Olen tekemässä alapohjaremonttia rossipohjaiseen hirsitaloon ja nyt kun koko pohja on auki niin paljastui pikisively tms. Revin siis kivijalan yläreunan päällä paikoin ollutta muutaman sentin betonikerrosta pois alimman hirren edestä, että saan poistettua hirrestä alapohjasta levinneen pintalahon ja betonin alta paljastui että kivijalan yläreunassa on pikisively. Arvioisin että kreosoottia on koska nyt kun sen pinta vähän rikkoutui betonia repiessä niin alkoi haista mielestäni jokin mikä voisi olla sitä ratapölkyn hajua.
Olisiko kellään osaavammalla tietoa, että voiko tuollaisen vaan jättää tuonne vai onko tässä syytä lähteä tuota poistamaan? Oma arvioni on, että koska tuo pikisively on vanhaa ja se on alapohjan alapuolella tuulettuvassa rossipohjassa niin siitä ei tarvitsisi olla huolissaan mutta tämä ei ole mitenkään varmaa tietoa.
