tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Onko muuallakin kaupat tyhjinä elintärkeistä ja säiilyvistä elintarvikkeista? Täällä Viikissä ja Herttoniemessä on hyllyt tyhjinä.
Kai tuolla jotain aukkoja hyllyissä on mutta aika vähän kuitenkin.
Ihmiset ovat kai kuitenkin tajunneet, etteivät perusjutut tule kaupoista loppumaan.
Tehtaat käyvät edelleen ja logistiikka toimii.
Kyllä sun vaimosi voi tuollaisen lapun tehdä, jos haluaa minimoida kanssakäymisen virkavallan kanssa.
Autollako hän on tulossa?
Ihmiset ovat kai kuitenkin tajunneet, etteivät perusjutut tule kaupoista loppumaan.
Kyllä sun vaimosi voi tuollaisen lapun tehdä, jos haluaa minimoida kanssakäymisen virkavallan kanssa.
^ Täällä on tosiaan kauppojen hyllyt tyhjinä, porukka on hamstrannut puuroriisit, kaikki pastat, ja säilykkeet. Kovia riisinsyöjiä on suomalaisista tullut tänä aikana, luulin että peruna olisi ollut se suomalaisten juttu, mutta noin nuo ulkomaiset trendit vaan tarttuvat! 
Mihin Pvalila ajattelee tarvitsevansa aggregaattia, meinaako hän että pk-seudun sähköntuotanto katkeaisi nyt piakkoin? Vaikka on Helsingissä kaamean kokoinen hiilikasa edelleen polttamatta? Vai lämmöksikö se menee? Sähköä saa kait töpseleistä jatkossakin, kriisitilanteiden varalle olisi hyvä lähinnä varata jotain helposti poltettavaa ja hyvin säilyvää materiaalia, kuten vaikkapa halkoja?
Nythän on jo melkein kesä, mihin sitä sähköä juurikaan tarvitsee enää? Itse laitoin ilpin pois päältä jo pari päivää sitten kun alkoi olemaan asuintiloissa ahdistavan kuumaa (+22). Tänään illemmalla sen voisin tosin pyöräyttää taas tulille, mutta ihan hyvin pärjäisi vielä ilmankin (sisällä + 17). Takkaa en uskalla polttaa koska sitten on koko yläkerta ihan turkaisen ylilämmin taas monta päivää.
Mihin Pvalila ajattelee tarvitsevansa aggregaattia, meinaako hän että pk-seudun sähköntuotanto katkeaisi nyt piakkoin? Vaikka on Helsingissä kaamean kokoinen hiilikasa edelleen polttamatta? Vai lämmöksikö se menee? Sähköä saa kait töpseleistä jatkossakin, kriisitilanteiden varalle olisi hyvä lähinnä varata jotain helposti poltettavaa ja hyvin säilyvää materiaalia, kuten vaikkapa halkoja?
Nythän on jo melkein kesä, mihin sitä sähköä juurikaan tarvitsee enää? Itse laitoin ilpin pois päältä jo pari päivää sitten kun alkoi olemaan asuintiloissa ahdistavan kuumaa (+22). Tänään illemmalla sen voisin tosin pyöräyttää taas tulille, mutta ihan hyvin pärjäisi vielä ilmankin (sisällä + 17). Takkaa en uskalla polttaa koska sitten on koko yläkerta ihan turkaisen ylilämmin taas monta päivää.
Viimeksi muokannut Spautio, La Maalis 28, 2020 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep, paperi (ja vaippa) hyllyt tyhjänä. Makaronit jne ovat jo saaneet täydennystä vähäisessä määrin. Useiden hyllyjen reunoissa lukee kaksi (2) per pää ja ole solidaarinen muita kohtaan. Tätä on nyt jatkunut jo toista viikkoa... torstaina onnistuin viimein - kolmas kauppa aamukierroksella ja sain päivän (aamulla klo 10) viimeisen toilettipaperipaketinSpautio kirjoitti:Onko muuallakin kaupat tyhjinä elintärkeistä ja säiilyvistä elintarvikkeista? Täällä Viikissä ja Herttoniemessä on hyllyt tyhjinä.
Makkarat, juustot, leikkeleet, jogurtit, maidot, purkki oliivit ja tietysti olut hyllyt täynnä. Sensijaan chipsejä tms en ole nähnyt aikoihin lähikaupoissa.
Viime viikolla tuli loppuihinkin kauppoihin lattia tarrat ja vartijat oville. Ruokapaikat, kampaamot, autoliikkeet (autokorjaamot saa olla auki) jne on laitettu kiinni viikko takaperin. Toistaiseksi vielä saa liikkua ulkona, mutta vain yksin tahi pareittain ilman picnic tarkoitusta
Terveisiä NRW'stä Saksan maalta!
JK. tiedä sitten ojasta ja allikosta, mutta "pakomatka" suunnitteilla sinne Uudenmaan erityis'talous'alueen internointiin.
Ei täällä noin huonosti asiat ole. Paskipaperi loppui hetkeksi mutta äkkiäkös tehtaat sitä tänne taas tuuppasivat. Korona tai ei, mutta ei Suomen metsät takapuolta tahkoamalla lopu kesken (ja nykyaikainen paperitehdas tunnetusti työllistää suunnilleen kolme miestä, sen verran löytyy hommiin vähän pahemmankin pandemian keskellä).perleh kirjoitti:Jep, paperi (ja vaippa) hyllyt tyhjänä. Makaronit jne ovat jo saaneet täydennystä vähäisessä määrin. Useiden hyllyjen reunoissa lukee kaksi (2) per pää ja ole solidaarinen muita kohtaan. Tätä on nyt jatkunut jo toista viikkoa... torstaina onnistuin viimein - kolmas kauppa aamukierroksella ja sain päivän (aamulla klo 10) viimeisen toilettipaperipaketinSpautio kirjoitti:Onko muuallakin kaupat tyhjinä elintärkeistä ja säiilyvistä elintarvikkeista? Täällä Viikissä ja Herttoniemessä on hyllyt tyhjinä.![]()
Makkarat, juustot, leikkeleet, jogurtit, maidot, purkki oliivit ja tietysti olut hyllyt täynnä. Sensijaan chipsejä tms en ole nähnyt aikoihin lähikaupoissa.
Viime viikolla tuli loppuihinkin kauppoihin lattia tarrat ja vartijat oville. Ruokapaikat, kampaamot, autoliikkeet (autokorjaamot saa olla auki) jne on laitettu kiinni viikko takaperin. Toistaiseksi vielä saa liikkua ulkona, mutta vain yksin tahi pareittain ilman picnic tarkoitustaKaksi pohjoisempaa osavaltiota on määrännyt täys ulkonaliikkumisrajoitukset ja tämä alue saattaa olla seuraavana.
Terveisiä NRW'stä Saksan maalta!
JK. tiedä sitten ojasta ja allikosta, mutta "pakomatka" suunnitteilla sinne Uudenmaan erityis'talous'alueen internointiin.
Lähikaupasta oli Raketti-Spagetti loppu, mutta vain se normilaatu. Otin sitten sitä tummempaa Rakettia, jossa on ruista mukana.
Kovasti olen ihmetellyt sitä, että vaipat eivät täällä loppuneet samalla tavalla kuin vessapaperi.
NRW=Nordrhein-Westfalen????
Ei tunnu suomalaiset puuroriisitehtaat toimivan, eikä myöskään pastafarmeilta ole lainkaan saatu kunnollista satoa täksi kaudeksi.pvalila kirjoitti:Kai tuolla jotain aukkoja hyllyissä on mutta aika vähän kuitenkin.
Spautio, mä olen vain aina halunnut ikioman aggregaatin...
Mä pelkään, että niiden kanssa käy samalla tavalla kuin kävi perinteisten Walkie-Talkieiden kanssa: ne katosivat tästä maailmasta ennen kuin mä ehdin oman hankkia. Sellaisen vanhanaikaisen mallin, jossa kasaanmenevä antenni, mä olisin kakarana halunnut.
Snif, se jäi saamatta. Joskus 80-luvun puolivälissä reilimatkaa varten mä ostin jotkin lelut, mutta ne olivat liian kehnot: vaikka mä vähän niitä virittelinkin niin niiden kantavuus ei ollut riittävä reilaajille.
Mä pelkään, että niiden kanssa käy samalla tavalla kuin kävi perinteisten Walkie-Talkieiden kanssa: ne katosivat tästä maailmasta ennen kuin mä ehdin oman hankkia. Sellaisen vanhanaikaisen mallin, jossa kasaanmenevä antenni, mä olisin kakarana halunnut.
Snif, se jäi saamatta. Joskus 80-luvun puolivälissä reilimatkaa varten mä ostin jotkin lelut, mutta ne olivat liian kehnot: vaikka mä vähän niitä virittelinkin niin niiden kantavuus ei ollut riittävä reilaajille.
Siis eikö kaupasta löyty riisiä? Viimeksi kun kävin, niin spagettia mä halusin enkä riisien tilannetta katsonut lainkaan. Spagettia oli vaikka mitä, mutta Rakettia löytyi tosin vain tummempana versiona.Spautio kirjoitti:Ei tunnu suomalaiset puuroriisitehtaat toimivan, eikä myöskään pastafarmeilta ole lainkaan saatu kunnollista satoa täksi kaudeksi.pvalila kirjoitti:Kai tuolla jotain aukkoja hyllyissä on mutta aika vähän kuitenkin.
Unohda riisit ja laita Hyvät, pahat ja rumat pyörimään ja spagetti hellalle kiehumaan...
Mä käyn tänään ehkä kaupassa, täytyypi vilkaista tuo riisitilanne.
Juu riisit (siis puuroriisejä olin ostamassa) olivat loppu samoin kuin useimmat pastat, Makaronia olisi ollut myynnissä muttei sitä ole tullut ostettua varmaan kuin kerran elämässä :) Spagettia tein jo eilen (spaghetti aglio, olio e peperoncino, laiskalle kokille sopivan yksinkertainen resepti). Vaimo käy pohjanmaalla kaupassa ennen kotimatkaa, tai sitten tuottaa ostokset anoppilan pihaan saakka, ei ole kuulemma kovin kallis sellainen palvelukaan, faijani oli sellaista testannut ja joku pizzakuski oli tuonut ostokset kotiovelle, sillä oli ollut kasvomaski ja kertakäyttöhanskat, eikä ollut tullut kovin lähelle, jätti ostokset muutaman metrin päähän, ihan fiksua toimintaa. Juu, autolla vaimo on liikkeellä, ei olisi kiva julkisilla matkustaa, vaikkei niissä varmaan kovin suurta tartuntariskiä oikeasti olekaan koska aika tyhjinä kulkevat, mutta silti.
Onko kukaan käynyt noilla tarkastuspisteillä, onko siellä suuretkin jonot, ja käyttävätkö edellenkään hengityssuojaimia?
Aggregaateista ei ole mitään kokemusta, mutta ihan fiksulta se Honda vaikuttaa, onko niiistä kiinalaisista salkkuaggregaateista mihinkään, esim. vaikkapa tuo: https://www.nettimyynti.fi/tuote/aggreg ... 413230828/ ? Kalliiksi tulee käyttäminen jos pitäisi pienkonebensaa aina ostella, luulisi että toimii oikein hyvin vaikkapa Shellin V-powerilla joka kaiket säilyy paremmin kuin tavallinen bensa, tai näin olen itselleni uskotellut.
Onko kukaan käynyt noilla tarkastuspisteillä, onko siellä suuretkin jonot, ja käyttävätkö edellenkään hengityssuojaimia?
Aggregaateista ei ole mitään kokemusta, mutta ihan fiksulta se Honda vaikuttaa, onko niiistä kiinalaisista salkkuaggregaateista mihinkään, esim. vaikkapa tuo: https://www.nettimyynti.fi/tuote/aggreg ... 413230828/ ? Kalliiksi tulee käyttäminen jos pitäisi pienkonebensaa aina ostella, luulisi että toimii oikein hyvin vaikkapa Shellin V-powerilla joka kaiket säilyy paremmin kuin tavallinen bensa, tai näin olen itselleni uskotellut.
Tapiolan Ainoassa poikkesin ja ainoa, mitä sieltä puuttui, oli käsidesi.
Riisejä oli joka lähtöön, oikein tarkistin sen.
Vessapaperia oli kohtalaisesti, muutamaa merkkiä.
Aina vain jaksavat höpöttää noista testillä löydetyistä koronapotilaista:
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ ... 8ce53f85ea
Kun testeihin on käytännössä mahdotonta päästä edes lääkintähenkilökunnan niin millä helv-tillä se testillä varmistettujen tapausten määrä voisi nousta?
Joku valopää tuolla kommentoi, että Suomessa on tilanne hoidettu hyvin kun sairastuneita ja kuolleita on vähiten Euroopassa. Voi armas, ei korona tapa pikana: se tauti vain tuli meille muita myöhemmin. Eihän tämä ole vielä edes alkanut.
Riisejä oli joka lähtöön, oikein tarkistin sen.
Vessapaperia oli kohtalaisesti, muutamaa merkkiä.
Aina vain jaksavat höpöttää noista testillä löydetyistä koronapotilaista:
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/ ... 8ce53f85ea
Kun testeihin on käytännössä mahdotonta päästä edes lääkintähenkilökunnan niin millä helv-tillä se testillä varmistettujen tapausten määrä voisi nousta?
Joku valopää tuolla kommentoi, että Suomessa on tilanne hoidettu hyvin kun sairastuneita ja kuolleita on vähiten Euroopassa. Voi armas, ei korona tapa pikana: se tauti vain tuli meille muita myöhemmin. Eihän tämä ole vielä edes alkanut.
Honda on turhan hieno mulle. Mutta Kipor näyttäisi olevan laadukas klooni.
Ihmeen hidasta on tuo testauskapasiteetin lisääminen, luulisi että tässä vaiheessa oltaisiin edetty pidemmällle sen suhteen, kun on kuitenkin ainoa tapa saada kitkettyä uudet tautitapaukset liki nollaan? Parasta tilastotietoa saa kait kuolleiden määrästä, se ei näytä kasvaneen, vaan on ollut 1-2 menehtynyttä per päivä, tänään ei toistaiseksi ole kait kukaan vielä kuollut. Kait nuo todetutkin tapaukset, tai niiden määrien muutokset jotain osviittaa antavat, vaikka oikeasti sairastuneiden määrä oliisi vaikkapa 10 - 50 -kertainen. Nyt näyttäisivät nuo muut maakunnat kirivän kiinni Uuttamaata yllättävänkin tehokkaasti, erityisesti Pirkanmaa.
Itävallassa tuli kasvomaski pakolliseksi marketteihin, taidan ruveta sellaista itsekin käyttämään, vaikka aika kummastelevia katseita se varmaan herättääkin, muttei nyt juuri olisi mielenkiintoa makoilla sairaalassa vähintäänkin lisähappea saamassa, jossei sitten ihan tehohoidossa.
Itävallassa tuli kasvomaski pakolliseksi marketteihin, taidan ruveta sellaista itsekin käyttämään, vaikka aika kummastelevia katseita se varmaan herättääkin, muttei nyt juuri olisi mielenkiintoa makoilla sairaalassa vähintäänkin lisähappea saamassa, jossei sitten ihan tehohoidossa.
Korona on sen sortin tuliainen ettei sitä ole fiksua tuoda kenenkään kotiin.Spautio kirjoitti:Ihmeen hidasta on tuo testauskapasiteetin lisääminen, luulisi että tässä vaiheessa oltaisiin edetty pidemmällle sen suhteen, kun on kuitenkin ainoa tapa saada kitkettyä uudet tautitapaukset liki nollaan? Parasta tilastotietoa saa kait kuolleiden määrästä, se ei näytä kasvaneen, vaan on ollut 1-2 menehtynyttä per päivä, tänään ei toistaiseksi ole kait kukaan vielä kuollut. Kait nuo todetutkin tapaukset, tai niiden määrien muutokset jotain osviittaa antavat, vaikka oikeasti sairastuneiden määrä oliisi vaikkapa 10 - 50 -kertainen. Nyt näyttäisivät nuo muut maakunnat kirivän kiinni Uuttamaata yllättävänkin tehokkaasti, erityisesti Pirkanmaa.
Joko vaimosi kotiutui tänne karanteenialueelle?
Kokeeksi katsoin Googlemapsilla ajoreittiä Kotka-Turku ja, hämmästyttävää kyllä, sinne on jo ohjelmoitu uusi reittitilanne.
Here tarjosi reitiksi Kehä kolmosta mutta höpötti myös jostain 12 minuutin viivästyksestä.
Aika heikolta näyttää tuo, että maan johdon rivit rakoilevat.
Tuolla on kai useampikin aivan maan korkeimmalla huipulla olija vuotanut tietoja lehdistölle.
Vanhasta minä ihmettelen. Olisi ollut hänen asiansa keittää kasaan jonkin sortin kompromissi eikä yksiselitteisesti asettua yhdelle puolelle. Niinistön huoli on ihan perusteltu.
Hyvää tässä on se, ettei hallituksen tarvitse mitään erityisen fiksua keksiä: riittää, kun apinoi muiden maiden toimenpiteitä.
Tuo on se suomalainen lääke, jonka käyttöä ei kai edes harkita:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomal ... 1604bc0e14
Surullista lukea, että testeissä on kuollut jo niin ja niin monta ihmistä ja noita testituloksia ei jostain syystä saa käyttää.
Tuolla on kai useampikin aivan maan korkeimmalla huipulla olija vuotanut tietoja lehdistölle.
Vanhasta minä ihmettelen. Olisi ollut hänen asiansa keittää kasaan jonkin sortin kompromissi eikä yksiselitteisesti asettua yhdelle puolelle. Niinistön huoli on ihan perusteltu.
Hyvää tässä on se, ettei hallituksen tarvitse mitään erityisen fiksua keksiä: riittää, kun apinoi muiden maiden toimenpiteitä.
Tuo on se suomalainen lääke, jonka käyttöä ei kai edes harkita:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomal ... 1604bc0e14
Surullista lukea, että testeissä on kuollut jo niin ja niin monta ihmistä ja noita testituloksia ei jostain syystä saa käyttää.
Vaimo kotiutuu näillä näkymin vasta lauantaina, ehkä viikonloppuna ovat jonotkin lyhyempiä noilla rajapisteillä, ja saattaa olla tullut poliiseillekin uusia ohjeistuksia ja ehkä jopa kasvosuojuksiakin (toivotaan ainakin). Autossaan on nastarenkaat alla, eikä sellaisilla kait oikein ole luvallista ajella enää ensi kuussa, mutta vaikea mitenkään uskoa että tässä tilaneessa tuolaiseeen asiaan kiinnitetään huomiota, etenkin kun kesärenkaat sijaitsevat karanteenialueellapvalila kirjoitti: Korona on sen sortin tuliainen ettei sitä ole fiksua tuoda kenenkään kotiin.
Joko vaimosi kotiutui tänne karanteenialueelle?
Kokeeksi katsoin Googlemapsilla ajoreittiä Kotka-Turku ja, hämmästyttävää kyllä, sinne on jo ohjelmoitu uusi reittitilanne.
Here tarjosi reitiksi Kehä kolmosta mutta höpötti myös jostain 12 minuutin viivästyksestä.