tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Hassua, mä en oikeastaan ole lainkaan innostunut näkemään hävittäjää ilmassa. Maassa olevaa olisi ehkä kiva vähän kurkkia, mutta lähinnä olen vain kiinnostunut lukemaan niiden tekniikasta ja niihin liittyvästä sotilaspolitiikasta.

Toisaalta eihän mua kauheasti kiinnosta kuvaaminenkaan, lähinnä olen vain kiinnostunut kameroista. Ja hifikin kiinnostaa, mutta en mä musiikkia tykkää kuunnella. Edes formulakisoja mä en halua mennä katsomaan, telkkarista katson jos ilmaiseksi näen. Mutta formulajutut netistä luen aika tarkkaan.

Mutta sen Tuuman mainitseman suihkarin kyyti kelpaisi mulle oikein hyvin: uusi matka Kanarialle sopisi mulle mainiosti. Mut kernaasti vähän erilainen kuin mitä oli tuo mun matkani pari viikkoa sitten: meillähän oli viikon matka ja ekana iltana molemmat tytöt sairastuivat influenssaan.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Jaaha, Hobby Hall on siirtymässä ajasta historiaan.

Vika myymälä suljetaan kai huomenna, tai ainakin huomenna alkaa sen tyhjäksi myyminen.

Postimyyntinä tuo väittää jatkavansa, mutta eikös ko. firma ollut kuuluisa hitaista toimituksista?

Vielä jokunen vuosi sitten tuokin oli osa mahtavaa Stokkaa.
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

pvalila kirjoitti:Mulle tämä Vicky oli ihan tuntematon henkilö, en ole niin paljon Top Gearia katsonut.

Koulutus näyttää suomalaisen silmissä vähän huvittavalta:

Vicki Butler-Henderson
Kilpa-autoilija
Syntyi: 16. helmikuuta 1972 (ikä 47 vuotta), Hertfordshire, Yhdistynyt kuningaskunta
Puoliso: Phil Churchward (v. 2007)
Koulutus: Perse School for Girls
:lol: :lol: :lol:

Kait sillä tuotakin riittää. Huomio kyllä kiinnittyi täysin toiselle puolelle... Niin, hyvää naistenpäivää vaan, jos tätä palstaa nyt joku älykkäämmän sukupuolen edustaja lukee... :razz:
- Puolihullu varttisavolainen -
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mulle tämä Vicky oli ihan tuntematon henkilö, en ole niin paljon Top Gearia katsonut.

Koulutus näyttää suomalaisen silmissä vähän huvittavalta:

Vicki Butler-Henderson
Kilpa-autoilija
Syntyi: 16. helmikuuta 1972 (ikä 47 vuotta), Hertfordshire, Yhdistynyt kuningaskunta
Puoliso: Phil Churchward (v. 2007)
:lol: :lol: :lol:

Kait sillä tuotakin riittää. Huomio kyllä kiinnittyi täysin toiselle puolelle... Niin, hyvää naistenpäivää vaan, jos tätä palstaa nyt joku älykkäämmän sukupuolen edustaja lukee... :razz:
Ei taida naisia täällä ongelmaksi asti olla. Ei ainakaan tässä ketjussa... :roll: :roll: :roll:

Nimimerkki Tuumanparempipuoli? täällä joskus jokusen viestin kirjoitti, vuosia siitäkin jo on aikaa. Piti myös blogia, jos oikein muistan.

Voidaanhan me miehetkin juhlia naistenpäivää, omaa miestenpäivää ei taida olla ihan pian tulossa.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Juuh, Aikamoinen koulu.

Täällä ei ole tapahtunut mitään.

MotoGP viikonloppu, Rossi joku 18.s Tallikaveri Vinales on pole!

Joskus kai se ikä sitten taittuu.

Bernie 88v. jossain uutisessa on ostamassa F1:n takaisin.

Ei mulla muuta.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Koulutus: Perse School for Girls

Juuh, Aikamoinen koulu.

Ei mulla muuta.
Se Suomen GP-rata on kai viivästymässä lisää, eli et sä taida kyllä nähdä Rossia ja Kalliota kotimaassa skabaamassa.

Mielenkiintoista nähdä, kuinka F1-kausi alkaa. Eka kisa näyttää kuitenkin suuntaa koko kaudelle.

Mun arvaus on, että Kimi pärjää paremmin kuin tallikaverinsa mutta keskikastin kärkeen ei taida Alfan eväät riittää.

Testeissä Kimi oli kai 13.

Se tarkoittaa enintään keskikastin keskikastia... :roll: :roll: :roll:
pvalila
Jäsen
Jäsen

FH35 hintaan 1200 vai LN35 hintaan 1500? Takuut 5 vee ja 3 vee. Gigantin takuu myös takuuvarmasti toimii.
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

pvalila kirjoitti:FH35 hintaan 1200 vai LN35 hintaan 1500? Takuut 5 vee ja 3 vee. Gigantin takuu myös takuuvarmasti toimii.
Aina se halvempi. Pääset säästämään nopeammin.

Oma systeemi: Gigantin tarjouspumppu Lillehammer 9:jä sai alle 500 kpl ja kaksi sellaista lämmitti minulla koko torpan talveen yli. Yksi kellarissa ja yksi asuinkerroksessa. Yläkerta kylmänä vielä. Sähköä säästyi about 10MWh (koska sitä kului 5MWh)

Koska minun sähkö on 13c/kWh niin kuoletin investoinnin pois nyt ensimmäisenä talvena.

Mietin sähköpatterivaihtoehtoakin ennekuin saan tuon VILP asennettua, mutta impulsiivisuus joskus kannattaa :lol:

Takuut jätin siis ottamatta (hyi, itseasentamalla). Asennushinnalla olisi voinut ottaa ylimääräisen laitteen "takuuvikoja" varten :mrgreen:

(Itseasiassa kaksi)
tepy
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tepy »

pvalila kirjoitti:FH35 hintaan 1200 vai LN35 hintaan 1500? Takuut 5 vee ja 3 vee. Gigantin takuu myös takuuvarmasti toimii.
Monesko ILP tämä jo sinulle on? Eikös teillä ollut jo kolme, vai muistanko väärin.
Et ole viäläkään VILPpiä ajatellut, vai oliko siellä sitä jäähdyttelytarvettakin niin paljon?
tepy
Jäsen
Jäsen

lmfmis kirjoitti:
Aina se halvempi. Pääset säästämään nopeammin.

Oma systeemi: Gigantin tarjouspumppu Lillehammer 9:jä sai alle 500 kpl ja kaksi sellaista lämmitti minulla koko torpan talveen yli. Yksi kellarissa ja yksi asuinkerroksessa. Yläkerta kylmänä vielä. Sähköä säästyi about 10MWh (koska sitä kului 5MWh)

Koska minun sähkö on 13c/kWh niin kuoletin investoinnin pois nyt ensimmäisenä talvena.

Mietin sähköpatterivaihtoehtoakin ennekuin saan tuon VILP asennettua, mutta impulsiivisuus joskus kannattaa :lol:

Takuut jätin siis ottamatta (hyi, itseasentamalla). Asennushinnalla olisi voinut ottaa ylimääräisen laitteen "takuuvikoja" varten :mrgreen:

(Itseasiassa kaksi)
Halvimman VILP minäkin valitsin, mitä sillä hetkellä löysin. Tai korjataan sen verran, että halvimman ns."merkki"laitteen.
Eestin pojat lähetti samsungin 9kW split vehkeen 3300 eerolla kotiovelle. Olisihan niitä ebaystä ja alibabasta vielä halvemmallakin löytänyt.

Onko Imfmis:llä jo VILP hankittuna. Millainen systeemi tulollaan?
tepy
Jäsen
Jäsen

Hienolta näyttää Tuuman uuni! viini
Dejavuu olo tuosta tuli ja tajusin, että meillähän on eteisessä punainen kapea ja korkea lipasto valkoisen muurin edessä
Punaisen ja valkoisen kontrasti miellyttää silmää. Mahtaako tulla assosiaatio perinteiseen punaiseen tupaan, vai mistäköhän johtuu.

Täytyy tosissaan harkita omankin maalaamista, kunhan koekaniini on eka testannut kuinka maali kestää kuumuutta :-D
Onko ensi savut jo otettu?

Aika erikoinen se takaseinän ratkaisu ollut aikanaan, mikähän lienee ollut syynä moiseen? Mulla on uudemmassa takaseinä ihan vaan pellitetty.

Nuo edellisellä sivulla olleet taakansiirtohärpäkket on tosi kätevät. Putkimiehellä oli sellaiset, kun öljypannua kellarissa työnteli
lmfmis
Jäsen
Jäsen
Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430

Viesti Kirjoittaja lmfmis »

tepy kirjoitti:.

Juu. Technibelin vesiulkona 1 vaiheinen. Halavalla ostin :roll:

Senverran moposti varusteltu että säätöyksikkökin vain ulkona....joutuu menemään hangen läpi säätämään..
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Koulutus: Perse School for Girls

Juuh, Aikamoinen koulu.

Ei mulla muuta.
Se Suomen GP-rata on kai viivästymässä lisää, eli et sä taida kyllä nähdä Rossia ja Kalliota kotimaassa skabaamassa.

Mielenkiintoista nähdä, kuinka F1-kausi alkaa. Eka kisa näyttää kuitenkin suuntaa koko kaudelle.

Mun arvaus on, että Kimi pärjää paremmin kuin tallikaverinsa mutta keskikastin kärkeen ei taida Alfan eväät riittää.

Testeissä Kimi oli kai 13.

Se tarkoittaa enintään keskikastin keskikastia... :roll: :roll: :roll:
Ikävä juttu tuo Kymiring, suomessa osataan jotenkin nuo suuret hankkeet ydinvoimaloita myöden ryssiä, aina. :(

Juu, ei se Kimi kaikesta hehkutuksesta huolimatta kuitenkaan realisesti podiumilla pahemmin patsastele tänä vuonna. Tietää toki varmaan itsekin, mediapeliä vain.

Täytyy mennä polttamaan kerosiinia että pääsee taas joihinkin kisoihin :(

Tänään polttavat muuten löpöä 1m3/h keinovalaistukseen Qatarin aavikolla että pääsevät pimeällä kisaamaan. Kyllä taitaa vihreitä kaivertaa... Jossain oli juttua että generaattorein toimivat nuo valot.
tuuma
Jäsen
Jäsen

tepy kirjoitti:Hienolta näyttää Tuuman uuni! viini
Dejavuu olo tuosta tuli ja tajusin, että meillähän on eteisessä punainen kapea ja korkea lipasto valkoisen muurin edessä
Punaisen ja valkoisen kontrasti miellyttää silmää. Mahtaako tulla assosiaatio perinteiseen punaiseen tupaan, vai mistäköhän johtuu.

Täytyy tosissaan harkita omankin maalaamista, kunhan koekaniini on eka testannut kuinka maali kestää kuumuutta :-D
Onko ensi savut jo otettu?

Aika erikoinen se takaseinän ratkaisu ollut aikanaan, mikähän lienee ollut syynä moiseen? Mulla on uudemmassa takaseinä ihan vaan pellitetty.

Nuo edellisellä sivulla olleet taakansiirtohärpäkket on tosi kätevät. Putkimiehellä oli sellaiset, kun öljypannua kellarissa työnteli
Jep, puna-musta-valkoinen on kiva yhdistelmä.

Missään vuokraamossa ei ole noita taakansiirtovimpaimia :( Maksavat 700€ :( Mun projekti on hyytynyt siihen. Masa pitäisi saada siirtymään hetkeksi tuosta pois että saisi 3-5cm kakun tuohon tehtyä. Paljon on ajatuksia miten muttei ole siirtynyt toteutusasteelle.
tuuma
Jäsen
Jäsen

lmfmis kirjoitti:
tepy kirjoitti:.

Juu. Technibelin vesiulkona 1 vaiheinen. Halavalla ostin :roll:

Senverran moposti varusteltu että säätöyksikkökin vain ulkona....joutuu menemään hangen läpi säätämään..
Hanki täälläkin aina kutsui mutta siirsin käsikäyttöpaneelin olkkariin. Näkyy nyt lämpötilat päätä kääntämällä ja häiriöt saa kuitattua jos alkaa piipittämään. Onneksi ei ole koko talvena piipitellyt. 3~ muutettua kokonaisuudessaan ollut toimiva paketti!

Hyvin järkevä veto muuten tuo ILP hankinta metodi!
Vastaa Viestiin