Keittiökalusteet

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
hemiljou
Jäsen
Jäsen

NoNiiN

Viesti Kirjoittaja hemiljou »

Saatiinpa keskustelua aikaiseksi :-D

Sentit ovat toki tärkeitä, mutta ehkä jossain muualla kun keittiössä.

Minulla olisi esittää muutama kuva viimeisimmästä keittiössä, minkä suunnittelin ja tein rintsikkaan ihan standarditavarasta.
Harmi, ettei minulla ole levytilaa missään laittaa esille niitä kuvia, mutta pienellä miettimisellä rintsikan keittiöstäkin saa tosi hienon ja toimivan ja ilman sen suurempia kompromisseja.
Maiju
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Maiju »

Noilla ilmaisilla kuvapalvelimilla saa helposti laitettua ;) http://www.menkaapois.net/gm/

Meitin keittiö on niin, että siellä ei hirveesti standardimittaisia edes pysty käyttämään paitsi jos aletaan siirtelemään ikkunoita tms. Tietysti kikoilla pystyy korkeuksia jne säätelemään.
TuomasS
Uusi jäsen

Re: NoNiiN

Viesti Kirjoittaja TuomasS »

Tuossa toinen:

http://www.aijaa.com/
hemiljou
Jäsen
Jäsen

Nyt olisi pari kuvaa...

Kiitos Maiju, Tuo palvelu on hiukka kömpelö, mutta ajaa asiansa.

Laitoin sinne pari kuvaa ja tuo keittiö on ihka aidosta vm -51 rintsikkatalosta alkuperäisine ikkunoineen, ym.
Seinät oli killillään joka suuntaan ja mittanauhana riitti metrin laudan pätkä :-D mutta eihän se ole ongelma, ongelma syntyy asenteesta.

Iloista keittiönsuunnittelua !

http://www.menkaapois.net/gm/gallery.ph ... 788682.jpg

http://www.menkaapois.net/gm/gallery.ph ... 788816.jpg
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Toinen tykkää äidistä,toinen tyttärestä.
Mun mielestä tuollaiset avolokerikot kaapiston päässä on justiinsa merkki siitä että kun modulit ei ihan sopivasti istu mittoihin niin laitetaan nyt vaikka hylly siihen kun ei muuta keksitä... :roll:

Siihen en edes puutu miten tuo keittiö mun mielestä sopii vanhaan taloon... :lol:
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
mize
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja mize »

Tomppa kirjoitti:Tuossa on juuri se juttu mihin se tila hukkuu modulikaapeissa josta Pekka mainitsi.Kahden kaapin välissä on tuplarunko.Muutama metri seinää ja tuo hukka on aika iso.Tosin noin pienessä kaapissa kuin Mizen sillä ei ole merkitystä.

On aina hatunnoston arvoinen juttu kun joku tekee jotain itse eikä hae kaupasta valmista eli nostaa hattua hän. :-D
Jep keittiö tulis tehtyä eri mallilla, mutta noihin otin mitat Idon allaskuvastosta, kun toi allaskin on niiden. Eikä ainakaan vielä silloin ollunäkemystä sen vertaa, että ois ton yhden turjan seinän jättänyt pois.

Ite mietin, että sit joskus kun mein keittiö menee uusiks, niin ite se pitää tehä, niin voi sillä varjolla sit ostaa koneita, joilla on sitten käyttöä jatkossakin. Varsinkin kun noita valmiskeittiöiden hintoja on täällä katellut, niin niiden hinnalla saa keittiön lisäksi hommattua vaikka laadukkaan tarkkuussirkelin.
Ystävällisin terveisin Mize
hemiljou
Jäsen
Jäsen

Tomppa kirjoitti:Toinen tykkää äidistä,toinen tyttärestä.
Mun mielestä tuollaiset avolokerikot kaapiston päässä on justiinsa merkki siitä että kun modulit ei ihan sopivasti istu mittoihin niin laitetaan nyt vaikka hylly siihen kun ei muuta keksitä... :roll:

Siihen en edes puutu miten tuo keittiö mun mielestä sopii vanhaan taloon... :lol:
Niinpäs, ne asenteet...
En tee keittiöasennuksia ansaintamielessä, vaan sukulaisille ja tutuille talkoohengessä, joten saan ja voin olla neutraali eri vaihtoehdoille.

Jotkut haluavat elävöittää yksitoikkosta kaapinovien rivistöä juuri noilla avohyllyillä, lasiovilla, jne. Tuossakin kuvan keittiössä olisi voinut tilan täyttää kaapinovilla kokonaan, mutta olisi se ollut aika tympeän näköinen.

Mutta niinkuin sanottua, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
RouvaM
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja RouvaM »

Tomppa kirjoitti:Mun mielestä tuollaiset avolokerikot kaapiston päässä on justiinsa merkki siitä että kun modulit ei ihan sopivasti istu mittoihin niin laitetaan nyt vaikka hylly siihen kun ei muuta keksitä... :roll:
Samoja standardimittoja noi avohyllyt ja lokerikot on kuin kaapitkin. Ja saa noilta keittiöfirmoiltakin mittojen mukaan tehtyjä kaappeja, jos siihen on tarvetta.

Itekin oon sitä mieltä, että tokihan puusepän tekemät kaapit olis hienommat, mutta meille nyt tuli pakettikeittiö, kun en osannut edes ajatella sitä vaihtoehtoa kun keittiötä tilattiin. Mutta saatiin siis mittojen mukaan tehty kaappi sellaiseen paikkaan, jossa sitä tarvittiin.
hemiljou
Jäsen
Jäsen

mize kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Ite mietin, että sit joskus kun mein keittiö menee uusiks, niin ite se pitää tehä, niin voi sillä varjolla sit ostaa koneita, joilla on sitten käyttöä jatkossakin. Varsinkin kun noita valmiskeittiöiden hintoja on täällä katellut, niin niiden hinnalla saa keittiön lisäksi hommattua vaikka laadukkaan tarkkuussirkelin.
Tuo keittiö muuten tuli tavaroiden osalta maksamaan 947 Euroa sisältäen aivan kaiken maaleista, verhoista, vesieristyksistä, kaakeleista lähtien... ja laadussa ei ole tingitty, mm. kaikki ovet ovat vaimennettuja, laatikot Blum:in metallilaatikoita niinikään vaimentimilla, työtasot kovapuuta, jne.
Saisi kai sillä hintaa juuri tarkkuussirkkelin...
Kipsu
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Makuasiat on vain makuasioita, ja aika usein keittiövalintoja ohjailevat monet asiat: hinta varmaan tärkeimpänä. Mutta usein ihmisillä on joku mielikuva, mitä sitten lähdetään tavoittelemaan. Itse halusin esimerkiksi nykyaikaisen, vähän karun näköisen kaapiston (Ikeasta tietenkin), jota sitten pehmennetään muilla valinnoilla. Meillä on harmaa lasi kaappien välissä, ja joku romantikko jo kysyi meillä käydessään, millaiset kaakelit ajattelimme laittaa, en tiedä, mitä ajatteli, kun sanoin, että kaakeleita ei laiteta, vaan tän on kyllä tarkoitus jäädä tämän näköiseksi... Samoin moni vierastaa lasiovia yläkaapeissa, kun niistä kuultavat kaikki riisipaketit oven läpi, mutta me tykätään tosi paljon, samoin rosterikoneet on tosi kivat. Eli nää on just makuasioita. Samoin en halunnut mitään valolistoja, ei haittaa yhtään, että pistorasiat näkyvät, se kuuluu tähän keittiöön! Valolistat sopii hyvin johonkin peiliovikeittiöön, ei meille...
Tomppa
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

hemiljou kirjoitti:
mize kirjoitti:
Tomppa kirjoitti:Ite mietin, että sit joskus kun mein keittiö menee uusiks, niin ite se pitää tehä, niin voi sillä varjolla sit ostaa koneita, joilla on sitten käyttöä jatkossakin. Varsinkin kun noita valmiskeittiöiden hintoja on täällä katellut, niin niiden hinnalla saa keittiön lisäksi hommattua vaikka laadukkaan tarkkuussirkelin.
Tuo keittiö muuten tuli tavaroiden osalta maksamaan 947 Euroa sisältäen aivan kaiken maaleista, verhoista, vesieristyksistä, kaakeleista lähtien... ja laadussa ei ole tingitty, mm. kaikki ovet ovat vaimennettuja, laatikot Blum:in metallilaatikoita niinikään vaimentimilla, työtasot kovapuuta, jne.
Saisi kai sillä hintaa juuri tarkkuussirkkelin...
Väärä lainaus!En ole tuollaista kirjoittanut... :wink:
Jos se olis helppoo,olisin tehnyt sen jo.
Pekka Huhta
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Pekka Huhta »

Jokainenhan tekee ne ratkaisunsa itse ja eipä se oikein paljon auta jälkikäteen moittia että tulipa ruma. Mutta kyllä näilläkin keskusteluilla on paikkansa, ihmiset tietää aina vaan paremmin etsiä erilaisa vaihtoehtoja eikä tyydy siihen ensimmäisenä vastaan tulevaan helppoon kaupan ratkaisuun.

Minusta ainakin tuntuu paljon kivemmalta palkata puuseppä pariksi kolmeksi viikoksi nakertamaan yksiä kaappeja. Se työllistää kivasti. Ja oikeen isoa projektia tekee jo paljon pidempään, kaverien keittiön kanssa puuseppä sanoi viihtyvänsä luultavasti parisen kuukautta.

Levykeittiöt tulee niin peijakkaan koneellisesti että siinä ei juuri kukaan työllisty. Tehtaasta tulee lastulevyä niinkuin sudelta paskaa, koneet pilppuaa ja poraa levyt valmiiksi ja jos osien kasaaminen jää vielä asiakkaalle, niin siinä ei montaa tuntia ole ihmistä vaivattu semmoisen keittiön kanssa.

Mä olen kans ripustellut jonkun ehkä kymmenen keittiön kaapit seinille. Kyllähän niitä elementtejä sinne laittaa. Omassa keittiössä se meni sillä lailla sukkelaan että seinäkaappi (5 ovea) oli yksi leveä kaappi joka nostettiin seinälle, piirongin oloinen alakaappi alle ja apteekkikaappi siihen viereen. Ihan liioittelematta kaappien asennus vei 45 minuuttia ja tason ruuvaaminen saman verran. Tiskialtaan asennuksessa menikin sitten jo melkeen tunti :-D

Viiden kuukauden keittiöremontti jossa kaappien asennukseen meni kolme tuntia :-D

Pekka
Askartelua ja ajanhukkaa: http://www.sihistin.fi/
Toopeli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Toopeli »

Pekka Huhta kirjoitti: Tehtaasta tulee lastulevyä niinkuin sudelta paskaa,
Pekka
:-D :-D :-D

Pekalla on sana hallussa.

Noista aiemmin mainituista avolokerikoista, sen verran et niitä käytetään hyvinkin paljon kaapistojen modulimittoihin sopimattomien tilojen täyttämiseen. Esim, kaapin ja pesukoneen väliin jää vaikka 19 senttiä tyhjää, paikataan peitelevyllä, tai käytetään tila hyödyksi ja täytetään se avohyllyköllä. Ne tulee oikeastaan aina kasaamattomina jolloin ensin asennetaan muut kaapit paikalleen, määritellään vapaaväli ja kavennetaan hyllykkö siihen sopivaksi ennen asennusta. Jos yksi avohyllykkö ei riitä, niin otetaan toinen kaveriksi ja asennetaan ne symmetrisesti vaikka jonkun keskeisen kaapin molemmille puolille.

Kyllä itteäkin himottaisi puusepän tekemät massiivipuu kalusteet, mut taidanpi katsoa ensin mitä ikealla on tarjota:lol:

tomi
Rinnewood
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rinnewood »

Kun tehdään keittiöremppaa vanhaan taloon, niin kehtaako sitä tehdä huonommin periaattein kuin itse taloa on alunperin pystytetty?

Joku tietävä voisi esimerkiksi valottaa tyhmiä milloin tuota sahajauholevyä on alettu lanseeraamaan markkinoille? Todennäköisesti vasta joskus pula-aikana..?

Olen tullut siihen tulokseen että meidän tuleva keittiöremontti tulee noudattamaan vanhojen hyvien aikojen periaatteita materiaalivalinnan ja toivottavasti myös tekotavan muodossa..

Ensinnäkin perusteellinen suunnittelu ennen minkäänlaista hätiköintiä tuntuisi olevan avainasemassa.

Ja noista kodinkoneista, nykyään tarjotaan kaiken maailman keraamisia tasoja ym.. En todellakaan väitä että ne olis ahterista, mutta jos tehdään "talon henkeen" sopivaa köökkiä niin minkä verran voi antaa periksi nykyajan hömpötyksille, vai olisko olemassa kodinkoneita jotka sopivat hengeltään ja tyyliltään vanhaan taloon ihan nykyaikaisin ominaisuuksin?

Yksi asia mikä myös vaivaa mieltä, kyökkirempan alta joutuu nykyinen iso puuhella väistymään. Sen tilalle pitäisi hankkia tilalle varaava takka kamarin puolelle, mutta se on eri murhe sitten toisaalla..
:wink:
Toopeli
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Toopeli »

Moro

Meillä just toisteppäin. Ollut alunperin puuhella keittiössä, joka purettu. Nykyisellään pirun hankala saada uutta tilalle.

Sitkun vaimorakas katsoo et meillä on keittiön totaalimuutos ajankohtainen, niin luulen tyrkyttäväni hänelle edes puolittaista kaasuhellaa, saa nähä, aika näyttää :-D

tomi
Vastaa Viestiin