Senverran moposti varusteltu että säätöyksikkökin vain ulkona....joutuu menemään hangen läpi säätämään..
Pumppu foorumilla muistankin noista lukeneeni. Alle kahden kilon hintaan noita taisi ebaysta saada.
Käsittääkseni hintalaatu suhde hyvin kohdillaan ja olisi saattanut valinta hyvinkin osua tuohon, jos ei pumppu olisi ollut jo seinällä.
tuuma kirjoitti:
Jep, puna-musta-valkoinen on kiva yhdistelmä.
Missään vuokraamossa ei ole noita taakansiirtovimpaimia Maksavat 700€ Mun projekti on hyytynyt siihen. Masa pitäisi saada siirtymään hetkeksi tuosta pois että saisi 3-5cm kakun tuohon tehtyä. Paljon on ajatuksia miten muttei ole siirtynyt toteutusasteelle.
Omaa siirtelin yksinään suht helpolla isolla sorkka/purkuraudalla vivuttamalla ja nitkuttamalla aina muutaman sentin kerralla eteenpäin.
Meni ihan ok kun ei pitkää matkaa tarvinnut siirtää. Vaneri levyt vaan uutta lattiaa suojaamassa.
Siinä on vaan se iso ero, että toi sun uuni on reilusti korkeampi ja painavampi
tuuma kirjoitti:
Jep, puna-musta-valkoinen on kiva yhdistelmä.
Missään vuokraamossa ei ole noita taakansiirtovimpaimia Maksavat 700€ Mun projekti on hyytynyt siihen. Masa pitäisi saada siirtymään hetkeksi tuosta pois että saisi 3-5cm kakun tuohon tehtyä. Paljon on ajatuksia miten muttei ole siirtynyt toteutusasteelle.
Omaa siirtelin yksinään suht helpolla isolla sorkka/purkuraudalla vivuttamalla ja nitkuttamalla aina muutaman sentin kerralla eteenpäin.
Meni ihan ok kun ei pitkää matkaa tarvinnut siirtää. Vaneri levyt vaan uutta lattiaa suojaamassa.
Siinä on vaan se iso ero, että toi sun uuni on reilusti korkeampi ja painavampi
Juuh, tuota nitkutusmenetelmää olen myös ajatellut ja varmaan toimisikin. Se sitten takaisin 3-5cm korkeammalle on kauhuskenaario. Tuo korkea malli on aika hutera menettämään painopisteensä väärälle puolen ja sitten kun se mäjähtäisi lattialle niin se olisi moro matille ja lattialle ja plasmatelkulle ja ja ja...
Täytynee pohtia ja vielä kerran haarukoida jospa tuollaisen siirtovimpaimen jostain taikoisi.
pvalila kirjoitti:FH35 hintaan 1200 vai LN35 hintaan 1500? Takuut 5 vee ja 3 vee. Gigantin takuu myös takuuvarmasti toimii.
Monesko ILP tämä jo sinulle on? Eikös teillä ollut jo kolme, vai muistanko väärin.
Et ole viäläkään VILPpiä ajatellut, vai oliko siellä sitä jäähdyttelytarvettakin niin paljon?
Varmaan kannattaisi ostaa se R32-kylmäaineella toimiva, R410a kun ei halpene lähitulevaisuudessakaan.
Ja kannattaa laittaa ne ulkoyksiköt suoraan, ei niiden tule olla vinksin vonksin tai ainakaan heikun keikun ;)
Jaaha, Ei sentäs Marquez voittanut. Rossi on sunnuntaikuski, ei siten miten me koemme vaan hän venyy ja venyy aina suunnuntaina. 5. mutta merkittävämpää on se että samassa kasassa maaliin kuin nuoremmat. Olisi F1:ssä opittavaa säännöissä. Ei MotoGP:ssä dominoida kalustolla vaan oikealla ranteella ja vasemmalla kädellä
pvalila kirjoitti:FH35 hintaan 1200 vai LN35 hintaan 1500? Takuut 5 vee ja 3 vee. Gigantin takuu myös takuuvarmasti toimii.
Monesko ILP tämä jo sinulle on? Eikös teillä ollut jo kolme, vai muistanko väärin.
Et ole viäläkään VILPpiä ajatellut, vai oliko siellä sitä jäähdyttelytarvettakin niin paljon?
Varmaan kannattaisi ostaa se R32-kylmäaineella toimiva, R410a kun ei halpene lähitulevaisuudessakaan.
Ja kannattaa laittaa ne ulkoyksiköt suoraan, ei niiden tule olla vinksin vonksin tai ainakaan heikun keikun ;)
Käsittämätöntä tuo kylmäaineiden hinnannousu. Ihan kuin maailma sillä tavalla pelastuisi. Tai no, onhan se aika hullua tuo Etelä-Euroopan ja varsinkin Aasian asennustouhu. Suunnilleen rautalangalla roikkumaan ikkunasta mutta eipä siellä ole ongelmana jää, jota kertyy ulkoyksiköihin...
Joku kysäisi mun ilppien lukumäärää. Niitä on tosiaan kolme, mutta yksi on täysin rikki ja toinen menemässä. Ja oikeastaan täällä pitäisi olla neljä pumppua.
Vilppiä mä en halua, mm. siksi, että mulla on vuoto jossain päin vesikiertoa.
pvalila kirjoitti:Joku kysäisi mun ilppien lukumäärää. Niitä on tosiaan kolme, mutta yksi on täysin rikki ja toinen menemässä. Ja oikeastaan täällä pitäisi olla neljä pumppua.
Ikävä kuulla. Eikös siellä ollut kuitenkin PEX:it radiaattoreissa?
pvalila kirjoitti:Joku kysäisi mun ilppien lukumäärää. Niitä on tosiaan kolme, mutta yksi on täysin rikki ja toinen menemässä. Ja oikeastaan täällä pitäisi olla neljä pumppua.
Ikävä kuulla. Eikös siellä ollut kuitenkin PEX:it radiaattoreissa?
Mä hullu vedätin seinien alareunassa olevaan rakoon pexit. Ne eivät ole suojaputken sisällä, koska ne ovat leikisti näkyvissä. Aikuisten oikeasti tuon raon eteen on laitettu peitelista, kun ovat niin hiton rumat. Mutta vaihtaminen on teoriassa helppoa ja vuotokohdankin pitäisi näkyä helposti. Meillä oli sokkelissa vuoto eräässä kohdassa ja siksi jääkylmää ilmaa pääsi olohuoneen sohvan alle: melko varmasti juuri tuossa kohdin on pakkasvaurio putkessa.
Käytännössä mä annan tuon olla niin kuin on, koska ilpit toimivat kuitenkin paremmalla copilla kuin mikään radiaattorisysteemi, maalämpö poislukien.
Neljä ilppiä yhdessä talossa on aika paljon, meillä riittää noin 270m2 talossamme 1kpl FD-35 ja silläkin saa liian kuumaksi (+19,5) etäisimmät asuintilat -20 asteen ulkolämpötiloissa.
Neljä ilppiä yhdessä talossa on aika paljon, meillä riittää noin 270m2 talossamme 1kpl FD-35 ja silläkin saa liian kuumaksi (+19,5) etäisimmät asuintilat -20 asteen ulkolämpötiloissa.
Pvalilan ympärillä pörrää vain naisia, ei tuommoiset sisälämpötilat johda kuin yksinasumiseen
Kyllä Pvalilalle olisi sellainen Imfmis tyylinen ratkaisu oiva. Heikkokin VILP tuottaisi mukavuuslämpötilan joka paikkaan. Ikävä hänellä tuo patterikierron vuoto
Joko ne nyt rikkiintyy Eikös sulla ollut ihan laadukkaiksi oletettuja mitsun ilppejä. Kyllähän noita vuosiakin on vierähtänyt taas sillain huomaamatta.
Ihan mielenkiinnosta, mitä vikaa noihin on tullut ja kuinka vanhoja laitteita teillä jo on?
Jotenkin tullut sellainen kutina, että saa olla onnellinen, jos tälläinen lämpöpumputin toimii 10v ilman remonttia.
Joko ne nyt rikkiintyy Eikös sulla ollut ihan laadukkaiksi oletettuja mitsun ilppejä. Kyllähän noita vuosiakin on vierähtänyt taas sillain huomaamatta.
Ihan mielenkiinnosta, mitä vikaa noihin on tullut ja kuinka vanhoja laitteita teillä jo on?
Jotenkin tullut sellainen kutina, että saa olla onnellinen, jos tälläinen lämpöpumputin toimii 10v ilman remonttia.
Sääli juttu tuo mutta niin se vain taitaa olla että +10v on pumpuille ihme. Onkohan oma VILP nyt 8-9v. Se tosin on jo kertaalleen saanut uudet keuhkot.
Tylsää. Eihän jääkaappien kanssa samaa takkuamista ole ollut. Sama tekniikka. ILP ongelmat kaiketi liittyvät sisäyksiköiden laakereihin. VILP maailmassa tuota ongelmaa ei ole. All-In-One on myös enempi jääkaappimainen varma paketti. Kop, kop.
Viiatti pajalla kun en keksinyt mistä kolina johtuu, katsastus edessä siis pakko ajoi tuohon. Historia toistaa itseään korvat eivät kerro kaikkea, takajarrusatula irti... Ääni kuului vasemmalta edestä vika oli takana oikealla...
Olisi saattanut tulla ajokielto katsastuksessa mutta motarilla kuolonkolari...