Valkoiseksi pohjamaalattu ulkoverhous
-
VonGuller
- Jäsen

- Viestit: 80
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 10:51
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Paikkakunta: Seinäjoki
Valkoiseksi pohjamaalattu ulkoverhous
Yritin lueskella julkisivuverhous ketjuja mutta juuri kyseiseen asiaan en löytänyt kommenttia.
Eli yleensähän valmiiksi pohjamaalattu ulkovuoripaneeli on valkoista. Jos maalailen sen päälle siniseksi, onko vaaraa että elämisen myötä valkoinen pohjamaali alkaa paistaa pontista?
Miten olette tämän asian ratkaisseet? Maalanneet itse oikealla värillä alhaalla? vai?
Eli yleensähän valmiiksi pohjamaalattu ulkovuoripaneeli on valkoista. Jos maalailen sen päälle siniseksi, onko vaaraa että elämisen myötä valkoinen pohjamaali alkaa paistaa pontista?
Miten olette tämän asian ratkaisseet? Maalanneet itse oikealla värillä alhaalla? vai?
Jonkin verran täällä on juttua ollut tuosta pohjamaalatusta laudasta, ja sitä pidettiin maalitehtaiden rahastuksena. Ja onhan se vähän tottakin.
Riippuu hieman millä ajattelit maalata.
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... jamaalattu
Riippuu hieman millä ajattelit maalata.
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... jamaalattu
Saa sitä pohjamaalia sävyyn maalattunakin. Me otimme niin, ei elämiset näy. Maksoi muutaman sentin enemmän per metri, ei oleellista eroa.
Itse pidän pohjamaalia hyvänä asiana. Meillä lauta talvehti seinässä pohjamaalattuna ja nyt kesällä oli mukava maalata petrooliöljymaalia yksi kerros päälle ja talo oli nätti. Maalaukseen meni yhdelläkin kerroksella n. 300 miestyötuntia, helpotti kovasti kun ei tarvinnut maalata neljään kertaan kuten raakalaudan kanssa olisi pitänyt. Ja pohja oli kuiva koska pohjamaali suojaa puuta pahemmalta kastumiselta. Meidän pohjamaali oli Teknoksen vesiohenteinen, Uula-tuotteelta kysyin ja sanoivat että hengittää eikä "pilaa" öljymaalin hyviä puolia.
Itse pidän pohjamaalia hyvänä asiana. Meillä lauta talvehti seinässä pohjamaalattuna ja nyt kesällä oli mukava maalata petrooliöljymaalia yksi kerros päälle ja talo oli nätti. Maalaukseen meni yhdelläkin kerroksella n. 300 miestyötuntia, helpotti kovasti kun ei tarvinnut maalata neljään kertaan kuten raakalaudan kanssa olisi pitänyt. Ja pohja oli kuiva koska pohjamaali suojaa puuta pahemmalta kastumiselta. Meidän pohjamaali oli Teknoksen vesiohenteinen, Uula-tuotteelta kysyin ja sanoivat että hengittää eikä "pilaa" öljymaalin hyviä puolia.
Niin, meinasin pohjamaali+petrooliöljymaali-yhdistelmän eroa tavalliseen maalaukseen jossa homeenesto+pohjamaali+pintamaali+pintamaali tekee 4 kerrosta yhteensä. Meillä on seinää 265m2 ja ylimmät osat 9 metrin korkeudessa, siksi olin iloinen että kertasively riitti.Millä petrooliöljymaalilla pitää maalataa neljään kertaan raakalautaa?
-
VonGuller
- Jäsen

- Viestit: 80
- Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 10:51
- Paikkakunta: Seinäjoki
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Valkoiseksi pohjamaalattu ulkoverhous
Eli alkuperäiseen kysymykseen vastaus ilmeisesti on että maalaa kertaalleen alhaalla? Vai?VonGuller kirjoitti:onko vaaraa että elämisen myötä valkoinen pohjamaali alkaa paistaa pontista?
Miten olette tämän asian ratkaisseet? Maalanneet itse oikealla värillä alhaalla? vai?
Meidän tönössä oli myös tuollainen valkoinen pohjamaali (ihmeteltiinkin mitä se on), mutta se lähti srabaamalla tiehensä lähes kokonaan. Ainoastaan räystäiden alle yms. paikkoihin, josta aurinko ei ollut sitä lohkeiluttanut se ei irronnut ja ne kohdat joutui maalaamaan useampaan kertaan, koska se valkoinen tuppasi näkymään uuden maalin alta.
Mutta piiloon se meni muutamalla maalikerroksella.
Mutta piiloon se meni muutamalla maalikerroksella.
"Se ei oo nainen eikä mikään, jos ei valmistu talo, omin hartiavoimin.."
-
Peltohiiri
- Uusi jäsen
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Heinä 18, 2007 18:28
- Paikkakunta: Tammela
Mitä ihmettä sillä petroolilla tehdään maalin seassa?! Pitäisi kieltää lailla tuollaiset petrooliöljymaalitTomppa kirjoitti:Millä petrooliöljymaalilla pitää maalataa neljään kertaan raakalautaa?AM kirjoitti:helpotti kovasti kun ei tarvinnut maalata neljään kertaan kuten raakalaudan kanssa olisi pitänyt.![]()
Meillä maalattiin raakalautaa petroolilla ja kerta peitti mainiosti.
Mitään valmiiksi pohjamaalattuja lautoja ei kannata turhaan edes ostaa, jos ei voi varmistua siitä, mitä ainetta pohjamaali on. Sinkkivalkoinen ajaa saman asian, kuin homeenestoaineet. Sinkkivalkoista voi sekoittaa jo siihen värisävyyn, jollaisen talosta haluaa.

