öljytäytteiset seinäpatterit?
öljytäytteiset seinäpatterit?
Onko täällä kenelläkään kokemusta öljytäytteisistä sähköpattereista jotka tulevat normaaliin tapaan seinään?
Työn alla olevaan talooni pitäisi saada puulämmityksen rinnalle jonkunlaiset sähkölämmittimet.
Tavallisesta sähköpattereista minulla on huonoja kokemuksia, ja olenkin nykyisessä asunnossani turvallisuussyistä käyttänyt jaloillaan seisovaa öljypatteria.
Myös ilmalämpöpumppua harkitsen lisäksi.
Mitä mieltä?
Työn alla olevaan talooni pitäisi saada puulämmityksen rinnalle jonkunlaiset sähkölämmittimet.
Tavallisesta sähköpattereista minulla on huonoja kokemuksia, ja olenkin nykyisessä asunnossani turvallisuussyistä käyttänyt jaloillaan seisovaa öljypatteria.
Myös ilmalämpöpumppua harkitsen lisäksi.
Mitä mieltä?
"kahdesta pahasta kannattaa valita molemmat ja kilpailuttaa ne"
Maillä oli vastaava tilanne viime vuonna.
Kierreltiin kauppoja, eikä halpis versiot ottaneet tuulta alleen.
Päädyttiin LVI merkkisiin pattereihin, joissa elektroninen termostaatti, lämpötilan alennus ja pintalämpötilan alennus.
Ei ollut mistään halvimmasta päästä, mutta kun on pieniä lapsia
on mukava kun pintalämmön saa alennettua 80 asteesta 60 asteeseen.
Ei piltit polta sormia.
Tässä linkki: http://www.lviprodukter.fi/
t: Ville
Kierreltiin kauppoja, eikä halpis versiot ottaneet tuulta alleen.
Päädyttiin LVI merkkisiin pattereihin, joissa elektroninen termostaatti, lämpötilan alennus ja pintalämpötilan alennus.
Ei ollut mistään halvimmasta päästä, mutta kun on pieniä lapsia
on mukava kun pintalämmön saa alennettua 80 asteesta 60 asteeseen.
Ei piltit polta sormia.
Tässä linkki: http://www.lviprodukter.fi/
t: Ville
-
Jokapaikanhöylä
- Jäsen

- Viestit: 791
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 3:22
- Paikkakunta: Oulainen
- Paikkakunta: Oulainen
Tulossa/koekäytössä
Meillä on ollut keväästä asti koekäytössä yksi LEXA-öljytäytteinen patteri, 600W ja töpseliliitännällä. Kesällä jostain systä eio hirveesti kertyny kokemusta, mut kevään kokemuksen mukaan toimii toivotulla tavalla...
Vaatimuksemme:
- Halpa investoida (39€/kpl paikallisessa "halpismarketissa")
- Pienehkö tehontarve (3x25A pääsulakkeet, elintasopahkassa lattialämmöt
kW, 3kW varaaja, 6kW kiuas, kuivausrumpu... tietty myös sähköhella 7,2kW!)
- Töpseliliitännällä mahdollisuus kytkeä ajastinkellolla yösähkölle/tarvittaessa päiväsähkölle kunkin patterin tarpeen mukaan, eikä tarvi sähkömiestä
- Miellyttävä lämpö
- Ei kuivata ilmaa liikaa
- Ei käryä pölylle päälle mennessään
- Siisti ulkonäkö
- Mitat (noin 120x30cm) sopii ikkunoiden leveyteen ja päälle voi huoletta asentaa vaikka kukkalaudan
- 8kpl 600W:n patteria vastaa prikulleen 80 neliön tehontarvetta (4800W)
Tää on siis oma visiomme ja meille kans tulossa päälämmitysmuodoksi puu (Tiilerin Hemmo, Pönttöuuni, Porin Matti, Timo uuni). Toki jokainen määrittelee itse omat tarpeensa, meidän näkemyksen mukaan ei ole järkevää sijoittaa suuria summia rinnakkaisjärjestelmään - näissä hinta-laatu kohdallaan
P.S. Sattuskohan jollain olemaan tietoa, kokemusta, tms, millä saisi selville tuon pahkan lattialämmityksen tehot? Pesuhuone/sauna 6,4 neliötä, pyykki/pukutila/wessa 10,8 neliötä ja makkari 11,3 neliötä. Tuulikaapissa vain 400W:n patteri/4 neliötä.

Ja tuulikaappiin, eteiseen/portaikkoon & wessaan jää muutama wanha läpivirtauspatteri. Nykyisellään tuolla yläkerran huoneissa on 1000W:n läpivirtauspatterit
Hiemanko kyseenalaista lämpöä, sillä muuttaessamme tuolla yläkerrassa oli VAIN alkuperäiset putkilankajohdot (60 vuotta)
Jostain syystä pattereiden sähköt otettiin ensi tilassa entisestä varaajan johdosta, joka oli sentään 70-luvulta (3x2,5mm/16A) ja tarpeettomana...
Vaatimuksemme:
- Halpa investoida (39€/kpl paikallisessa "halpismarketissa")
- Pienehkö tehontarve (3x25A pääsulakkeet, elintasopahkassa lattialämmöt
- Töpseliliitännällä mahdollisuus kytkeä ajastinkellolla yösähkölle/tarvittaessa päiväsähkölle kunkin patterin tarpeen mukaan, eikä tarvi sähkömiestä
- Miellyttävä lämpö
- Ei kuivata ilmaa liikaa
- Ei käryä pölylle päälle mennessään
- Siisti ulkonäkö
- Mitat (noin 120x30cm) sopii ikkunoiden leveyteen ja päälle voi huoletta asentaa vaikka kukkalaudan
- 8kpl 600W:n patteria vastaa prikulleen 80 neliön tehontarvetta (4800W)
Tää on siis oma visiomme ja meille kans tulossa päälämmitysmuodoksi puu (Tiilerin Hemmo, Pönttöuuni, Porin Matti, Timo uuni). Toki jokainen määrittelee itse omat tarpeensa, meidän näkemyksen mukaan ei ole järkevää sijoittaa suuria summia rinnakkaisjärjestelmään - näissä hinta-laatu kohdallaan
P.S. Sattuskohan jollain olemaan tietoa, kokemusta, tms, millä saisi selville tuon pahkan lattialämmityksen tehot? Pesuhuone/sauna 6,4 neliötä, pyykki/pukutila/wessa 10,8 neliötä ja makkari 11,3 neliötä. Tuulikaapissa vain 400W:n patteri/4 neliötä.
Ja tuulikaappiin, eteiseen/portaikkoon & wessaan jää muutama wanha läpivirtauspatteri. Nykyisellään tuolla yläkerran huoneissa on 1000W:n läpivirtauspatterit
"Köyhän pitää osata kaikkea.."
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."
"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."
"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
- Tuulenhovi
- Jäsen

- Viestit: 401
- Liittynyt: To Helmi 01, 2007 12:29
- Paikkakunta: Pori
Saakos udella minkäniminen halpismarketti? Josko täällä lähistöllä olisi vastaavaa paikkaa.
Löysin Lexxa merkkisiä netistä, mutta vain tukkuliikkeen hinnattomat sivut.
Mistä noita edullisia voisi löytää? Vinkkejä?
Thermosoftit ja muut maksavat sen 195 euroa kappale/800w. En ihan pakosta haluaisi niin kalliita jos saa hyviä edullisia.
Mira
Löysin Lexxa merkkisiä netistä, mutta vain tukkuliikkeen hinnattomat sivut.
Mistä noita edullisia voisi löytää? Vinkkejä?
Thermosoftit ja muut maksavat sen 195 euroa kappale/800w. En ihan pakosta haluaisi niin kalliita jos saa hyviä edullisia.
Mira
"kahdesta pahasta kannattaa valita molemmat ja kilpailuttaa ne"
- Tuulenhovi
- Jäsen

- Viestit: 401
- Liittynyt: To Helmi 01, 2007 12:29
- Paikkakunta: Pori
Me kyseltiin K-raudasta ensin, sieltä ois saanut aikalailla samannäköisiä (erikseen tilattavana), mutta kalliimpia kuin nuo Opalin... Ja ihan Hong Kongista nuo sitten ostettiin...
900kw maksoi muistaakseni jotain 50-60€ ja 400kw n.30€? Että ei mielestämme hirveesti liikaa maksettu, viime talven kokemuksien perusteella kun ainakin nuo ajoivat erittäin hyvin asiansa. 
Eipä mitään, honkkarista saa sekä hyvää halpaa, että huonoa halpaa
Täytypi ihan tsekata kun sielläpäin liikkuu, että vieläkö noita myyvät, ja miltä ne näyttää.
Periaatteesta en haluaisi maksaa liikaa, jos saman asian ajaa halvempi vaihtoehto. No sehän jää aina nähtäväksi jälkeenpäin oliko hyvä ostos ja kannattiko säästää siinä kohti ;)
Täytypi ihan tsekata kun sielläpäin liikkuu, että vieläkö noita myyvät, ja miltä ne näyttää.
Periaatteesta en haluaisi maksaa liikaa, jos saman asian ajaa halvempi vaihtoehto. No sehän jää aina nähtäväksi jälkeenpäin oliko hyvä ostos ja kannattiko säästää siinä kohti ;)
"kahdesta pahasta kannattaa valita molemmat ja kilpailuttaa ne"
- Tuulenhovi
- Jäsen

- Viestit: 401
- Liittynyt: To Helmi 01, 2007 12:29
- Paikkakunta: Pori
Heh... No, eipä ole kaikkia täysillä tarvinnut pitää, on vaan iso L-mallinen kuisti ja haluttiin tasaisemmin lämpöä.
Paha tapa vaan ajatella, että mieluummin liikaa kuin liian vähän..!
Luultiin, että vievät paljon sähköä, kun mittari pyöri miljoonaa, otettiin kaikki kokonaan pois päältä, ei vaikutusta... Se olikin meidän piharakennuksen varaaja!
Luultiin, että vievät paljon sähköä, kun mittari pyöri miljoonaa, otettiin kaikki kokonaan pois päältä, ei vaikutusta... Se olikin meidän piharakennuksen varaaja!
-
Jokapaikanhöylä
- Jäsen

- Viestit: 791
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 3:22
- Paikkakunta: Oulainen
- Paikkakunta: Oulainen
mira kirjoitti:Saakos udella minkäniminen halpismarketti? Josko täällä lähistöllä olisi vastaavaa paikkaa.
Löysin Lexxa merkkisiä netistä, mutta vain tukkuliikkeen hinnattomat sivut.
Mistä noita edullisia voisi löytää? Vinkkejä?
Thermosoftit ja muut maksavat sen 195 euroa kappale/800w. En ihan pakosta haluaisi niin kalliita jos saa hyviä edullisia.
Mira
Ylivieskassa ja Oulussa Kärkkäinen Oy
http://www.karkkainen.com muistaakseni...
"Köyhän pitää osata kaikkea.."
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."
"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."
"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
-
Jokapaikanhöylä
- Jäsen

- Viestit: 791
- Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 3:22
- Paikkakunta: Oulainen
- Paikkakunta: Oulainen
- Tuulenhovi
- Jäsen

- Viestit: 401
- Liittynyt: To Helmi 01, 2007 12:29
- Paikkakunta: Pori

