Tarkoitus olisi ennen talvea vähän lisäeristää välikattoa eli puhaltaa selluvillaa n. 30cm lisää.. tällä hetkellä ei ole kuin noin 30cm eristettä. Edellinen omistaja on jossain vaiheessa lisännyt purujen päälle vuodan vuorivillaa, teenköhän virheen jos puhallan selluvillan suoraan vuorivillan päälle jolloin se jää kahden "puukuitueristeen" väliin. Eli rakenne olisi senjälkeen alhaalta ylöspäin 20cm puruja, 10cm vuorivillaa, 30cm selluvillaa... Tähän mennessä vuorivilla ei ole aiheuttanut mitään näkyviä ongelmia...
Kertokaahan omat mielipiteenne ja jos on raakaa faktaa niin vielä parempi..
Talo on -53 rakennettu 2 kerroksinen vanha kauppa ja kellarikin löytyy.
Heikki
Välikaton lisäeristyksestä
Välikaton lisäeristyksestä
Onko kukaan siis jättänyt vuorivillaa kahden orgaanisen eristeen väliin?
Kertokaa miten oletta menetelleet, huomenna tulee puhallin ja selluvillakuorma!!!
Itse olen ajatellut ottaa vuorivillat pois mutta isäni ja muutama rakennusinssi meinaa että uudet villat vaan pääle että ei siitä ole mitään haittaa...
Heikki
Kertokaa miten oletta menetelleet, huomenna tulee puhallin ja selluvillakuorma!!!
Itse olen ajatellut ottaa vuorivillat pois mutta isäni ja muutama rakennusinssi meinaa että uudet villat vaan pääle että ei siitä ole mitään haittaa...
Heikki
Sama projekti edessä - itse otin villat pois - mutta enpä nyt tiedä onko niistä mitään haittaakaan...
Ainoa ongelmahan voisi olla kastepisteen muodostuminen villoihin, mutta onko se tuossa mahdollista, tai edes todennäköistä.. siihenpä en osaa sanoa mitään
Ja onhan tuo villa selkeästi "lämpimällä" puolella, joten itse ainakin uskaltaisin villat jättääkkin (takuita en kuitenkaan toimivuudesta mene antamaan ;)
Ainoa ongelmahan voisi olla kastepisteen muodostuminen villoihin, mutta onko se tuossa mahdollista, tai edes todennäköistä.. siihenpä en osaa sanoa mitään
Ja onhan tuo villa selkeästi "lämpimällä" puolella, joten itse ainakin uskaltaisin villat jättääkkin (takuita en kuitenkaan toimivuudesta mene antamaan ;)
peukalo keskellä kämmentä...
-
pikkumökki
- Jäsen

Ei niiden levyjen jättämisellä välttämättä mitään käytännön merkitystä ole, mutta ota silti pois vaan. Ei siitä koidu ajan menoa tai taloudellista haittaa edes mainitsemisen arvoisesti. Saa mielenrauhan ja talon seuraavalle ostajalle ei tarvitse selitellä. Jotenkin nuo "jätettiin vanhat vuorivillat paikoilleen, kun ei viitsitty ottaa poiskaan"- jutut antaa vähän sellaisen leväperäisen kuvan. Että mitähän muuta ei ole viitsitty tehdä.
Vääräoppista tässä on vain omituisten sekarakenteiden tekeminen. Jos kerran vuorivillan kanssa pitäisi käyttää höyrysulkua, niin mielestäni asia on "ei toista ilman toista". Joko höyrysulku pitää laittaa tai sitten villa poistaa.Rassaaja kirjoitti:Vai onko nyt kyse siitä, että villa on jotenkin "vääräoppista"?
Saattaa olla, että toimii ihan hyvin noinkin. Mutta saattaa olla, että ei toimikaan. Itse en lähtisi uhkapelaamaan.