tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:Mä olen taas laivalla, epäonnistui tuo sun videosi katselu.

Vai meni tuohon Matin loppumetreihin kahdeksan vuotta...Kansakouluikään ehti siis pihalla varttua.

Chunnukasta voi tulla ylioppilas ennen kuin pääsee töihin? :twisted:

Silloin joskus kaikki tuntui menevän parempaan suuntaa, muurit murtui ja Viro vapautui. Tämän vuosituhannen alku tuntuu taas Putinin ajalta ja Suomi tuntuu vähän tippuneen kelkasta (eikä ihan vähän, jos vaikka Ruotsiin vertaa).

Ihan hyvin asiat Suomessa vielä ovat, mutta mittarit näyttävät alaspäin kautta linjan.

Mä ajattelin jossain vaiheessa käydä Triplassa. Ihan vain paikkaa katsomassa, ei siitä mun ostospaikkaani tule; eivät kuulemma autoilijoita sinne erityisemmin kaipaile. Ihan ymmärrettävää, jos talon alitse kulkee 900 junaa vuorokaudessa; mulle riittää jatkossakin Itis, Jumbo, Kaari, Sello ja joskus harvoin Tapiolan Ainoa (sinne menen yleensä kyllä jalan, mutta sielläkin on 3h pysäköintiä ilmaista).

Autoilijoille suunnatut marketit ovat edullisempia, oletko huomannut? Ei kukaan julkisilla liikkuva osta neljää täpötäyttä muovikassia ruokaa, siksi minä odotan Triplankin olevan kallis kauppakeskus.
Voi Chunu parkaa, kirjoittaakohan se kuinkakin monta L:ää, ei ole faija ainakaan pahemmin preppaillut, jospa se olisi synnynnäisen ahkera :roll:

Hmmm. Tosiaan, kaikki on mennyt viime aikoina vähän synkäksi maailmalla. Kulutusjuhlat ovat loppuneet, jos niitä oikein koskaan on ollutkaan sitten 80-luvun puolenvälin mutta nyt näyttää vähän joka suunnalla tympeältä ja kaikkialla vähän semmoinen ilo kadonnut, ihmisistä tullut jotenkin vakavia suorittajia vain :(

Taitanee Tripla ainakin Redin peitota. Silloin joskus kun Itis aukesi ja Metro niin tulihan sitä vallan J:päästäkin sinne mentyä hämmästelemään. Se oli oikeastaan aika hassua kun täältäpäin porukka lähti kaupoille niin keskustassa vain vaihdettiin lähijunasta metroon, ei kellään silloinkaan tullut mieleen Helsingin keskustaan mennä kaupoille. Nuo reissut eivät tosiaankaan olleet ruokakauppaostosmatkoja. Silloin joskus oli aina jollain ns. Tukkukortti, jolla sitten koko kylän matamit lähtivät ostoksille ja sitten tuli kaikenlaisia suurpakkauksia sapuskaa :-)

Kyllä siellä kai yleissivistyksen vuoksi on ainakin käytävä. Minusta tosin se vanhan Pasilan aseman tarjontakin oli ihan riittävä, lämmintä, R-kioski, pubi että hamppariravintola ja kahvilakin. Jos sattui jostain syystä VR:n liikenne tökkimään niin sai tapettua aikaa. Nythän siellä voi vaikka mennä surffaamaan :lol: :lol: :lol:

Tuohan tulee kaiketi aivan täyteen asuinrakennuksia tornitaloineen vielä ja katetaan Hartwall areenalle saakka, ellen ihan vääräsää ole :roll:

Jokohan nuo kauppakeskukset täällä nyt sitten olisi tässä.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä olen taas laivalla, epäonnistui tuo sun videosi katselu.

Vai meni tuohon Matin loppumetreihin kahdeksan vuotta...Kansakouluikään ehti siis pihalla varttua.

Chunnukasta voi tulla ylioppilas ennen kuin pääsee töihin? :twisted:

Silloin joskus kaikki tuntui menevän parempaan suuntaa, muurit murtui ja Viro vapautui. Tämän vuosituhannen alku tuntuu taas Putinin ajalta ja Suomi tuntuu vähän tippuneen kelkasta (eikä ihan vähän, jos vaikka Ruotsiin vertaa).

Ihan hyvin asiat Suomessa vielä ovat, mutta mittarit näyttävät alaspäin kautta linjan.

Mä ajattelin jossain vaiheessa käydä Triplassa. Ihan vain paikkaa katsomassa, ei siitä mun ostospaikkaani tule; eivät kuulemma autoilijoita sinne erityisemmin kaipaile. Ihan ymmärrettävää, jos talon alitse kulkee 900 junaa vuorokaudessa; mulle riittää jatkossakin Itis, Jumbo, Kaari, Sello ja joskus harvoin Tapiolan Ainoa (sinne menen yleensä kyllä jalan, mutta sielläkin on 3h pysäköintiä ilmaista).

Autoilijoille suunnatut marketit ovat edullisempia, oletko huomannut? Ei kukaan julkisilla liikkuva osta neljää täpötäyttä muovikassia ruokaa, siksi minä odotan Triplankin olevan kallis kauppakeskus.
Voi Chunu parkaa, kirjoittaakohan se kuinkakin monta L:ää, ei ole faija ainakaan pahemmin preppaillut, jospa se olisi synnynnäisen ahkera :roll:

Hmmm. Tosiaan, kaikki on mennyt viime aikoina vähän synkäksi maailmalla. Kulutusjuhlat ovat loppuneet, jos niitä oikein koskaan on ollutkaan sitten 80-luvun puolenvälin mutta nyt näyttää vähän joka suunnalla tympeältä ja kaikkialla vähän semmoinen ilo kadonnut, ihmisistä tullut jotenkin vakavia suorittajia vain :(

Taitanee Tripla ainakin Redin peitota. Silloin joskus kun Itis aukesi ja Metro niin tulihan sitä vallan J:päästäkin sinne mentyä hämmästelemään. Se oli oikeastaan aika hassua kun täältäpäin porukka lähti kaupoille niin keskustassa vain vaihdettiin lähijunasta metroon, ei kellään silloinkaan tullut mieleen Helsingin keskustaan mennä kaupoille. Nuo reissut eivät tosiaankaan olleet ruokakauppaostosmatkoja. Silloin joskus oli aina jollain ns. Tukkukortti, jolla sitten koko kylän matamit lähtivät ostoksille ja sitten tuli kaikenlaisia suurpakkauksia sapuskaa :-)

Kyllä siellä kai yleissivistyksen vuoksi on ainakin käytävä. Minusta tosin se vanhan Pasilan aseman tarjontakin oli ihan riittävä, lämmintä, R-kioski, pubi että hamppariravintola ja kahvilakin. Jos sattui jostain syystä VR:n liikenne tökkimään niin sai tapettua aikaa. Nythän siellä voi vaikka mennä surffaamaan :lol: :lol: :lol:

Tuohan tulee kaiketi aivan täyteen asuinrakennuksia tornitaloineen vielä ja katetaan Hartwall areenalle saakka, ellen ihan vääräsää ole :roll:

Jokohan nuo kauppakeskukset täällä nyt sitten olisi tässä.
Espoonlahdessa rakennetaan poispuretun Lippulaivan tilalle uutta. Vaikeasti etenee, eivät ole pääurakoitsijaa löytäneet.

Alkaa kai olla niin, että uusille kauppakeskuksille on tilaa vain niin, että uusi syö vanhan alta pois.

Tripla syö hitusen markkinoita monelta: Myyrmannilta, Malmin tavarataloilta.

Käväisin Triplan kotisivuilla, jotka eivät ole osoitteessa tripla.fi.

Silmätippoja kuiviin silmiin...Voi itku! Kunnon avajaiset Suomessa olivat viimeksi 20 vuotta sitten, kun Gigantti avasi.

Siellä oli oikeasti hyviä juttuja hyvällä hinnalla, kakkoskodissa edelleen käytössä silloin ostetut Boschin tiskari ja pyykkäri.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Vähän oudossa jamassa ovat tämän maan kiinteistömarkkinat.

Puoli Suomea on alennuslaarissa, taloilla ei kuulemma ole oikein mitään arvoa.

Myymälätilat ovat alennuslaarissa jopa ihan kelvollisilla paikkakunnilla: esimerkiksi Kerava on kasvukeskus mutta sen keskusta on täynnä aavetaloja (Tuuman nuoruuden Raketti-Anttila mukaanluettuna).

Anttilan myymälä jopa Kaisaniemen Pukeva-talossa on ollut vuosia tyhjillään.

Jotain outua tuossa kyllä on!

Joidenkin tilastojen mukaan kansamme kuulemma vaurastuu edelleen. Mutta miksi ihmiset asuvat sitten yhä pienemmissä kaksioissa? Uudet kaksiot ovat alle 40 neliöisiä järjestään! Ennen meillä suomalaisilla oli varaa normaaliin 45-55 neliön kaksioon, 36 neliön kaksio kelpaisi vain opiskelija-asunnoksi.

Jospa totuus on se, että meidän elintasomme on jo pitkän aikaa mennyt alaspäin? Se ei vain heti näkynyt kulutuksessa koska asuntolainojen pituuksien annettiin tuplaantua. Vielä 50-luvulla mun isäni oli muutaman vuoden töissä työmailla ja osti niillä rahoilla asunnon ilman asuntovelkaa.
Spautio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Spautio »

pvalila kirjoitti:Vähän oudossa jamassa ovat tämän maan kiinteistömarkkinat.

Puoli Suomea on alennuslaarissa, taloilla ei kuulemma ole oikein mitään arvoa.

Myymälätilat ovat alennuslaarissa jopa ihan kelvollisilla paikkakunnilla: esimerkiksi Kerava on kasvukeskus mutta sen keskusta on täynnä aavetaloja (Tuuman nuoruuden Raketti-Anttila mukaanluettuna).

Anttilan myymälä jopa Kaisaniemen Pukeva-talossa on ollut vuosia tyhjillään.

Jotain outua tuossa kyllä on!

Joidenkin tilastojen mukaan kansamme kuulemma vaurastuu edelleen. Mutta miksi ihmiset asuvat sitten yhä pienemmissä kaksioissa? Uudet kaksiot ovat alle 40 neliöisiä järjestään! Ennen meillä suomalaisilla oli varaa normaaliin 45-55 neliön kaksioon, 36 neliön kaksio kelpaisi vain opiskelija-asunnoksi.

Jospa totuus on se, että meidän elintasomme on jo pitkän aikaa mennyt alaspäin? Se ei vain heti näkynyt kulutuksessa koska asuntolainojen pituuksien annettiin tuplaantua. Vielä 50-luvulla mun isäni oli muutaman vuoden töissä työmailla ja osti niillä rahoilla asunnon ilman asuntovelkaa.
Pvalila, me "setämiehet" emme ehkä ymmärrä tätä kehitystä, tai siis ainakin minulle tämä suomalaisen yhteiskunnan nykykehitys on osoittautunut hyvin vieraaksi, ja osin jopa käsittämättömäksi. Aivan outoja trendejä on nyt vallalla, ja siis ikävä kyllä syyllistävään tyyliin...nyt pitäisi kieltää lentomatkailu, lihansyönti, yksityisautoilu, muovipillit, ja pahimpana kaikista Halosen muovikassit (viimeksi sentään sellainen sain neuvoteltua mukaani kun kävin ns. vuosikymmenostoksilla, eli tuhlasin yli 200e vaatteisiin, siis enemmän kuin viimeisenä 10 vuotena yhteensä), jnejne. Asuminen säädyllisen kokoisessa asunnossakin on nykyään täysin no-no :-)
pvalila
Jäsen
Jäsen

Spautio kirjoitti:
Pvalila, me "setämiehet" emme ehkä ymmärrä tätä kehitystä, tai siis ainakin minulle tämä suomalaisen yhteiskunnan nykykehitys on osoittautunut hyvin vieraaksi, ja osin jopa käsittämättömäksi. Aivan outoja trendejä on nyt vallalla, ja siis ikävä kyllä syyllistävään tyyliin...nyt pitäisi kieltää lentomatkailu, lihansyönti, yksityisautoilu, muovipillit, ja pahimpana kaikista Halosen muovikassit (viimeksi sentään sellainen sain neuvoteltua mukaani kun kävin ns. vuosikymmenostoksilla, eli tuhlasin yli 200e vaatteisiin, siis enemmän kuin viimeisenä 10 vuotena yhteensä), jnejne. Asuminen säädyllisen kokoisessa asunnossakin on nykyään täysin no-no :-)
Spautio, sulla ja mulla ei ehkä ole varaa kauheasti puhua "säädyllisen kokoisista asunnoista"... :oops: :oops: :oops:

Mä olen valmis myöntämään, että meidän perheen asumisväljyys on järjetön. Se nyt vain sattuu olemaan historiallisen kehityskulun tulos.

Auton mä vaihtaisin plug-in hybridiin heti, mutta sellaiseen luontoystävällisyyteen mulla ei ole rahaa.

Mä olisin valmis myös siirtämään tietyt lyhyet lennot nopeille rautateille aivan heti. Suomessa vain esimerkiksi lennot Helsingistä Turkuun eivät yleensä ole aidosti lyhyitä lentoja vaan kyse on vain välilaskusta, jonka avulla kone saadaan täyteen.

Tyttäret rouskuttavat mielellään kasvisruokaa; ihan hyvä niin.

Vihreiden touhussa menevät dekadit suloisesti sekaisin, he eivät hahmota suuruusluokkia. Mä olen valmis uskomaan, että lentäminen on oikeasti ongelma ympäristölle; propagandan mukaan muovipillit ovat ihan yhtä vaarallisia.

Siis suostuiko Halonen antamaan sulle muovipussin ilmaiseksi? Mä ostan aika usein ysi-ysi hintaiset housut Sokoksesta eivätkä p-leet anna muovipussia ilmaiseksi, vaikka joutuvat joka kerta kestämään 20 sentin takia helkkarinmoisen saarnan asiakaspalvelun kelvottomuudesta ja siitä, etten minä pysty sitä kassia valtamereen kiikuttamaan vaikka haluaisin. Vanhassa Neuvostoliitossakin pakkasivat kamat ilmaiseksi paperiin.

Dieselpanna on kyllä ilmaston kannalta kamala juttu. Hiilidioksidipäästöt ovat sen takia kääntyneet ekan kerran kasvuun kymmeneen vuoteen eikä kukaan ole edes väittänyt, että niillä NOxeilla olisi mitään merkitystä tyypillisissä suomalaisissa olosuhteissa (ruuhka-aika Stadissa on ehkä vähän eri juttu).

Ilmastosta kannattaa huolestua sitten, kun vihreät vaativat siirtymistä ydinvoimaan, jotta saadaan CO2-päästöt laskemaan. So far eivät näytä olevan pätkääkään huolestuneita, ajavat surutta hiilivoimaa ydinvoiman tilalle edelleen.
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

pvalila kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat tällä hetkellä mennä turisteiksi Turkkiin. Tai itseasiassa siitä lähtien kun Erdogan nousi valtaan. Eivätkö ihmiset välitä ihmisoikeusrikkomuksista tuon taivaallista? Tärkeintä lienee päästä mahdollisimman halvalla auringon lämpöön... :mad:
Jos kollektiivisesti (=globaalisti) sovittaisiin, ettei kukaan matkusta Turkkiin, niin aika iso lovi tulisi Turkin valtion kassaankin. Ja turismista toimeentulonsa saaneiden kansalaisten tyytymättömyys saattaisi heiluttaa Erdoganinkin jakkaraa.

Itsekin haluaisin joskus matkustaa Turkkiin. Siellä on mm. mahtava luonto ja harvinaisia lintulajeja, jotka olis kiva nähdä, mutta ei tule onnistumaan, mikäli siellä ei meno muutu. Onneksi maailma on puolillaan maita, joissa on (vielä) jonkinlainen demokratia, joten ei tässä ihan äkkiä matkakohteet lopu.
Kröh, kröh, eikös yksi lintumies juuri käynyt Kuubassa tutustumassa demokratiaan?

Ihan demokraattisesti turkkilaiset ovat miehen valinneet ja moneen kertaan vielä; myös Hitler valittiin rehellisillä vaaleilla. Afrikan diktaattorit usein aloittavat uransa rehellisesti ja siirtyvät vilppiin vasta sitten, kun haluavat varmistaa vallassa pysymisensä.
Arvasinkin että joku tähän takertuu. :razz: Senpä vuoksi sanoin jonkinlainen demokratia. Tottapuhuen, ei taida Kuuban lehdistö kovin vapaa olla vieläkään, vaikka vapautumista on tapahtunut ja muutenkin siellä ollaan menossa demokraattisempaan suuntaan. Kun taas Turkissa on viime aikoina menty ihan päinvastaiseen suuntaan... kuten myös Unkarissa, Puolassa, jne... :cry: Ehkäpä nuo "valtioiden arvottamiset" enemmän ja vähemmän demokraattisiin ovat puoleltani melkoista mutua, mutta sillä mennään.
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
Spautio kirjoitti:
Spautio, sulla ja mulla ei ehkä ole varaa kauheasti puhua "säädyllisen kokoisista asunnoista"... :oops: :oops: :oops:

Mä olen valmis myöntämään, että meidän perheen asumisväljyys on järjetön. Se nyt vain sattuu olemaan historiallisen kehityskulun tulos.

Auton mä vaihtaisin plug-in hybridiin heti, mutta sellaiseen luontoystävällisyyteen mulla ei ole rahaa.

Mä olisin valmis myös siirtämään tietyt lyhyet lennot nopeille rautateille aivan heti. Suomessa vain esimerkiksi lennot Helsingistä Turkuun eivät yleensä ole aidosti lyhyitä lentoja vaan kyse on vain välilaskusta, jonka avulla kone saadaan täyteen.

Vihreiden touhussa menevät dekadit suloisesti sekaisin, he eivät hahmota suuruusluokkia. Mä olen valmis uskomaan, että lentäminen on oikeasti ongelma ympäristölle; propagandan mukaan muovipillit ovat ihan yhtä vaarallisia.

Siis suostuiko Halonen antamaan sulle muovipussin ilmaiseksi? Mä ostan aika usein ysi-ysi hintaiset housut Sokoksesta eivätkä p-leet anna muovipussia ilmaiseksi, vaikka joutuvat joka kerta kestämään 20 sentin takia helkkarinmoisen saarnan asiakaspalvelun kelvottomuudesta ja siitä, etten minä pysty sitä kassia valtamereen kiikuttamaan vaikka haluaisin. Vanhassa Neuvostoliitossakin pakkasivat kamat ilmaiseksi paperiin.

Dieselpanna on kyllä ilmaston kannalta kamala juttu. Hiilidioksidipäästöt ovat sen takia kääntyneet ekan kerran kasvuun kymmeneen vuoteen eikä kukaan ole edes väittänyt, että niillä NOxeilla olisi mitään merkitystä tyypillisissä suomalaisissa olosuhteissa (ruuhka-aika Stadissa on ehkä vähän eri juttu).

Ilmastosta kannattaa huolestua sitten, kun vihreät vaativat siirtymistä ydinvoimaan, jotta saadaan CO2-päästöt laskemaan. So far eivät näytä olevan pätkääkään huolestuneita, ajavat surutta hiilivoimaa ydinvoiman tilalle edelleen.
Pakko tunnustaa, etten hirveän tarkkaan seuraa politiikkaa, joten pakko ihmetellä: "Vihreät kannattaa hiilivoimaa!!!" Mitä :evil: ettiä?!?
"Linkola", tule ja pelasta meidät! :twisted:

Olen sanonut tämän ennenkin, mutta tällä hetkellä puhutaan ja keskitytään ihan liikaa ilmastonmuutokseen, kun oikeasti pitäisi olla huolissaan biodiversiteetin köyhtymisestä. Syntyvyyden rajoittaminenhan tepsisi noihin molempiin, kuten useimpiin muihinkin maapallon ja ihmiskunnan ongelmiin. Mutta ehkä on jo liian myöhäistä. Kapitalistiseen (sen enempää kuin kommunistiseen tai sosiaalidemokraattiseen tai kristilliseen, islamilaiseen jne) maailmankuvaan syntyvyyden rajoittaminen ei tietenkään sovi. Pitäähän tänne saada lisää kuluttajia (ja äänestäjiä ja palvojia jne).

Oikeasti tälle pallolle olisi parasta kun ulkoavaruuden alienit tulis ja pakottaisi ihmiskunnan suojelemaan oman planeettansa.

No, joo...Menee taas maailmantuskan puolelle... "I get my coat..."
Spautio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Spautio »

pvalila kirjoitti:

Juu, ehkä sitä hiukan ahtaammissakin tiloissa voisi asua, toisaalta nyt meillä ei ole varsinaisessa asumiskäytössämme kuin ehkä 70m2 (kun taloremppa on kesken). Nyt kun sinäkin mainitsit tuon asumisväljyyden, niin en oikein ymmärrä mitä huonoa voisi olla asumisessa aivan liian isoissa asuinneliöissä per capita.
Tutkailin äsken Helenin sivuilta meidän kulutuslukemiamme, ja vuonna 2019 on toistaiseksi kulunut 9200kWh, joista Mitsubishin ilpin osuus olisi 3968kWh. Ilpin pistorasiassa on siis halpismallinen energiamittari, se saattaa olla joko liian optimistinen, tai liian pessimistinen.
Kuitenkin vuosikulutus asettunee johonkin sinne 12- 13,5 MkWh:n luokkaan. Ei mielestäni paha lainkaan, kun meillä on mm-. 65":n TFT-töllö joka kuluttaa kait jotain 650W, ja joka on aktiivisessa käytössä vaimoni vuoksi, jne.
Toisaalta lämpöähän tuollakin töllöllä tuotetaan joten energiankulutuksen laskenta ei ole kovin yksinkertaista. Ja kaiken aikaa hurraa päällä kylppärissä kuivain (jossa ei ole kosteustunnistinta, eli kompura käy kaiken aikaa) sekä Bilteman 25W:n poistoilmapuhallin.
Ainakin melkoista parannusta olemme saaneet aikaan, edellisellä omistajalla oli tosiaan kaukolämmön kulutetut energiamäärät olleet luokkaa 62000-72000kWh! Itsehän vihelsin pelin poikki kaukolämmön (eli keskuslämmityksen) heti kun alkoi tulemaan järjettömiä laskuja.
Meillä on edelleen käytössä kaukolämpö, jolla jauhetaan lähinnä lämpöä hiirille ja rotille (koska osa putkistoista kulkee vieläkin periaatteessa ulkotiloissa ja huonosti eristettyinä). tuohon kuluu ehkä sen 8000kWh/ vuosi eli ihan hirveästi, kun siis peölkästään lämmin käyttövesi tuolla tuotetaan, Olen asentelemassa uusia putkia, uutta lämpökeskusta (vanhan rinnalle) ja muita systeemeitä, ja jatkossa olisi siis tarkoitus tuo kaukolämpö jättää tuottamaan lähinnä lämmintä vettä (rajattomasti) ja tuottaa ns. mukavuuslämpö lattioille vesikiertoisen lattialämmityksen myötä.

Piti oikein tsekata Halosen lasku, kerpele vie, sehän oli 317e!! No ei ihme että sain muovipussin kaupantekijäistä!

Ympäristöasiat ovat tärkeitä tietenkin, mutta minua hiukan pännii se, että kutsutaan "setämieheksi" aina kun kyseenaäaistaa omasta mielestäni jotain aivan liian hölmöä ympäristöön etäiusesti viittaavaa huuhaa-vouhotusta. Tai siis nythän asia on niin, että meitä nuorempi sukupolvi on keksinyt keinon mukamasti nolata meidät keski-ikäiset tallaajat, eli tuo ympäristö ja Co2. Aivan kamalaa syyllistämistä saa lukea kaikkialta. :-D
Jos nykyhallitus oikeasti piittaisi pätkääkään noista hiilidioksidipäästöistä, tai saastumisesta ylipäätäänkään, niin olisihan se jo laittanut kaikenlaisia verohelpotuksia mm. Nesteen MyDieselille, siis samaan tyyliin kuin Re85:lle aikanaan tarjottiin?
Viimeksi muokannut Spautio, La Loka 26, 2019 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
Spautio kirjoitti:

Pakko tunnustaa, etten hirveän tarkkaan seuraa politiikkaa, joten pakko ihmetellä: "Vihreät kannattaa hiilivoimaa!!!" Mitä :evil: ettiä?!?
"Linkola", tule ja pelasta meidät! :twisted:

Olen sanonut tämän ennenkin, mutta tällä hetkellä puhutaan ja keskitytään ihan liikaa ilmastonmuutokseen, kun oikeasti pitäisi olla huolissaan biodiversiteetin köyhtymisestä. Syntyvyyden rajoittaminenhan tepsisi noihin molempiin, kuten useimpiin muihinkin maapallon ja ihmiskunnan ongelmiin. Mutta ehkä on jo liian myöhäistä. Kapitalistiseen (sen enempää kuin kommunistiseen tai sosiaalidemokraattiseen tai kristilliseen, islamilaiseen jne) maailmankuvaan syntyvyyden rajoittaminen ei tietenkään sovi. Pitäähän tänne saada lisää kuluttajia (ja äänestäjiä ja palvojia jne).

Oikeasti tälle pallolle olisi parasta kun ulkoavaruuden alienit tulis ja pakottaisi ihmiskunnan suojelemaan oman planeettansa.

No, joo...Menee taas maailmantuskan puolelle... "I get my coat..."
Esimerkiksi Saksassa ydinvoiman poistuminen on käytännössä tarkoittanut hiilivoiman lisääntymistä. Vihreät kannattavat sitä, että ydinvoimala poistetaan, rakennetaan tuulipuistoja tilalle ja oikeasti tuotetaan sähkö hiilellä. Mutta ajoittain tuulipuistot toimivat, on ollut päiviä, jolloin niillä on tuotettu kai jo yli puolet sähköstä.

Sekä kapitalismi että sosialismi hyväksyvät hillittömään lisääntymiseen puuttumisen; kristityistä suurin osa pitää syntyvyyden kohtuutasolla (jopa katolisissa maissa). Kulttuuripiirre tuo lapsiluku on, liittyy enemmän muuhun kulttuuriin kuin uskontoon.
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Ai, sie tarkotitkin Saksan vihreitä. Nyt ymmärrän. Ja tuon tiesinkin, että siellä ydinvoimalat on ajettu alas, kuten Ruotsissakin meinasivat tehdä. Nyt ovat kait vähän kääntäneet kelkkaansa tuon suhteen.

En ole kuullut/lukenut, että mikään julkinen taho olisi tullut "kaapista ulos" tuon väestöräjähdyksen tiimoilta. Joten oletan että ovat rajattoman väestönkasvun kannalla. :razz:

Itseänikin ärsytti aluksi "setämies" nimitys (vaikka en henk.koht sellaisen kohteeksi ole joutunutkaan), mutta nyttemmin olen alkanut käyttää kyseistä nimitystä myös itsestäni... ehkä vähän pilke silmäkulmassa mutta kuitenkin. Kun ikää tulee tarpeeksi, ei ole enää niin väliksi onko nolo setämies vai einomiesporkkakoski... Muistatteko muuten missä radio-ohjelmassa kyseinen hahmo esiintyi?
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:Ai, sie tarkotitkin Saksan vihreitä. Nyt ymmärrän. Ja tuon tiesinkin, että siellä ydinvoimalat on ajettu alas, kuten Ruotsissakin meinasivat tehdä. Nyt ovat kait vähän kääntäneet kelkkaansa tuon suhteen.

En ole kuullut/lukenut, että mikään julkinen taho olisi tullut "kaapista ulos" tuon väestöräjähdyksen tiimoilta. Joten oletan että ovat rajattoman väestönkasvun kannalla. :razz:

Itseänikin ärsytti aluksi "setämies" nimitys (vaikka en henk.koht sellaisen kohteeksi ole joutunutkaan), mutta nyttemmin olen alkanut käyttää kyseistä nimitystä myös itsestäni... ehkä vähän pilke silmäkulmassa mutta kuitenkin. Kun ikää tulee tarpeeksi, ei ole enää niin väliksi onko nolo setämies vai einomiesporkkakoski... Muistatteko muuten missä radio-ohjelmassa kyseinen hahmo esiintyi?
Ilmeisesti minulta on jäänyt kokematta huomattava osa suomalaista radiohistoriaa, porkkakoski ei sano minulle mitään.

Pitkässä juoksussa väestöräjähdys on katastrofi, jollain tavallahan se jossain vaiheessa purkautuu silmille. Minä en välttämättä ole sitä näkemässä.

Ihmeellistä on se, ettei missään tuoda esiin ilmastonmuutosta fantastisena asiana, joka parantaa hurjasti elämää niissä maissa, jotka ovat luonnostaan aivan liian karuja ihmislajille. Keski-Euroopan ilmastoa tänne lähinnä povaillaan: viime viikolla Puolassa oli kesä ja +20 astetta, meillä kesä loppui jo kuusi viikkoa sitten. Ihmeellistä, etteivät ilmastoskeptikot käytä tätä korttia!

Jos ilmasto menee rikki niin eniten mä pelkään sitä, että Golfvirta muuttaa reittiään.

En mä mikään setämies ole, mä olen kiukkunen papparainen, joka suree turhia eikä ymmärrä, että mielikuvat ovat nykyisin tärkeämpiä kuin faktat.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mitä Tuuman älykellolle kuuluu? Eikös se ollut jo Suomessa jossain vaiheessa?

Kuule, ole sen kanssa oikeasti tarkkana. Ainoat moitteet Optimukselle ovat tulleet huonosta kosteuskestosta mutta sitä valitusta on sitten aika paljon.

Noihin kiinansivustoihin en luota. Niillä kaikki tuotteet saavat täydet pisteet. Ebayn ja Amazonin palautteet ovat ihan eri tasolla lukemattomissa tuotteissa.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Mitä Tuuman älykellolle kuuluu? Eikös se ollut jo Suomessa jossain vaiheessa?

Kuule, ole sen kanssa oikeasti tarkkana. Ainoat moitteet Optimukselle ovat tulleet huonosta kosteuskestosta mutta sitä valitusta on sitten aika paljon.

Noihin kiinansivustoihin en luota. Niillä kaikki tuotteet saavat täydet pisteet. Ebayn ja Amazonin palautteet ovat ihan eri tasolla lukemattomissa tuotteissa.
Ööö, sori vaan kaikille tätä ketjua ylläpitäville, jälleen ollut vain hiljaa ja omiani vain kommentoin. Joskus on vain niin mukamas tekemisiä, ettei mukamas ehdi...

Jälleen vain annan elonmerkkejä itsestäni, itsekeskeisesti :( Hyviä kommentteja vakikalustolta!

Niin, kello kyllä on tullut. Paininut lähinnä sen kanssa ymmärtämisessä. Sille on WiiWatch -sovellus ja toinen, jonka nimeä en juuri nyt muista. Se kuitenkin sanottu paremmaksi mutta tyhjensi eräs ilta akun muutamassa hetkessä. Poistin pikaiseen ja laitoin tehdasasetuksille. Voi olla että itse tyrin jotain, mikä eniten todennäköisin... :-D

Hulluinta minusta on että kun älykellojen myynti nousee lähes 100% per vuosi niin ainoastaan Telia tarjoaa tavan kuluttajille MultiSIM -liittymää :shock: En ole vielä vaihtanut mutta joku päivä teen sen, ei tuosta oikein muuten mitään iloa ole.

Sydämenlyönnit eivät oikein kauan jaksa kiinnostaa...

Saan toki nyt ranteesta ulkovalot päälle, se on ihan kätevää.

Ei tuolla oikein Whatsappia voi käyttää, eikä emailia. Toki ilmot ihan hauskoja, tavallaan. Typerintä on se että se värisee ja sitä ei saa pois, jos ei naitetusta kännystä värinää poista.

Mutta mutta, kaiketi tuon hyödyt tulevat kun sen Multisimmin hommaan. Heräisivät vain nuo muutkin operaattorit. Heräävät sitten kun vaihdan mutta ei voi mitään.

Kyllä mä mieluummin puhuisin kellolle kun yrittäisin sillä jotain tekstiä näpytellä. Google Maps, toimii hienosti ilman simmiäkin, se ymmärtää puhetta hienosti.

Noh, nämä alkuvaiheen kommentteja.

Kyllä ollaan vähän minusta vähän liian etulinjassa noiden kellojemme kanssa.

Automaattiset vastaukset ilmoituksiin on ihan hyvä juttu, kun ei oikein viitsi alkaa tähtäilemään miniatyyri näppistä. Yllättävän hyvin kuitenkin osuu noinkin pieneen ja pyöreään näyttöön.

Juu, ei tuota varmaankaan kannata veteen upottaa mutta ainakin roisketiivis tuo on.

Eniten totuttelemista vaatii se ettei ole kelloa ranteessa ollut muutamaan vuosikymmeneen...

VILP hajosi yöllä. Pyöritti vain ropelia. Tuntui kylmältä aamulla, siksi havaitsin. Ei hälyjä. Osaa kyllä antaa piipitystä kun taannoin ennen paisuntaventtiilin hajoamista meni korkea- tai matalapaineesta häiriöön. Nyt ei mitään. 9kW sähkövastukset sitten päälle ja ansioon. Päivällä pohdin että voinee johtua kun ilma oli täällä vaikea ja kosteutta sun muuta pakkasta oli ulkona riittämiin. Josko olisi vain kompuran kontaktori saanut jäätä. Kotiin tullessa päälle-pois pari kertaa kapulasta niin kas vain, taas pelaa. Mysteeriksi jäi.

Matti pelaa, kunhan joku tuuppaa puita pesään ja joku niitä tuo ja pilppoaa... Eli on siinäkin ongelmansa :-D
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Muistatteko sellaista radiohupailua kuin Alivaltiosihteeri? Siinähän tuo Einomies Porkkakoski seikkaili. Tai saattaa tuo AVS tulla vieläkin joltain Ylen kanavalta. itse lopetin sen kuuntelun kun se siirtyi pois Radio Mafialta. Vai muuttuiko tuo Mafia samassa hässäkässä YleXiksi? :roll:
Yleisradio on 90-luvun puolivälin jälkeen mennyt vain alaspäin. Radiopuoli nimenomaan. Areena on ihan hyvä juttu.
tuuma
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:Muistatteko sellaista radiohupailua kuin Alivaltiosihteeri? Siinähän tuo Einomies Porkkakoski seikkaili. Tai saattaa tuo AVS tulla vieläkin joltain Ylen kanavalta. itse lopetin sen kuuntelun kun se siirtyi pois Radio Mafialta. Vai muuttuiko tuo Mafia samassa hässäkässä YleXiksi? :roll:
Yleisradio on 90-luvun puolivälin jälkeen mennyt vain alaspäin. Radiopuoli nimenomaan. Areena on ihan hyvä juttu.
Muistan toki, kerran olimme sattumoisin Turussa ja käytiin ihan terassilla tai jossain hauskassa pihassa, joka oli terassi kai sitten. Siellä se johtohahmo siemaili olutta ja ihmettelin miksi se oli siellä kun käsitin että hän viimeisen päälle tamperelainen. Noh, sillä taisi silloin olla jotain vispilänkauppaa sittemmin politiikkaan ajautuneen naisen kanssa.

En mä kyllä silloin alta kolmenkympin sitä huumoria niin oivaltanut mutta ei sen puoleen en kummeleistakaan kuin speedyn ja sakun :-D

Se on vähän jännä, etten välittänyt politiikastakaan pennin vertaa.

Keskityin silloin täysillä ymmärtämään tekniikkaa, se että olenko jäänyt jostain paitsi niin tuskinpa.

Suurin oivaltaminen politiikasta nyt on se että perskules me annetaan siihen lastentarhaan aikamoinen siivu ansioistamme heille "leikkirahaksi", jota sitten jakavat ja pyörittelevät ihan minne ja miten sattuu! Tullut lähinnä vain vihaiseksi tuosta oivalluksesta. Melkoinen summa leikkimiseen toisten rahoilla :shock:
Vastaa Viestiin