öljytäytteiset seinäpatterit?

Keskustelu lämmitysjärjestelmien valinnasta ja huollosta, ilmanvaihdosta, putkisto- ja sähköremonteista ja muusta näihin liittyvästä.
Vastaa Viestiin
mira
Jäsen
Jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 21:52
Paikkakunta: Valkeakoski

öljytäytteiset seinäpatterit?

Viesti Kirjoittaja mira »

Onko täällä kenelläkään kokemusta öljytäytteisistä sähköpattereista jotka tulevat normaaliin tapaan seinään?

Työn alla olevaan talooni pitäisi saada puulämmityksen rinnalle jonkunlaiset sähkölämmittimet.

Tavallisesta sähköpattereista minulla on huonoja kokemuksia, ja olenkin nykyisessä asunnossani turvallisuussyistä käyttänyt jaloillaan seisovaa öljypatteria.

Myös ilmalämpöpumppua harkitsen lisäksi.

Mitä mieltä?
"kahdesta pahasta kannattaa valita molemmat ja kilpailuttaa ne"
vijalka
Jäsen
Jäsen
Viestit: 50
Liittynyt: Su Touko 07, 2006 8:38

Viesti Kirjoittaja vijalka »

Maillä oli vastaava tilanne viime vuonna.

Kierreltiin kauppoja, eikä halpis versiot ottaneet tuulta alleen.

Päädyttiin LVI merkkisiin pattereihin, joissa elektroninen termostaatti, lämpötilan alennus ja pintalämpötilan alennus.
Ei ollut mistään halvimmasta päästä, mutta kun on pieniä lapsia
on mukava kun pintalämmön saa alennettua 80 asteesta 60 asteeseen.
Ei piltit polta sormia. :-D

Tässä linkki: http://www.lviprodukter.fi/

t: Ville
Jokapaikanhöylä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 791
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 3:22
Paikkakunta: Oulainen
Paikkakunta: Oulainen

Tulossa/koekäytössä

Viesti Kirjoittaja Jokapaikanhöylä »

Meillä on ollut keväästä asti koekäytössä yksi LEXA-öljytäytteinen patteri, 600W ja töpseliliitännällä. Kesällä jostain systä eio hirveesti kertyny kokemusta, mut kevään kokemuksen mukaan toimii toivotulla tavalla...

Vaatimuksemme:

- Halpa investoida (39€/kpl paikallisessa "halpismarketissa")
- Pienehkö tehontarve (3x25A pääsulakkeet, elintasopahkassa lattialämmöt :?: kW, 3kW varaaja, 6kW kiuas, kuivausrumpu... tietty myös sähköhella 7,2kW!)
- Töpseliliitännällä mahdollisuus kytkeä ajastinkellolla yösähkölle/tarvittaessa päiväsähkölle kunkin patterin tarpeen mukaan, eikä tarvi sähkömiestä
- Miellyttävä lämpö
- Ei kuivata ilmaa liikaa
- Ei käryä pölylle päälle mennessään
- Siisti ulkonäkö
- Mitat (noin 120x30cm) sopii ikkunoiden leveyteen ja päälle voi huoletta asentaa vaikka kukkalaudan
- 8kpl 600W:n patteria vastaa prikulleen 80 neliön tehontarvetta (4800W)

Tää on siis oma visiomme ja meille kans tulossa päälämmitysmuodoksi puu (Tiilerin Hemmo, Pönttöuuni, Porin Matti, Timo uuni). Toki jokainen määrittelee itse omat tarpeensa, meidän näkemyksen mukaan ei ole järkevää sijoittaa suuria summia rinnakkaisjärjestelmään - näissä hinta-laatu kohdallaan :wink:

P.S. Sattuskohan jollain olemaan tietoa, kokemusta, tms, millä saisi selville tuon pahkan lattialämmityksen tehot? Pesuhuone/sauna 6,4 neliötä, pyykki/pukutila/wessa 10,8 neliötä ja makkari 11,3 neliötä. Tuulikaapissa vain 400W:n patteri/4 neliötä. :?: :?: :?:

Ja tuulikaappiin, eteiseen/portaikkoon & wessaan jää muutama wanha läpivirtauspatteri. Nykyisellään tuolla yläkerran huoneissa on 1000W:n läpivirtauspatterit :!: Hiemanko kyseenalaista lämpöä, sillä muuttaessamme tuolla yläkerrassa oli VAIN alkuperäiset putkilankajohdot (60 vuotta) :shock: Jostain syystä pattereiden sähköt otettiin ensi tilassa entisestä varaajan johdosta, joka oli sentään 70-luvulta (3x2,5mm/16A) ja tarpeettomana...
"Köyhän pitää osata kaikkea.."

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."

"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
Avatar
Tuulenhovi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 401
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 12:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tuulenhovi »

Meillä Opal-sähköpatterit kuistilla, muualla öljylämmitys. 2kpl 400kW ja 1kpl 900kw, töpseliliitännällä. Yksi jokaisen ikkunan alla. Mukavasti lämmittivät viime talvena n.15m2 tilaa, vaikka ei täysillä pidetty. Ja hinta oli sopivan alhainen.
mira
Jäsen
Jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 21:52
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja mira »

Saakos udella minkäniminen halpismarketti? Josko täällä lähistöllä olisi vastaavaa paikkaa.

Löysin Lexxa merkkisiä netistä, mutta vain tukkuliikkeen hinnattomat sivut.

Mistä noita edullisia voisi löytää? Vinkkejä?

Thermosoftit ja muut maksavat sen 195 euroa kappale/800w. En ihan pakosta haluaisi niin kalliita jos saa hyviä edullisia.

Mira
"kahdesta pahasta kannattaa valita molemmat ja kilpailuttaa ne"
Avatar
Tuulenhovi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 401
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 12:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tuulenhovi »

Me kyseltiin K-raudasta ensin, sieltä ois saanut aikalailla samannäköisiä (erikseen tilattavana), mutta kalliimpia kuin nuo Opalin... Ja ihan Hong Kongista nuo sitten ostettiin... :oops: 900kw maksoi muistaakseni jotain 50-60€ ja 400kw n.30€? Että ei mielestämme hirveesti liikaa maksettu, viime talven kokemuksien perusteella kun ainakin nuo ajoivat erittäin hyvin asiansa. :-)
mira
Jäsen
Jäsen
Viestit: 167
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 21:52
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja mira »

Eipä mitään, honkkarista saa sekä hyvää halpaa, että huonoa halpaa :-)
Täytypi ihan tsekata kun sielläpäin liikkuu, että vieläkö noita myyvät, ja miltä ne näyttää.
Periaatteesta en haluaisi maksaa liikaa, jos saman asian ajaa halvempi vaihtoehto. No sehän jää aina nähtäväksi jälkeenpäin oliko hyvä ostos ja kannattiko säästää siinä kohti ;)
"kahdesta pahasta kannattaa valita molemmat ja kilpailuttaa ne"
vesamaan
Jäsen
Jäsen
Viestit: 370
Liittynyt: Ti Syys 26, 2006 22:03
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Tuulenhovi kirjoitti:900kw maksoi muistaakseni jotain 50-60€ ja 400kw n.30€?
Voi noilla tehoilla olla nallit kovilla :wink: :roll:
Avatar
Tuulenhovi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 401
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 12:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tuulenhovi »

Heh... No, eipä ole kaikkia täysillä tarvinnut pitää, on vaan iso L-mallinen kuisti ja haluttiin tasaisemmin lämpöä. :-) Paha tapa vaan ajatella, että mieluummin liikaa kuin liian vähän..! :oops:

Luultiin, että vievät paljon sähköä, kun mittari pyöri miljoonaa, otettiin kaikki kokonaan pois päältä, ei vaikutusta... Se olikin meidän piharakennuksen varaaja! :roll:
Avatar
petej
Jäsen
Jäsen
Viestit: 928
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 7:37
Paikkakunta: ylämaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja petej »

ettei olis kw ja w sekasin...
:roll:
Jokapaikanhöylä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 791
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 3:22
Paikkakunta: Oulainen
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Jokapaikanhöylä »

mira kirjoitti:Saakos udella minkäniminen halpismarketti? Josko täällä lähistöllä olisi vastaavaa paikkaa.

Löysin Lexxa merkkisiä netistä, mutta vain tukkuliikkeen hinnattomat sivut.

Mistä noita edullisia voisi löytää? Vinkkejä?

Thermosoftit ja muut maksavat sen 195 euroa kappale/800w. En ihan pakosta haluaisi niin kalliita jos saa hyviä edullisia.

Mira

Ylivieskassa ja Oulussa Kärkkäinen Oy

http://www.karkkainen.com muistaakseni...
"Köyhän pitää osata kaikkea.."

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."

"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
Jokapaikanhöylä
Jäsen
Jäsen
Viestit: 791
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 3:22
Paikkakunta: Oulainen
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Jokapaikanhöylä »

petej kirjoitti:ettei olis kw ja w sekasin...
:roll:

Tarkenevat ainakin :shock:
"Köyhän pitää osata kaikkea.."

"Älä koskaan tee tänään sitä, minkä voit jättää huomennakin tekemättä.."

"Ole säästäväinen, säästä itseäsi.."
Avatar
Tuulenhovi
Jäsen
Jäsen
Viestit: 401
Liittynyt: To Helmi 01, 2007 12:29
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tuulenhovi »

petej kirjoitti:ettei olis kw ja w sekasin...
:roll:
:oops: Hups... Juu, tais joo mennä..! :-D Ei me nyt ihan niin vilukissoja olla! :wink:
Vastaa Viestiin