Puuh, jotkut minua viisaammat mainitsivat liuskekiviseinän järkevyydestä...
Tänään mun piti olla paikassa: Misano World Circuit Marco Simoncelli... Korona vei sen. Sen piti olla matka johon yksin ja kun täytin 50v.
Noh, kivampi oli tehdä sokkelin viimeistelyjä vesisateessa ja siltikään se ei ollut viimeistely. Vaimo sanoi että ensimmäinen pikku osa sokkelia on kivampi. Eli sellainen johon liippasin kivet siten että saumat kiinni kivien reunoissa kauttaaltaan.
Tuon kuvassa olevan tein siten että vähän kuin linnoissa niin ovat saumat vähän kuopallaan. Pirun vaikeaa on tuo tasatäyttö, tavalla tai toisella kun kiven muodot katoavat mönjän sekaan ja sitten kivien reunamuodot katoavat ja pyöristyvät mönjän sekä kivien muotojen johdosta.
Mutta mutta, oikeastaan mäkin olen sitä mieltä että tasatäyttö on parempi silmälle näissä taloissa. Lisäsaumaus episodi siis edessä mutta vaimo lupasi hoitaa hienosäädöt.
Hih, aivan romuna ollut tän päivän mutta silti vielä venyin ja alariviin vedin vielä 137:n. 137:lla muuten vedin nuo saumatkin. Mainio aine jos joku tähän kokemuksieni mukaan vielä haluaa lähteä. Spautio on ollut oikeassa tuon suhteen. Käy selvästikin ihan mihin vain, eikä ole läheskään niin oikullinen kuin saneerauslaasti.
Nyt sitten ehkä jos täytän/täytämme nuo saumat niin kokeilen ihan vain rappauslaastia kun jotenkin siitä tulee kiva kun pyyhkäisee märällä sienellä niin pikkukivet tulevat esiin.
Menee aina vähän yli nämä hommat kun itse tekee, helpointa olisi antaa jollekin rahatukko että ummistaa itse silmänsä kunnes valmis...
Noh, tuossa välivaiheen kuva mikä piti siis olla lopullinen...

Sain muuten kelpo tarjouksen 6kW ottotehon VILP:istä, tuplapuhaltimet että kiertovesipumppu matkassa. Täytynee mietiskellä, pääsisi ehkä suorasähköstä myös yli -20 asteen pakkasilla?
edit: Tuli muuten mieleeni että kun tämä foorumi alkaa jo olla tosi vanha ja että lukijoita tulee ja menee että postaajatkin vaihtuvat (meitä lukuunottamatta) niin älkää uudet katselijat kokeko minkäänlaista myötähäpeää kuvastani/aikaansaannoksestani. En ole itsekään kovin tyytyväinen vaikka tyytyväinen olen silti siitä että edes jotain silloin tällöin joskus vielä jaksaa tehdä. Kyllä nämä talot alkavat jossain vaiheessa hyydyttämään itse kunkin mutta kivaahan tämä on kun ei enää liiemmin stressaa näin loppusuoralla... Pvalila tajuaa mitä tarkoitan.