Olen tässä suunnitellut laittavani kellariin saunatiloja. Hetken pähkäiltyäni olen päättänyt laittaa salaojat lattian alle, koska jokatapauksessa tulee piikattua lattia auki lattialämmityksen (sähkö) alta.
Kysymys kuuluukin, että miten rakenne? Salaojasora, putket salaojasoran sisälle (kuinka paljon soraa?), eristeet, valu+raudoitus...?
Onko jotain muuta mitä pitäisi muistaa?
Kiitos neuvoista etukäteen!
Lattian alle salaojaputket...
Ei välttämättä ole laatta. Kivijalan alla saattaa olla kiviarina. Jos on laattaperustus, niin piikkaaminen saattaa olla kinkkinen homma, koko laatta kun kantaa ja vakauttaa taloa. Meillä ei ole anturaa, vaan sokkelin alla on kiviä kasoissa. Oletkos jo piikannut jostain lattiaa auki? Piikkaa ensin pieni testikolo ulkoseinän viereen, niin näet rakenteen kunnolla.
Jos ei tiedä mitä tekee, kannattaa ehdottomasti ottaa ammattilainen arvioimaan ja suunnittelemaan homman. Itse voi sitten toteuttaa niiden ohjeitten mukaan.
Jos ei tiedä mitä tekee, kannattaa ehdottomasti ottaa ammattilainen arvioimaan ja suunnittelemaan homman. Itse voi sitten toteuttaa niiden ohjeitten mukaan.