tuuma kirjoitti:Rosvolinna kirjoitti:Plasmoissa on se sama lämmin sävy kuin halogeenilampuissa. Ir-säteet tuntuvat iholla ja tehostavat värin kokemista - näin olen sen pähkäillyt.
Tuolla teatterivalaistuksen puolella 500€ halogeeniheitin on korvattu 5k€ LED-heittimellä, jossa oranssi ei näytä oranssilta. Sanovat, että siihen tottuu; en minä.
Jos jollain sattuu nurkissa lojumaan 60"-plasma niin ostan pois.
Hih, en ollut sitten ihan väärässä.
AV-tekniikka vähän hämäräalue mutta sen toki olen havainnut että ei tarvitse enää jäähdytystä valaoissa/valaistuksessa etupuolella vaan siirtynyt jäähdytys takapuoliosastolle.
Kirjoitin ensin siten että olisi voinut taka- ja etupuolet menettää merkityksensä ja saada jopa syytteen. Rankkaa kun joutuu julkaisun jälkeen vallan ajatella ja sitten korjailla, vaikkei ole ollenkaan mikään ammattimainen tekstinsuoltaja.
Pvalila jos tekee virheen niin kurmottakaa kaikilla sanaseipäillä! Sillä suodatuksella toki että hän on vain DI... Anteeksi, oli pakko.
Jokainen tekee nuorena huonosti harkittuja päätöksiä: minä opiskelin insinööriksi ja Tuuma alkoi tupakoida. Ero on siinä, että meikä lopetti insinöörinhommat mutta Tuuma röyhyttää edelleen...
Ei se oikeasti ollut mulle kevyt juttu vaihtaa alaa. Enemmän mä sain mittani täyteen yrittäjyyttä kuin tekniikkaa. Mutta kun ikää tulee lisää niin aika paljon helpompi on pysyä mukana suomen kielen muutoksessa kuin digitekniikan.
Myös mun mielestäni oli sääli, että plasmatekniikasta luovuttiin. Mutta eivät LCD-telkut musta kamalan huonoja ole: kyllä korkealla resoluutiolla ja loistavalla liikkeen prosessoinnilla on merkittävä rooli kuvanlaatua luotaessa. Amoledit ovat telkkukoossa kalliita mutta ne ehkä olisivat hyvä kompromissi plasman ja LCD:n välistä.
Mä kirjoittelen tätä hehkulampun valossa: paikka on Galdar suunnilleen kolkyt kilsaa Las Palmasista länteen. Mulla on kotona suurelta osin halogeenivalaistus ja täytyy sanoa, että keltaiset hehkut tuntuvat aika kamalilta. Kello täällä 5.22, toivottavasti aurinko nousee pian.
Teki tiukkaa saada kaikki jutut hoidettua ennen matkaa: mä menin eilen nukkumaan 03.30 ja herätys oli 05.30.
Mä taisin vuokrata väärän auton. Viime vuonna Teneriffalla mulla oli Huyndai i20 ja se oli selvästi pehmeämpi kuin tämä täristin. Nyt mulla siis alla Ibiza automaatti, jolla ajettu vain 31.000 kilsaa mutta joka on selvästi väsyneempi kuin oli 50.000 ajettu Hyundai.
Se mulle sopivampi auto olisi ehkä ollut Citroen C Elysee. Googlatkaa, sillä Suomeen sitä ei tuoda. Mä otin Ibizan siksi, että se sai volkkarityyliin viisi tähteä törmäilytesteissä ja tuo Afrikkaan jne. tarkoitettu C Elysee vain huolestuttavat kolme. Pohjoiseen Eurooppaan ei kai kukaan edes yritä tuoda autoa noin heikoilla turvaominaisuuksilla? Mutta mukavuudessa se varmaankin olisi pessyt tämän mun sakemannin (jep, Ibizat valmistetaan nykyisin Saksassa) mennen tullen.
Mä olin tänään myös hetken Polon kyydissä. Se oli niin sama kuin Ibiza että yllätyin: noita pitäisi kai ihan vierekkäin verrata että erot tulisivat näkyviin.