. Muissa harrastuksissani olen vaan tottunut että kaiken voi korjata ja varsinkin maalata oikealla aineella, ja epäilemättä vinyylin maalaamiseen on keinonsa.
Totta on myös se että moni talo pilataan väärillä materiaaliratkaisuilla. Mutta kaikilla ei välttämättä ole mahdollisuutta purkaa kaikkia huonoja materiaaleja pois ja korvata niitä paremmilla. Tai vaikka sitä odotellessa haluaisi korjata vääränlaisen materiaalin ihan oman mielihyvän takia, niin saisi mielestäni siihenkin antaa vinkkiä.
Toivottavasti en tällä viestillä nyt pahenna kiistelyä koska se ei todellakaan ole tarkoitukseni.
Mutta jos vaikka jätetään aikaisemmin tähän kirjoittamani vastaukset huomiomatta, ja jatketaan rauhaisaa rinnaneloa.