Rintamamiestalon alapohjan kosteusvauriot (K18 :) )

Keskustelua maanpinnan alapuolelta - kellari, salaojat, sokkeli jne.
Vastaa Viestiin
Poekavain
Jäsen
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marras 11, 2016 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Rintamamiestalon alapohjan kosteusvauriot (K18 :) )

Viesti Kirjoittaja Poekavain »

Tulipa tuossa käytyä eräässä kohteessa ihmettelemässä ja haistelemassa.
Tuvassa haisi toki, mutta mielestäni semmoinen vanha ja asumattomuus.

Päällepäin saattoi kuitenkin havaita rajuta puutteita mm. sadevesien suhteen, kun vedet lorisi joka nurkalla sokkelin viereen maahan, kasvusto kasvoi melkein joka seinällä ihan kiinni sokkelissa ym.
"Perunakellariin" astuttaessa havainnot konkretisoituivat kosteusvaurioiksi:

Kuva
Tuossa siis kondenssivettä alapohjan pinnalla(joku voisi luulla joksikin kasvustoksi "salamavalkaisun" johdosta).

Kuva
Joku "kuivuva" pläntti.

Kuva
Joku pikkupuhallinkin sinne oli asennettu :-D

Ja näin jälkikäteen haisteltuna, niin vaatteisiin jäi aika hatsit.
Harmi, olisi ollut hyvällä paikalla, mutta ei tuota ainakaan itse ryhdytä korjaamaan enkä tiedä, että lähteekö kukaan?
Purkaminen voisi olla vaihtoehto tontin toivossa, mutta nykybydjetti ei veny uuden rakentamiseen.
Matti Alander
Jäsen
Jäsen
Viestit: 2256
Liittynyt: To Tammi 13, 2005 20:36

Re: Rintamamiestalon alapohjan kosteusvauriot (K18 :) )

Viesti Kirjoittaja Matti Alander »

Pari kertaa kannattaa miettiä, lähteekö korjaamaan, vai purkaako.
Vastaa Viestiin