tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Tuuma, teikä ei ole moneen vuoteen kirjoittanut mitään masenaattorivessasta.

Mun käsittääkseni se oli teidän ainoa vessa ehkä pari vuotta ja sen jälkeen se on ollut aika vähäisessä käytössä oleva kakkosvessa.

Kakkosvessana se on ollut kai nyt nelisen vuotta?

Eli hintaansa nähden se briteistä tilattu muovipönttö on toiminut kiitettävän hyvin kaikki nämä vuodet?

Recommended by Tuuma?
Siellä se pörisee yhä :-D Pari kertaa joku epähuomiossa oli heittänyt sinne kovat kissankikkareet ja jäi surisemaan. Avattu ja poistettu kova esine ja jälleen futaa. Aivan täysi ylläri ollut että toimii ja kyllä se ainakin päivittäin kerran on noin suunnilleen yhä käytössä jos ykkösvessa varattu. Siksi kai se ei ole saanut normiviemäriä vieläkään tilalle :oops:
If it ain't broke don't fix it...
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Juu, katselin tuota Pvalilan linkkaamaa meseä. Liian pramea meille, vaikkakin halvempi tosiaan kuin vaimon suikka :lol:

Onko enää mitään autoa joka olisi ihan tavallinen sleeper mutta koneja pellin alla 200-300hv, miten niin kevät ja autokuume :lol:

Laitoin huvikseni Stiloon sen ostamani tehoboosterin. En huomannut oikeastaan mitään, eli viritys kaiketi sitten onnistui hyvin :roll:

Kasvihuoneen kanssa on puuhaa tässä riittänyt. Parantelin hätäratkaisuna laitettua lämpötilanmittausta ja vedin piuhat hienommin ja eri syysteemillä ny t mittaukset. Nyt tulee myös ilmankosteus. 2kW puhallin riittänyt toistaiseksi hyvin vaikka lunta tullut taivaalta niin 20-22 astetta pysynyt. Hirvittää vain kuinka kallista lähiruokaa onkaan tulossa ja vielä toki epävarmaa tuleeko mitään!

Mitäs muuta olen saanut aikaan? Enpä muuta.

Kyllähän se aina noissa papruissa säväyttää jos on ulkomailla opiskellut. Silläkin on kumma vaikutus joihinkin jos edes työharjoittelussa ollut vaikkapa vain hotellissa lamppuja vaihtamassa ja föönejä ruuvaamassa marmoriseiniin :oops:

Se tosiaan onko opintojen taso parempi kuin täällä, tuskin.

Rankka paikka se nuorelle on sitten tajuta siellä jossain että vikatikki mutta eihän sitä silloin kenellekään myönnä, vähän sama kuin näiden talojemme kanssa... :wink:
Miten niin ei myönnetä virheitä? Mä olen ainakin ajat sitten myöntänyt sen, että laskee miten laskee, niin tästä mökistä ei omiaan saa pois millään.

Josko tämä muuten kuin rahassa mitaten on virhe niin se on sitten filosofiaa, ja siinä mä en ole erityisen hyvä.

Mä sain tarjouksen yhdeltä kaverilta kattoprojektin loppuunviennistä: talon otsalautojen, sivujen ja tuulilautojen asentaminen maksaa pelkkä työ tasarahan 5000 egeä. Ei sis. materiaaleja. Ja talon toinen otsa on sentään jo käytännössä valmis...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
Mä sain tarjouksen yhdeltä kaverilta kattoprojektin loppuunviennistä: talon otsalautojen, sivujen ja tuulilautojen asentaminen maksaa pelkkä työ tasarahan 5000 egeä. Ei sis. materiaaleja. Ja talon toinen otsa on sentään jo käytännössä valmis...
Onhan se tapa tuokin kieltäytyä työstä :lol:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Jaaha, elämä hymyilee.

Eli sain koiran takamuksen pestyä ja perheen kyörättyä nukkumaan.

Päivällä ehdin nukkua päikkärit eli en ole edes tajuttoman väsynyt.

Kellokaan ei ole vielä edes yhtä, 0.54 vasta.

Nyt mulla on lopulta vähän omaa aikaa.

Täytyy vain tehdä tiukka valinta: luenko Raymond Chandlerin Marlow-dekkaria (Nainen järvessä) vai katsonko Last Jedi:n loppuun.

Valintoja, valintoja, sanoisi Tuuma.
Spautio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Spautio »

pvalila kirjoitti: Mä sain tarjouksen yhdeltä kaverilta kattoprojektin loppuunviennistä: talon otsalautojen, sivujen ja tuulilautojen asentaminen maksaa pelkkä työ tasarahan 5000 egeä. Ei sis. materiaaleja. Ja talon toinen otsa on sentään jo käytännössä valmis...
Kamalan kallis tarjous kyllä, Tuumakin jo totesi että luultavasti tarjoajaa ei kiinnosta noin pieni projekti, paitsi hinnoiteltuna ihan tappiin saakka.

Jos pvalila on tipauttamassa joka tapauksessa alas seinärappauksensa, niin silloin ne vanhat kattotuolinpäät olisi voinut katkaista sieltä vino/vaakalaudoituksen tasalta poikki. Jos taasen ollaan tekemässä umpiräystästä (vaikka sillä timpurinkynä-raolla) niin sitten pitäisi sisimmät kaksi räystään alalautaa laittaa kiinni ruuveilla, jos siis sitä julkkariremppaa joskus tehdään?
Siis tuleehan siitä räystäästä otsalautoineen ihan komea niin korkeana kuin mitä olet suunnitellutkin, ei siinä mitään, mutta minulle ei oikein vaan aukea motiivi niiden julkisivusta ulkonevien vanhojen kattotuolinpätkien säilyttämiseksi?
Eikös Lerssinen joskus mainostanut että olisi innokas tekemään raksaprojekteja jopa täällä etelässäkin (vai olikohan jokin muu forumi jossa näin kirjoitti)? Hän nyt varmasti osaisi tehdä ihan mitä vaan ja varmastikin järkevällä hinnalla.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Spautio kirjoitti:
pvalila kirjoitti: Mä sain tarjouksen yhdeltä kaverilta kattoprojektin loppuunviennistä: talon otsalautojen, sivujen ja tuulilautojen asentaminen maksaa pelkkä työ tasarahan 5000 egeä. Ei sis. materiaaleja. Ja talon toinen otsa on sentään jo käytännössä valmis...
Kamalan kallis tarjous kyllä, Tuumakin jo totesi että luultavasti tarjoajaa ei kiinnosta noin pieni projekti, paitsi hinnoiteltuna ihan tappiin saakka.

Jos pvalila on tipauttamassa joka tapauksessa alas seinärappauksensa, niin silloin ne vanhat kattotuolinpäät olisi voinut katkaista sieltä vino/vaakalaudoituksen tasalta poikki. Jos taasen ollaan tekemässä umpiräystästä (vaikka sillä timpurinkynä-raolla) niin sitten pitäisi sisimmät kaksi räystään alalautaa laittaa kiinni ruuveilla, jos siis sitä julkkariremppaa joskus tehdään?
Siis tuleehan siitä räystäästä otsalautoineen ihan komea niin korkeana kuin mitä olet suunnitellutkin, ei siinä mitään, mutta minulle ei oikein vaan aukea motiivi niiden julkisivusta ulkonevien vanhojen kattotuolinpätkien säilyttämiseksi?
Eikös Lerssinen joskus mainostanut että olisi innokas tekemään raksaprojekteja jopa täällä etelässäkin (vai olikohan jokin muu forumi jossa näin kirjoitti)? Hän nyt varmasti osaisi tehdä ihan mitä vaan ja varmastikin järkevällä hinnalla.
Kukas sellainen Lerssinen on?

Umpiräystäs tuonne ylös on pakko tehdä, ei kukaan jaksa sitä alapuolta siistiksi tehdä; laudat vain alle ja sillä siisti.

Niitä vanhoja valkoisia kattotuolinpätkiä on muuten jatkettu (koska lippa on nykyisin paljon syvempi kuin mitä vanha katto oli) ja vahvistettu (koska ne eivät mitään oikeita kattotuoleja olleet vaan ihan vain kulmaraudalla kiinnitettyjä kakkoskuutosen pätkiä jotka heiluivat kuin vanhan miehen hampaat, kun katto ei niitä enää tukenut). Nyt kun ne on tuettu kunnolla ja jatkettu niin niihin saa tuulilaudat tukevasti kiinni.

Jos joskus julkkariremppaan asti pääsen niin sitten pitää nuo tuulilaudat tosiaan taas irroittaa; rosteriruuveilla minä ne sinne ajattelin kiinnittää.

Mulla on jossain purkillinen noita, jokseenkin sopivan kokoisia.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mä ihmettelen vähän näitä satojen miljoonien leffoja.

Esimerkiksi jos avaruuteen jotain sijoitetaan, niin käyttäisivät edes ilmalukkoja, kun siirtyvät avaruusaluksen ulkopuolelle tai sieltä takaisin sisälle.

Tuossakin tähtien sota -leffassa ihan vain ovi avattiin ja nainen vedettiin avaruudesta sisälle alukseen. Kai sitä joku muukin kuin insinööri ihmettelee, etteikö aluksesta purkaudukaan ilmavirta ulos tyhjyyteen? Ja kun lasketaan pommeja alas kuin lentokoneesta niin eikö se onnistu vähän heikosti avaruudessa, jossa mikään vetovoima ei vedä niitä alas kohti alla olevaa avaruusalusta?

Kaikesta tästä kommentoinnista voitte arvata, että vanha homekorva tykkää enemmän lukea Raymond Chandlerin Marlowe-dekkaria kuin katsella noita uusia leffoja.

Mun mielestäni fantasiakirjallisuudessa kirjailijalle voidaan sallia vapauksia fysiikan perusasioiden huonon tuntemuksen suhteen mutta scifin tekijöiltä mä vaadin enemmän. Star Warsit taitavat tosin olla enemmän fantasiaa kuin scifiä eli turhaan minä marisen.
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mitä mieltä raati on W220 Mesestä?

Se vanha W140 oli kyllä mahtavan kokoinen laiva, mutta aika ruma jopa omana aikanaan.

Lisäksi sillä on paha maine, teknisiä ongelmia ja lastentauteja siinä oli riittämiin.

Ruosteenestonkin suhteen Mersu oli huonoimmillaan W140 päivinä.

Mun käsittääkseni W220 olikin monessa suhteessa iso parannus vanhaan verrattuna.

Minun mielestäni se oli nätti auto uutena ja on sitä vieläkin.

Tuon verran maksaa näemmä todella vähän ajettu yksilö:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/9963968

Eli reilusti halvempi kuin Tuuman perheen uusi Suzuki!

Niin, vaatimaton persoona kun olen, niin mä hain Nettiautosta ihan vain kuutoskoneella olevan yksilön...
Tuo tosin on noista bensakuutosista suurin ja tehokkain: 3,7 litraa ja noin 250 kaakkia.
Pienempi kasi on vain vähän isompi ja tehokkaampi: 4,3 litraa ja muistaakseni vähän alle 280 konikaulusta.

Köyhän täytyy näissä autohaaveissakin olla vaatimaton, ei sellaisista kaseista parane edes haaveilla... :lol: :lol: :lol:
No eihän tuo hinnan kiroissa ole noilla kilsoilla ja tuolla mottorilla. Tosin... jos sen V8:n sais melkein samalla rahalla (ja kilsoilla) ostaisin sen. En lisävoiman, vaan äänien vuoksi. Vaikka tuskin niistä tuon auton sisäpuolella pääsee paljon nautiskelemaan/kärsimään (<-valitse mieleisempi vaihtoehto).

W140 oli tosiaan liian möhkö minunkin mielestä. W210 oli kuulemma ruostesuojaukseltaan se kaikkein surkein mese ikinä.

Joko Pekka on kaivanut Fordin naftaliinista ja käynyt Wappuajelulla? Ensi viikonloppuna olisi Lahdessa taas Classic Motorshow. Jos tuo keli ei ihan talviseksi ylly, niin ajattelin kurvailla paikalle sunnuntaina. Kesälelun putki vuotaa muutamasta kohdasta ja ajan remonttiin sain vasta ensi viikoksi, mutta onpahan entistäkin munakkaammat äänet.
Ai niin, jäi melkein vastaamatta. Consulille mun pitäisi varata keväthuolto ja sitten viedä se leimalle.

Teikä ei oikein arvosta noita vajaamoottoreita! Tässä olisi kasi ja hinta on halvempi, kuin mitä maksoin ceeviitosesta kun sen kaksi vuotta sitten hain Ruåtsista:

https://www.blocket.se/stockholm/Merced ... ?ca=11&w=2

Noista tuon ikäpolven ässistä osa on pahasti ruosteessa, tämä vaikuttaisi hyvin pidetyltä yksilöltä.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
Spautio kirjoitti:

Kukas sellainen Lerssinen on?

Umpiräystäs tuonne ylös on pakko tehdä, ei kukaan jaksa sitä alapuolta siistiksi tehdä; laudat vain alle ja sillä siisti.

Niitä vanhoja valkoisia kattotuolinpätkiä on muuten jatkettu (koska lippa on nykyisin paljon syvempi kuin mitä vanha katto oli) ja vahvistettu (koska ne eivät mitään oikeita kattotuoleja olleet vaan ihan vain kulmaraudalla kiinnitettyjä kakkoskuutosen pätkiä jotka heiluivat kuin vanhan miehen hampaat, kun katto ei niitä enää tukenut). Nyt kun ne on tuettu kunnolla ja jatkettu niin niihin saa tuulilaudat tukevasti kiinni.

Jos joskus julkkariremppaan asti pääsen niin sitten pitää nuo tuulilaudat tosiaan taas irroittaa; rosteriruuveilla minä ne sinne ajattelin kiinnittää.

Mulla on jossain purkillinen noita, jokseenkin sopivan kokoisia.
Käsittääkseni ko. Lerssinen vaikuttaa täällä meitin saitilla...

Tosiaan, eivät ne ruuvit autuaaksi tee jos/kun ovat sen 10v-20v olleet paikoillaan, rosterit toki säilyvät ja luistavatkin ehken vielä vuosikymmenien jälkeen. Tavalliset yhtyvät kyllä ympäristöönsä ja kierrettäessä auki, poikkeavat :(

Sinkityt naulat taitavat olla yhä mitä mahtavimpia, myös purettaessa että sitkeydessään.

Mulla vähän tylsää kerrontaa niin en ole teitä viitsinyt viime aikoina masentaa... Kasvihuoneautomaatiota rakennellut... Vähän sama juttu kun jos pitäisi siivoamaan tai imurointiin ryhtyä niin keksii kaikkea aivan muuta mukamas tärkeämpää ja nyt kyse isommista rempoista mm. julkkari, sokkeli ja katto niin innostunut huomattavasti enempi kasvihuoneesta :lol: :lol: :lol:

Postista tuli juuri automaattikastelulaitteisto, aurinkopaneeleilla... :-D Vastuunvälttelyksikin voisi elämäntapaani kutsua :roll:
tuuma
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti: Joko Pekka on kaivanut Fordin naftaliinista ja käynyt Wappuajelulla? Ensi viikonloppuna olisi Lahdessa taas Classic Motorshow. Jos tuo keli ei ihan talviseksi ylly, niin ajattelin kurvailla paikalle sunnuntaina. Kesälelun putki vuotaa muutamasta kohdasta ja ajan remonttiin sain vasta ensi viikoksi, mutta onpahan entistäkin munakkaammat äänet.
Jäi/jäänee väliin Lahti :(

Varovaiseen kun katselin niin helatorstaina olisi Hyvinkäällä wanhat saapit. Saattanee olla eräs tupro saappi siellä näytillä, niin olen kuullut :-)

On siellä Sonett mallejakin, ainakin kerran oli, kerran toki vain käynyt mutta jos ei muuta niin museossa on sisällä venäjän vallan aikaisia junavaunujakin!

Perskules, Helmikuun viimeinen päivä oli matin deathline, ei ole mitään tapahtunut. Tai no, siirtosarja tuli R-kioskille. Sitten vaan se niiden päälle ja siirtoon että kakku valmiiksi ja masa piipun yhteeseen ja kas vain (sanoi kasvain ja kasvoi vain) ensi talvena se tuottaa tänne lämpöä :roll: Petin siis itseni ja teidät uhoamisellani. Jonkun vuoden helmikuussa se on kumminkin paikallaan, jonkun toimesta... Voihan se olla vaikka sorttiasemalla makuullaan, nukkumassa talviunta ja herää joku kevät jälleen.

Plääh, työ rasittaa keksintöjä ja seli seli. Sähköt poikki pariksi päiväksi -30 asteen pakkasessa niin johan se siirtyisi hätäiseen. Noin se vain taitaa täällä hommat edistyvän, toistaiseksi (aina).
archie
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja archie »

Mie kaivoin Mustang Shelbyn, korimalli 1969, talvitallista ja käytin leimalla. Kirkkaasti läpi, no, onhan siinä uusittu alapää, Corvettesta, tukitangot, nivelet, kaikki jarrut levy- , motori tietty huollettu, about 6.6l Hemi, 500+Hp, iskarit vaihdoin taakse varalta. Siinäpäs se, normi huollon lisäksi. Saa taas auringossa paahtaa katto auki. :)

Ps. Onkis aikaa, kun viimeksi olen kirjoitellut. Kukaan tiedä JTBO:n tilanteesta mtn?
pvalila
Jäsen
Jäsen

archie kirjoitti:Mie kaivoin Mustang Shelbyn, korimalli 1969, talvitallista ja käytin leimalla. Kirkkaasti läpi, no, onhan siinä uusittu alapää, Corvettesta, tukitangot, nivelet, kaikki jarrut levy- , motori tietty huollettu, about 6.6l Hemi, 500+Hp, iskarit vaihdoin taakse varalta. Siinäpäs se, normi huollon lisäksi. Saa taas auringossa paahtaa katto auki. :)

Ps. Onkis aikaa, kun viimeksi olen kirjoitellut. Kukaan tiedä JTBO:n tilanteesta mtn?
Talvella mä tarkistin ihan vain mielenrauhani takia sen verran, että jtbo on edelleen elävien kirjoissa.

Mulle oikeastaan riitti tuo tieto, mies palaa tänne sitten kun palaa. On hän pitänyt vähän pidempää breikkiä kerran aikaisemminkin.

Erittäin tervetullut takaisin on heti kun itse niin päättää.

Eikö sulla ollut joskus omistuksessasi se Shelbyjen Shelby (aito Cobra), jonka sitten Ruotsiin myit? Vai oliko se joku toinen tältä saitilta?
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti: Joko Pekka on kaivanut Fordin naftaliinista ja käynyt Wappuajelulla? Ensi viikonloppuna olisi Lahdessa taas Classic Motorshow. Jos tuo keli ei ihan talviseksi ylly, niin ajattelin kurvailla paikalle sunnuntaina. Kesälelun putki vuotaa muutamasta kohdasta ja ajan remonttiin sain vasta ensi viikoksi, mutta onpahan entistäkin munakkaammat äänet.

Varovaiseen kun katselin niin helatorstaina olisi Hyvinkäällä wanhat saapit. Saattanee olla eräs tupro saappi siellä näytillä, niin olen kuullut :-)

On siellä Sonett mallejakin, ainakin kerran oli, kerran toki vain käynyt mutta jos ei muuta niin museossa on sisällä venäjän vallan aikaisia junavaunujakin!

Perskules, Helmikuun viimeinen päivä oli matin deathline, ei ole mitään tapahtunut. Tai no, siirtosarja tuli R-kioskille. Sitten vaan se niiden päälle ja siirtoon että kakku valmiiksi ja masa piipun yhteeseen ja kas vain (sanoi kasvain ja kasvoi vain) ensi talvena se tuottaa tänne lämpöä :roll: Petin siis itseni ja teidät uhoamisellani. Jonkun vuoden helmikuussa se on kumminkin paikallaan, jonkun toimesta... Voihan se olla vaikka sorttiasemalla makuullaan, nukkumassa talviunta ja herää joku kevät jälleen.

Plääh, työ rasittaa keksintöjä ja seli seli. Sähköt poikki pariksi päiväksi -30 asteen pakkasessa niin johan se siirtyisi hätäiseen. Noin se vain taitaa täällä hommat edistyvän, toistaiseksi (aina).
Ehkä sä et selittänyt Matille riittävän selvästi, että viimeistään 28.2 hänen pitää siirtää ruhonsa sun osoittamaan paikkaan?

Vanhan kiinalaisen viisauden mukaan tärkeintä elämässä on puutarh... siis kasvihuoneen hoito eikä sekään ole kovin tärkeää.

Mulla on alkanut hahmottua nupissa jonkinlainen remppa v.2.0. Sen kulmakivenä on havainto, että meillä on asuntolainaa reilusti alle puolet alkuperäisestä (heh, sitä olikin pahimmillaan melkein neljäsataa...) ja nyt olisi ehkä aika nostaa vähän remppalainaa ja hoitaa talo kuntoon.

Tähän liittyy vähän kaikenlaista, kuten tyttöjen muutto pois kotoa ja tilojen vuokraaminen ulos esim. AirB&B:n kautta.

Tämä meidän pienempi asuntomme olisi aika hyvä sellaiselle matkustajalle, joka haluaa majoituksen ja toimistotilat (järeän kopiokoneen jne.) käyttöönsä matkan ajaksi: lentokentälle on kuuden minuutin junamatka ja keskustaan menee noin 22 minuuttia.

Meillähän on juna-asema 300 metrin päässä, se on aika iso etu.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
archie kirjoitti:Mie kaivoin Mustang Shelbyn, korimalli 1969, talvitallista ja käytin leimalla. Kirkkaasti läpi, no, onhan siinä uusittu alapää, Corvettesta, tukitangot, nivelet, kaikki jarrut levy- , motori tietty huollettu, about 6.6l Hemi, 500+Hp, iskarit vaihdoin taakse varalta. Siinäpäs se, normi huollon lisäksi. Saa taas auringossa paahtaa katto auki. :)

Talvella mä tarkistin ihan vain mielenrauhani takia sen verran, että jtbo on edelleen elävien kirjoissa.

Mulle oikeastaan riitti tuo tieto, mies palaa tänne sitten kun palaa. On hän pitänyt vähän pidempää breikkiä kerran aikaisemminkin.

Erittäin tervetullut takaisin on heti kun itse niin päättää.

Eikö sulla ollut joskus omistuksessasi se Shelbyjen Shelby (aito Cobra), jonka sitten Ruotsiin myit? Vai oliko se joku toinen tältä saitilta?
Kiva kuulla että JTbo puhisee vielä jossain!!!

Ai että mikä peli Archie:lla!!! Taitaa olla suu korvissa kun ilmat vähän vielä paranee. Salainen haaveeni olisi muskeliajan kasi mutta toki niihin sitten palaa aikaa ja rahaa mutta mitä sen niin väliä :-D 6,6l on ihanan iso moottori :cool:
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:

Ehkä sä et selittänyt Matille riittävän selvästi, että viimeistään 28.2 hänen pitää siirtää ruhonsa sun osoittamaan paikkaan?

Vanhan kiinalaisen viisauden mukaan tärkeintä elämässä on puutarh... siis kasvihuoneen hoito eikä sekään ole kovin tärkeää.

Mulla on alkanut hahmottua nupissa jonkinlainen remppa v.2.0. Sen kulmakivenä on havainto, että meillä on asuntolainaa reilusti alle puolet alkuperäisestä (heh, sitä olikin pahimmillaan melkein neljäsataa...) ja nyt olisi ehkä aika nostaa vähän remppalainaa ja hoitaa talo kuntoon.

Tähän liittyy vähän kaikenlaista, kuten tyttöjen muutto pois kotoa ja tilojen vuokraaminen ulos esim. AirB&B:n kautta.

Tämä meidän pienempi asuntomme olisi aika hyvä sellaiselle matkustajalle, joka haluaa majoituksen ja toimistotilat (järeän kopiokoneen jne.) käyttöönsä matkan ajaksi: lentokentälle on kuuden minuutin junamatka ja keskustaan menee noin 22 minuuttia.

Meillähän on juna-asema 300 metrin päässä, se on aika iso etu.
Mullahan on tunnetusti hyvät puhelahjat, Matti senkuin tönöttää ja könöttää siinä mihin se kannettiin, taitanee jopa mököttää meikäläiselle :?

Tuo remppa 2.0 on hyvä sana, täälläkin vähän sama tilanne. Mun laskelmieni mukaan ainoa asia, jolla tästä joskus voisi saada omansa pois ja jopa ehkä jokunen ropponen voittoa olisi se julkkariremppa jossa toiseen päätyyn rakentaisi yläkertaan sivun kokoisen parvekkeen ja alakertaan terassin ja kuistin kattomuodon muutoksella ulko-ovi kuistin ikkunan tilalle ja siten koko talon juttu muuttuisi astetta järkevämmäksi. Kuvatus ihmetyskin on jossain mitä haen. Rahaa ulkopuoliselle kylmälle rakenteelle ei minusta hirveitä tulisi mutta koko talon luonne muuttuisi. Olkkariin päätyikkunan tilalle sitten pariovet, joista pääsisi suoraan päätyterassille.

Kuulostaa monelta varmaan mahtipontiselta mutta itse tekisin nuo ulko-ovi jutut että pariovet ja yläkertaan käynti parvekkeelle. Teetettäviksi töiksi jäisi terassi/parveke rakenteet.

Kaivan kuvaa...

Tuo sinun toisen kämpän ajatellut käyttö on sijaintinsa puolesta aivan super, jonka toki tiesit jo ostaessa taloanne. Kyllä tuosta tiliä tekee vaikka jäisittekin kaksisteen sinne!!! Kyllähän sijainti on lopulta se juttu.

edit: kuvatus löytyi, tuo siis vain tosi karkea drafti mutta ajatus olisi tuo. Nostaisi elämäniloa meillä ja turvaakin jos pitäisi vaikka paeta yläkerrasta ja muutenkin myös mittasuhteet muuttuisivat minusta ainakin hienompaan suuntaan. Ruuviperustuksilla siten että olisi itsestään pystyssä pysyvä, eikä tarvisi tukea taloon ja sitten ne pariovi ja yläkerran partsiovijutut voisi tehdä myöhemmin (jos koskaan :lol: :lol: :lol: ).

Kuva
Vastaa Viestiin