haluaisimme tehdä laajennuksen alunperin vuonna -56 rakennettuun taloomme, johon on jo 80-luvulle tehty täysremontti ja yksi laajennus, ns. saunasiipi vanhan kuistin tilalle. Tarkoituksena olisi jatkaa nyt harjan suuntaisesti ja vanhan leveydeltä noin 4-5m olohuoneesta eteenpäin. Alakertaan tarvitsisimme 2mh (=mh + työhuone/vierashuone) ja ylös tulisi ainakin parveke, ehkä huone tai aula ??? + jotain lisätilaa vaatteille yms. + wc vanhaan osaan (yläkerrassa nyt ainoastaan 2 mh) Koko laajennus olisi kuitenkin ns. "kuivaa tilaa" = makuuhuoneita.
Mitä kustantaa noin suurinpiirtein? neliöhinta? teetetään suurin osa ammattilaisilla, itse tehdään mitä ostaan apuna... kuitenkin kuivatila halvempaa tehdä kuin saunat yms...
Talo ulkoapäin rapattu valkoiseksi, eli uusi osakin rapataan ja maalataan ja jos tarvii niin vanha maalataan uudestaaan (taitaa näyttää likaiselta uuden rinnalla, tarkoitus saada saumaton look). Myös kattoremppa tehdään koko talon alalle.
entä löytyykö kuvia rapatuista ja jatketuista taloista? Täällä meilläpäin laajennuksia on tehty paljon lähikaduillakin mutta kaikki matalia tai porrastettuja tai muuten tosi tökerön näköisiä.
äk
laajennus talonsuuntaisesti-hinta?
meilläkin olis tarkotus alkaa laajentaa jossain vaiheessa. n. 20-25m2.
siis pari makkaria talon jatkoksi, sekä yläkerta ainakin valmiustilaan, että siitä saa makkarin tms.
yks suunnittelia pisti hinta-arvioksi 35 000euroa! olin lentää perseelleni!
ja joskus olen taas kuullut että tonni per neliö, että sithän se olis jo taas vähän halvempaa, mut silti niin pirun kallista!
me tosin ajattelimme tehdä lähes kaiken itse. pohjatyöt jäis ehkä vieraalle.
arviomme hintaa tulevan max. 10 000.
siis pari makkaria talon jatkoksi, sekä yläkerta ainakin valmiustilaan, että siitä saa makkarin tms.
yks suunnittelia pisti hinta-arvioksi 35 000euroa! olin lentää perseelleni!
ja joskus olen taas kuullut että tonni per neliö, että sithän se olis jo taas vähän halvempaa, mut silti niin pirun kallista!
me tosin ajattelimme tehdä lähes kaiken itse. pohjatyöt jäis ehkä vieraalle.
arviomme hintaa tulevan max. 10 000.
meillä myös suunnitelmissa
Eli piirustukset on jo teetetty meillä laajennuksesta. Yläkertaan tulee kaksi makuuhuonetta lisää ja wc. alakertaan yksi makuuhuone,kodinhoitotilat ja vaatehuone, neliöitä tulee lisää 25 neliöö/kerrokseen. Hinnasta en osaa sanoa muuta kuin, että tuttavalle tehtiin viime vuonna samanlaisesti ja se oli sen 35000e.