Puukuitulevyn maalaus ?
Puukuitulevyn maalaus ?
Nytkö otti ohraleipä,
Olen aloittamassa sisäseinien maalausta ja ekasta huoneesta, missä seinät olivat huonoimmat, päätin aloittaa ja repiä vanhan repaleisen tapetin pois. Alta tuleekin puhdas puukuitulevy ja nyt, ennenkuin pilaan mitään, tarvitsen neuvoja, miten edetä. Maalina on pesunkestävää Remontti Ässää.
Nim.merkki "pensseli jo kädessä"
Olen aloittamassa sisäseinien maalausta ja ekasta huoneesta, missä seinät olivat huonoimmat, päätin aloittaa ja repiä vanhan repaleisen tapetin pois. Alta tuleekin puhdas puukuitulevy ja nyt, ennenkuin pilaan mitään, tarvitsen neuvoja, miten edetä. Maalina on pesunkestävää Remontti Ässää.
Nim.merkki "pensseli jo kädessä"
Perinteinen tapa on paperoida levyt ja maalata sitten ne paperit. Sanomalehtiä ja makulatuuripaperia on monet liisteröineet levyjen päälle.
Meillä oikaistiin sen verran, että maalattiin suoraan uuden puukuitulevyn päälle ilman papereita, pakkelia tosin laittelin ensin naulanreikiin ja hioin. Ei tullut mitään sileää jälkeä ja maalia kului reippaasti, mutta itse tykkään lopputuloksesta, kun ei ole niin viimeistelty. Sopii meidän talon tyyliin...
Meillä oikaistiin sen verran, että maalattiin suoraan uuden puukuitulevyn päälle ilman papereita, pakkelia tosin laittelin ensin naulanreikiin ja hioin. Ei tullut mitään sileää jälkeä ja maalia kului reippaasti, mutta itse tykkään lopputuloksesta, kun ei ole niin viimeistelty. Sopii meidän talon tyyliin...
Entäpä maali sitten ?
Tuota sanomalehtipohjustusta olin jo suunnitellutkin ja taidan huomenna mennä penkomaan jätepaperiastioita jonnekin :)
Mutta mitenkäs tuo maali. Se on keittiöön oikeaoppisesti akrylaattimaali, mutta onkohan puukuitulevyistä, ym sen jälkeen mitään hyötyä, kun seinän pinnoittaa muovimaalilla(Remontti-Ässä) ?
Mutta mitenkäs tuo maali. Se on keittiöön oikeaoppisesti akrylaattimaali, mutta onkohan puukuitulevyistä, ym sen jälkeen mitään hyötyä, kun seinän pinnoittaa muovimaalilla(Remontti-Ässä) ?
Mihin kohtaan keittiötä tuo maali tulee, onko kosteusrasitusta?
Minä maalasin keittiössä ikkunaseinän puukuitulevyt (ei vesipistettä lähellä) ihan Uulan munamattamaalilla, ja kyllä sitä pystyy kostealla pyyhkimään jos siihen esim. jotain ruokatavaraa roiskuu. Itse en laittaisi Remontti-Ässää puukuitulevyyn, jos se on ulkoseinällä. Kylppäriin sitä kyllä laitettiin kipsilevyille.
Minä maalasin keittiössä ikkunaseinän puukuitulevyt (ei vesipistettä lähellä) ihan Uulan munamattamaalilla, ja kyllä sitä pystyy kostealla pyyhkimään jos siihen esim. jotain ruokatavaraa roiskuu. Itse en laittaisi Remontti-Ässää puukuitulevyyn, jos se on ulkoseinällä. Kylppäriin sitä kyllä laitettiin kipsilevyille.
Remontti-ässä kyllä hengittää, jos sitä nyt ei kovin monia kerroksia laita
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... highlight=
http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic ... highlight=
Re: Entäpä maali sitten ?
...tai meneppäs johonkin sanomalehtipainoon, ja kysy paperirullien loppuja. Saat "puhdasta" paperi.hemiljou kirjoitti:Tuota sanomalehtipohjustusta olin jo suunnitellutkin ja taidan huomenna mennä penkomaan jätepaperiastioita jonnekin :)
Re: Puukuitulevyn maalaus ?
Mitä tasoitetta olette laittaneet puukuitulevyhin?
- pienitalo45
- Jäsen

Lankomies veti kipsitasoitetta. Me ei laitettu mitään. Naulankantoihin liisteröitiin pikku paperinpalat ja saumoihin nauhat. Sitten paperoitiin koko hoito. Näyttää juuttaan hyvälle.
Re:
Naulanreikiin yksi pala sanomalehteä.honkanen kirjoitti:Mitenkäs monta kerrosta olette liisteröineet paperia kuitulevyn päälle? Riihimäen kirjapainon rullanjämät ja 21 litraa Uulaa on jo kuistilla.
Saumoihin (kassakonelistan päälle) kaksi kerrosta.
Ja lopuksi pinnoitus yhdellä kerroksella.
Sanomalehteä.tönö kirjoitti:Mitä tasoitetta olette laittaneet puukuitulevyhin?
Tästä ketjusta voi löytyä myös vastauksia: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=395