tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
tuuma
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:On tällä ketjulla ainakin pituutta... :lol: :lol: :lol:

Voisi olettaa, että jokusen vuoden kuluttua "vanhoja" hävittäjiä kovasti päivitetään miehittämättömiksi versioiksi.

Ja ehkä juuri F-35 on potentiaalinen saamaan tekoälyohjauksen kohtalaisen pian?

Oletettavasti vanhojen hävittäjien automatisointi tulee olemaan hätäratkaisu: puhtaalta pöydältä jo alkujaan miehittämättömiksi suunnitellut koneet ovat varmaankin ylivoimaisia koversiomalleihin verrattuna.

Vähän kärjistäen mun uskomukseni on se, että tulevaisuudessa ilmaherruuden saavuttaa se, jolla on parempi softa käytettävissään.
Juu, kyllähän tämä voi jonkun palkinnon voittaa siitä että saadaan forum -ketjujen maailmanennätys, pituudessa. Sitten voidaan jokaikinen ketjuun osallistunut tituulerata itsemme p**kan jauhannan maailmanmestareiksi! Ei vaan, on siellä täällä tosiaan asiaakin! Tämä oli jo osaltani melkein mennyttä mutta tosiaan te kaikki muut, jotka yhä jatkoitte, piti tämän elossa. Nyt on taas kivaa! :-)

Viheliäistä tulee sitten olemaan kun ensimmäinen robosota alkaa. Taivaalla viuhuu pieniä ja todella liikkeissään nopeita lentäviä ja sitten maaosasto rynnii robotiikan turvin perässä vailla kuolemanpelkoa perässä. Eniten pelkään tuota robosotaa ja aivan varppina suljettujen ovien takana on monilla mailla jo omat roboarmeijansa. Se että tehtäisiin sopimus maiden kanssa ettei saisi olla roboarmeijaa on kyllä yhtä tyhjän kanssa. Paha rähinä tulee jossain vaiheessa se on minusta hyvin kovin kamala juttu mutta väistämätön. Pahalta tuntuu ajatella.

PS. Onkohan Pvalilalla YV laatikko täynnä vai onko mun lähetysboksi täynnä, joitain lähetellyt taannoin ja nyt tuli vasta mieleen että tuskin nyt oot mulle vallan suuttunut, toissapäivänä lähetin myös.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Rosvolinnalla on kokemusta matkailuautoista.

Mä ihmettelen, ettei PC ole vielä totta. Siis Personal Car, ei Personal Computer.

Mä tarkoitan sellaista autoa, joka on kulkuväline, työhuone, keittiö, vessa ja makuuhuone...Mutta vain yhdelle ihmiselle.

Esimerkiksi ilppejä asentavat kundit ajavat pakuilla, joissa ei voi kuitenkaan nukkua, mikrottaa ruokaa eikä edes keventää keltaisen veden osapainetta. Verstastilatkin ovat tosi primitiiviset, vaneroidut seinät ja jonkin sortin karu pöytäjuttu vain.

Rekan nupit ovat vähän tuohon ajattelemaani suuntaan kehittyneet mutta pakumaailmassa ajetaan aina illalla kotiin (ja pitkin päivää AB C:lle). Yksi tuttavani ajoi aikoinaan kaikki ajonsa Baron Cruiserilla: tykkäsi siitä, että oli kodin mukavuudet käytettävissä koko työpäivän ajan.
Jummijammi!

Olen pitkään pohtinut ongelmaani kun oikeastaan mulla ei ole käytännössä työpaikkaa ja asuntoauto olisi vähän liian kallis/kankea kulkine.

Se kun syö ja juo tuota sumppiakin pitkin päivää missä milloinkin niin arvokkaaksi tulee. Ei alle 10€ syö pk-seudulla missään. Jonkun Lidl:in pihalle olisi kiva kaartaa ja ostaa ainekset ja kokata pikaiseen että ehtisi ottaa pikku päikkäritkin... Se olisi todella tehokasta, edullista ja jopa työnantajallekin plussaa että olisi "ruokatunnin" jälkeen pirteänä, virkeänä ja jälleen iskussa!

15€*20=300€/kk, siinä saa tehdä oikeasti töitä henkensä pitimiksi. Niin, tupakki vielä pois ja joka kuukausi etelänmatkalle...

Se vaan että yhä vissiin katsottaisiin useimmissa työympäristöissä pahalla jos joskus päikkärit venähtäisivätkin kahteen tuntiin ja joskus jopa iltaan saakka :mrgreen:
tuuma
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti: PS. Onkohan Pvalilalla YV laatikko täynnä vai onko mun lähetysboksi täynnä, joitain lähetellyt taannoin ja nyt tuli vasta mieleen että tuskin nyt oot mulle vallan suuttunut, toissapäivänä lähetin myös.
Jaa, oma vika, kannattaisi ensin itse tutkia ennenkuin muita syyttää... Tuo on aikamoinen ansa, ei paljoa kerro. Siitä huolimatta muistakaa välillä foorumin ylläpitäjää. Mäkin yritän, jäänyt laittamatta pitkään aikaan muuta euro :oops:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:

Voisi olettaa, että jokusen vuoden kuluttua "vanhoja" hävittäjiä kovasti päivitetään miehittämättömiksi versioiksi.

Oletettavasti vanhojen hävittäjien automatisointi tulee olemaan hätäratkaisu: puhtaalta pöydältä jo alkujaan miehittämättömiksi suunnitellut koneet ovat varmaankin ylivoimaisia koversiomalleihin verrattuna.

Vähän kärjistäen mun uskomukseni on se, että tulevaisuudessa ilmaherruuden saavuttaa se, jolla on parempi softa käytettävissään.
Juu, kyllähän tämä voi jonkun palkinnon voittaa siitä että saadaan forum -ketjujen maailmanennätys, pituudessa. Sitten voidaan jokaikinen ketjuun osallistunut tituulerata itsemme p**kan jauhannan maailmanmestareiksi! Ei vaan, on siellä täällä tosiaan asiaakin! Tämä oli jo osaltani melkein mennyttä mutta tosiaan te kaikki muut, jotka yhä jatkoitte, piti tämän elossa. Nyt on taas kivaa! :-)

Viheliäistä tulee sitten olemaan kun ensimmäinen robosota alkaa. Taivaalla viuhuu pieniä ja todella liikkeissään nopeita lentäviä ja sitten maaosasto rynnii robotiikan turvin perässä vailla kuolemanpelkoa perässä. Eniten pelkään tuota robosotaa ja aivan varppina suljettujen ovien takana on monilla mailla jo omat roboarmeijansa. Se että tehtäisiin sopimus maiden kanssa ettei saisi olla roboarmeijaa on kyllä yhtä tyhjän kanssa. Paha rähinä tulee jossain vaiheessa se on minusta hyvin kovin kamala juttu mutta väistämätön. Pahalta tuntuu ajatella.

PS. Onkohan Pvalilalla YV laatikko täynnä vai onko mun lähetysboksi täynnä, joitain lähetellyt taannoin ja nyt tuli vasta mieleen että tuskin nyt oot mulle vallan suuttunut, toissapäivänä lähetin myös.
Mulla on kytkettynä pois se automaatio, joka lähettää jokaisesta saapuneesta yksityisviestistä ilmoituksen sähköpostiin.

Yleensä mä huomaan viestit kun käyn saitilla, mutta joskus jää huomaamatta se pieni teksti "ponnahdusikkuna estetty".

Mut just äsken kävin yhteen sun viestiin vastaamassa, ehkä sä tarkoitit juuri sitä?

Jotain kiireempää jos tulee, niin laita tekstaria niin osaan yv:t heti lukea. Tekstarit ovat ainoat, jotka tavoittavat mut heti ja varmasti; meilejäkin luen vähän niin ja näin. :oops: :roll:

Siinä olet muuten oikeassa, että mulla on jokseenkin kaikki YV-lootat täynnä: laatikkoja on vain kuusi ja jokaiseen mahtuu vain 200 viestiä ja mulla on kai 1200 viestipaikasta 1180 käytetty.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
tuuma kirjoitti:

Mulla on kytkettynä pois se automaatio, joka lähettää jokaisesta saapuneesta yksityisviestistä ilmoituksen sähköpostiin.

Yleensä mä huomaan viestit kun käyn saitilla, mutta joskus jää huomaamatta se pieni teksti "ponnahdusikkuna estetty".

Mut just äsken kävin yhteen sun viestiin vastaamassa, ehkä sä tarkoitit juuri sitä?

Jotain kiireempää jos tulee, niin laita tekstaria niin osaan yv:t heti lukea. Tekstarit ovat ainoat, jotka tavoittavat mut heti ja varmasti; meilejäkin luen vähän niin ja näin. :oops: :roll:

Siinä olet muuten oikeassa, että mulla on jokseenkin kaikki YV-lootat täynnä: laatikkoja on vain kuusi ja jokaiseen mahtuu vain 200 viestiä ja mulla on kai 1200 viestipaikasta 1180 käytetty.
Juu, niin minullakin poistettu kaikki automaatio...

Mä tykkään siksi tästä saittikommunikaatiosta kun voi vastata vaikkapa kahden päivän päästä se että kun venyy vähän yli kuukauteen niin alan pohtimaan meniköhän perille.

SMS on paras keksintö koskaan jos kiire on!

Toki puhelinsoitto on äkäisin mutta sitten on syytä olla painavaa asiaa!

Alta kolmikymppiset eivät käsittääkseni enää pidä puhelimessa puhumista enää edes kommunikoimisena. Jännä muutos. Muita kautta saa paremmin kiinni jos on pakko. SMS toimii heillekin joka on hyvä juttu.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Rosvolinna kirjoitti:
BTW - käyttääkö kukaan muu purua ajoväylien liukkauden torjuntaan? on muuten 100-kertaa parempaa kuin musta hiekoitussora. Säkki löytyi kun hanki suli ja nyt joka jyvänen on jään sisässä kuin akryylimatkamuistosimpukka Tenerifalta.
Nauroin ja hekotin, toki vain mielessäni, kun ei sovi yksin nauraa jos muita ympärillä, hulluksihan voisivat luulla (vaikka tietoa olisikin)...

Akryylimatkamuistosimpukka, se vaan jo päivällä nauratti suunnattomasti :lol: sanana aiva huikea! Hullu saa olla mutta ei tyhmä, molempiparempi, myös sanotaan...

Oliko se muuten niin että joistain maista ei juurikaan saisi noita aitoja viedä pois, varmaan Australia.

Ai niin, piti sahanpurusta mainita. Viime talvi mentiin sillä jään päällä. Loistotuote. Puru on nyt vain niin syvällä lumessa. Hiukan vaatii opettamaan että sisälle tullessa pitäisi pyyhkiä tohvelit.

Se kukkapurkkirouhe myös ihan jees mutta vielä pahempi sotku sisällä,
Rosvolinna
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Mun Whatsapp-ping on noin 2-viikkoa. Työkaverini piti sitä hieman pitkänä. Päivänä eräänä luuriin ilmestyi notifikaatio lukkoruutuun ja päätin salamana vastata...Jälkikasvuni on ihan sinut tuon maailman kanssa, mutta ei niitä saa kiinni kun jääkaapilta.

Olen katsellut tuollaista Iveco/MB pikkubussia. Siihen saisi kätevän kämpän. Taakse muutama kasattava punkka, 1+9 paikkaa, jotta D1-kortilla voisi ajaa. Ei haittaveroja. Miljoona ajetusta alkaa olla ne ensimmäiset lastentaudit pariin otteeseen hoidettu.

Tuo täyskokoinen linja-autoni on ollut muutaman vuoden pihakoristeena, kun on ollut mökkiprojektia ja kaikkea muutakin säätöä. No - tänä keväänä laitan sen taas tulille ja jonkun lenkin heitän perheen kanssa.
Kaikki aina kysyy; oletteko Euroopassa heittäneet lenkkiä? Vastaan; Eikös Hailuotokin kuulu EU:hun?

Monella kanssaeläjällä on sellainen harhaluulo, että kaikki matkailulinja-auton omistajat ajavat niillä ihan saatanasti Suomen ja Fuengirolan väliä ja kiroavat tietulleja ja Saksan virkaintoisia poliiseja. Minulta puuttuu jokin geeni joka saa ajamaan 4000km päätyäkseen vieri viereen hiekkakentälle jonottamaan Bajamajaan.

Siihen pitäisi ohjaustehostimeen houkutella nesteet ja hoitaa piiloon pari mystistä sähkövikaa, hitsata etuoven rappu nippuun ja virittää TV-kanavat. Niin ja rakentaa keskikäytävän alle kahden kajaakin mentävä tavaratila. Nyt paatit matkaavat katolla ja saa varoa joka risua kun puskaparkkia etsii.

Ongelmana on myös ettei mökilleni pääse bussilla - ei ainakaan täyskokoisella turistiversiolla tai saa peruuttaa noin puolikilometriä ja kääntöpaikan rakentamiseen tarvitsee kaivinkoneen ja sellaista ei löydy Rosvolinnan työkalupakista. Ainoastaan Bilnäsin etukuormaaja; se on vähän hidas väline kääntöpaikan tasaamiseen. Loppuu ukosta suvet ennen kuin auto kääntyy.
Casa La Utoja
archie
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja archie »

WhatsApista tuli mielee, kun hupelin ilmos, että päivitys syö akkua WiFin kautta? Panin sen tauolle, siis sen apin seuraamisen, akku kestää puolet pitempään, siis 4pv ==> 8pv.
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

tuuma kirjoitti:
Rosvolinna kirjoitti:
BTW - käyttääkö kukaan muu purua ajoväylien liukkauden torjuntaan? on muuten 100-kertaa parempaa kuin musta hiekoitussora. Säkki löytyi kun hanki suli ja nyt joka jyvänen on jään sisässä kuin akryylimatkamuistosimpukka Tenerifalta.
Nauroin ja hekotin, toki vain mielessäni, kun ei sovi yksin nauraa jos muita ympärillä, hulluksihan voisivat luulla (vaikka tietoa olisikin)...

Akryylimatkamuistosimpukka, se vaan jo päivällä nauratti suunnattomasti :lol: sanana aiva huikea! Hullu saa olla mutta ei tyhmä, molempiparempi, myös sanotaan...

Oliko se muuten niin että joistain maista ei juurikaan saisi noita aitoja viedä pois, varmaan Australia.

Ai niin, piti sahanpurusta mainita. Viime talvi mentiin sillä jään päällä. Loistotuote. Puru on nyt vain niin syvällä lumessa. Hiukan vaatii opettamaan että sisälle tullessa pitäisi pyyhkiä tohvelit.

Joskus (kun vielä oli purkuvaiheessa ylimääräiseksi jäänyttä) käytin sahanpuruakin, mutta nyt olen siirtynyt tuhkaan. Sitä kun tulee niin pirusti näin talvisaikaan. On mulla kyllä soraakin leviteltynä.

Käsittääkseni sekä eläin että kasvisperäisten tuotteiden tuonti EU-alueelle on kielletty. Ja tietysti uhanalaisten lajien osalta kauppa muutenkin. On muuten maailman kolmanneksi suurin salakuljetettava tavara huumeiden ja aseiden jälkeen. Ja varmasti pienimmät riskit jäädä kiinni / pienimmät rangaistukset. Ikävä kyllä... :evil:
Itsekin olen tuohon kyllä syyllistynyt. Tai en siis uhanalaisten lajien osalta (tietääkseni/luullakseni), mutta Kuuban reissulta ostin waimolle tuliaisiksi "helminauhan" joka oli tehty erilaisten kasvien siemenistä. Jännitti muuten tullissa että mitähän hampun siemeniä siellä laukussa kuljetan, vaikka olikin ruumaan menevässä laukussa. Eivät tainneet katsoa tarpeelliseksi laukun avaamista, tai ainakaan mitään seuraamuksia ei tullut.
Lähes joka reissulta olen kerännyt myös kiviä, erikoisia käpyjä ja rannoilta simpukoita yms. Ei ole koskaan seuraamuksia ollut - eli en ole kiinni jääny. :roll:

Lentsikoista: Suomessa ei tarvittais ku kaksi aselajia. Sissejä ja kybersodankäyntiä. No ehkä ne lentsikat menee tuohon jälkimmäiseen osioon, kuten Pvalilakin ennusti. Puolet jokaisesta ikäluokasta (niin pojat kuin tytötkin mukaanluettuna) pitäis kouluttaa sisseiksi, jotka koulutettaisiin toimimaan pienissä ryhmissä tai vaikka yksin. Siinä vaiheessa kun valloittaja on jo maassa laitettaisiin sissit (joita valloittaja kutsuisi tietysti terroristeiksi) tihutöitään tekemään. Varmasti olisi suurempi uhka mahdolliselle viholliselle, kuin jotkut vanhanaikaiset lentsikat, panssarivaunut tai tykit. Lopusta puolikkaasta ikäluokasta koulutettaisiin sitten hoitsuja, huoltoa ja niitä kybersodankäyntin kykeneviä tyyppejä.
- Puolihullu varttisavolainen -
tuuma
Jäsen
Jäsen

Rosvolinna kirjoitti:Mun Whatsapp-ping on noin 2-viikkoa. Työkaverini piti sitä hieman pitkänä. Päivänä eräänä luuriin ilmestyi notifikaatio lukkoruutuun ja päätin salamana vastata...Jälkikasvuni on ihan sinut tuon maailman kanssa, mutta ei niitä saa kiinni kun jääkaapilta.

Olen katsellut tuollaista Iveco/MB pikkubussia. Siihen saisi kätevän kämpän. Taakse muutama kasattava punkka, 1+9 paikkaa, jotta D1-kortilla voisi ajaa. Ei haittaveroja. Miljoona ajetusta alkaa olla ne ensimmäiset lastentaudit pariin otteeseen hoidettu.

Tuo täyskokoinen linja-autoni on ollut muutaman vuoden pihakoristeena, kun on ollut mökkiprojektia ja kaikkea muutakin säätöä. No - tänä keväänä laitan sen taas tulille ja jonkun lenkin heitän perheen kanssa.
Kaikki aina kysyy; oletteko Euroopassa heittäneet lenkkiä? Vastaan; Eikös Hailuotokin kuulu EU:hun?

Monella kanssaeläjällä on sellainen harhaluulo, että kaikki matkailulinja-auton omistajat ajavat niillä ihan saatanasti Suomen ja Fuengirolan väliä ja kiroavat tietulleja ja Saksan virkaintoisia poliiseja. Minulta puuttuu jokin geeni joka saa ajamaan 4000km päätyäkseen vieri viereen hiekkakentälle jonottamaan Bajamajaan.

Siihen pitäisi ohjaustehostimeen houkutella nesteet ja hoitaa piiloon pari mystistä sähkövikaa, hitsata etuoven rappu nippuun ja virittää TV-kanavat. Niin ja rakentaa keskikäytävän alle kahden kajaakin mentävä tavaratila. Nyt paatit matkaavat katolla ja saa varoa joka risua kun puskaparkkia etsii.

Ongelmana on myös ettei mökilleni pääse bussilla - ei ainakaan täyskokoisella turistiversiolla tai saa peruuttaa noin puolikilometriä ja kääntöpaikan rakentamiseen tarvitsee kaivinkoneen ja sellaista ei löydy Rosvolinnan työkalupakista. Ainoastaan Bilnäsin etukuormaaja; se on vähän hidas väline kääntöpaikan tasaamiseen. Loppuu ukosta suvet ennen kuin auto kääntyy.
Bilnäsin etukuormaaja? = käsikäyttöinen lapio? :-D

Muutamaan kertaan ajatellut bussia ihan vain siksi että se olisi kätevä renkailla kulkeva aita naapurin rajalle :-) C-kortti mulla on eli se vanha kuorkkikortti. Eikös sillä saa bussia ajaa, jossa 8+1 paikkaa. En ikuna haluaisi bussilla lähteä Eurooppaan, enkä varsinkaan alpeille tai kanarialle, motskarillakin on vaikea taipua niihin mutkiin ja autobahneilla on kivampi sitten vain antaa mennä, vuokra-autolla.

Matkailuauto, sellainen pieni ja näppärä ja vähäruokainen olisi kyllä kiva, työmatkailussa.

2vko vastehan on ihan OK jos ei mitään tärkeämpää kuin kuulumisten vaihto :-)
tuuma
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
tuuma kirjoitti:
Rosvolinna kirjoitti:

Joskus (kun vielä oli purkuvaiheessa ylimääräiseksi jäänyttä) käytin sahanpuruakin, mutta nyt olen siirtynyt tuhkaan. Sitä kun tulee niin pirusti näin talvisaikaan. On mulla kyllä soraakin leviteltynä.

Käsittääkseni sekä eläin että kasvisperäisten tuotteiden tuonti EU-alueelle on kielletty. Ja tietysti uhanalaisten lajien osalta kauppa muutenkin. On muuten maailman kolmanneksi suurin salakuljetettava tavara huumeiden ja aseiden jälkeen. Ja varmasti pienimmät riskit jäädä kiinni / pienimmät rangaistukset. Ikävä kyllä... :evil:
Itsekin olen tuohon kyllä syyllistynyt. Tai en siis uhanalaisten lajien osalta (tietääkseni/luullakseni), mutta Kuuban reissulta ostin waimolle tuliaisiksi "helminauhan" joka oli tehty erilaisten kasvien siemenistä. Jännitti muuten tullissa että mitähän hampun siemeniä siellä laukussa kuljetan, vaikka olikin ruumaan menevässä laukussa. Eivät tainneet katsoa tarpeelliseksi laukun avaamista, tai ainakaan mitään seuraamuksia ei tullut.
Lähes joka reissulta olen kerännyt myös kiviä, erikoisia käpyjä ja rannoilta simpukoita yms. Ei ole koskaan seuraamuksia ollut - eli en ole kiinni jääny. :roll:

Lentsikoista: Suomessa ei tarvittais ku kaksi aselajia. Sissejä ja kybersodankäyntiä. No ehkä ne lentsikat menee tuohon jälkimmäiseen osioon, kuten Pvalilakin ennusti. Puolet jokaisesta ikäluokasta (niin pojat kuin tytötkin mukaanluettuna) pitäis kouluttaa sisseiksi, jotka koulutettaisiin toimimaan pienissä ryhmissä tai vaikka yksin. Siinä vaiheessa kun valloittaja on jo maassa laitettaisiin sissit (joita valloittaja kutsuisi tietysti terroristeiksi) tihutöitään tekemään. Varmasti olisi suurempi uhka mahdolliselle viholliselle, kuin jotkut vanhanaikaiset lentsikat, panssarivaunut tai tykit. Lopusta puolikkaasta ikäluokasta koulutettaisiin sitten hoitsuja, huoltoa ja niitä kybersodankäyntin kykeneviä tyyppejä.
Sissisodankäynti on osoittautunut monasti vastustajille hankalaksi, se että sitten soditaan parin sukupolven ajan on asia erikseen.

Juu, enpä minä edes ole koskaan oikein edes tiennyt noista säädöksistä. Lihasta olen ollut kuullut, ettei saa oikein viedä maasta toiseen mutta hiekkaahan on tullut jaloissa ja varpaiden välissä vaikka kuinka ja joskus mukana ollut varmaan joku ötökkäkin tai niiden toukka.

Aika vaikeaa on tuo rajakontrolli. Päästetäänhän niitä vallan ihmisiäkin sinne tänne, vaikkei ehkä kannattaisi...
pvalila
Jäsen
Jäsen

Meillä elää sitkeästi kuva rintamalinjoista, joiden sisäpuolella kansa elää turvallisesti.

Ei se noin mene.

Nämä uudet sodat eivät tosin yleensä ole kauhean verisiä: Ukrainassakin maa on muka sodassa mutta ihmiset käyvät töissä ja maksavat asuntolainojansa aivan kuin ei mitään. Viholliselta ostetaan kaasua ja taitaa Ukrainan presidentti edelleen omistaa karkkitehtaita Venäjällä.
pvalila
Jäsen
Jäsen

archie kirjoitti:WhatsApista tuli mielee, kun hupelin ilmos, että päivitys syö akkua WiFin kautta? Panin sen tauolle, siis sen apin seuraamisen, akku kestää puolet pitempään, siis 4pv ==> 8pv.
Mun tyttärillä on ihan vastaava akunkesto, tosin tunteina, ei päivinä...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
archie kirjoitti:WhatsApista tuli mielee, kun hupelin ilmos, että päivitys syö akkua WiFin kautta? Panin sen tauolle, siis sen apin seuraamisen, akku kestää puolet pitempään, siis 4pv ==> 8pv.
Mun tyttärillä on ihan vastaava akunkesto, tosin tunteina, ei päivinä...
Juu, tuntuu tuollaiset powerbank:it käyvän kaupaksi, nuorison keskuudessa.

Toisaalta musta tuntuu että me elettiin se mahtava aikuisikä kun meillä oli langattomat puhelimet, nyt he tekevät paluuta lankapuhelimiin tai ainakin siltä näyttää että ovat piuhan päässä jatkuvasti.
Rosvolinna
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Rosvolinna »

Puhelimet ovat menneet pahempaan suuntaan. Akunkesto on onneton. Pitäisi olla 2-akkujärjestelmä. Hupiakku tyhjenee niin vaihtaa soitto/SMS-akku-akulle joka kestää viikon. Sama periaate kuin mopon varatankissa. Polttoaineen loppuessa, kun mopoa ravisti niin aina pääsi Shellille.

Niin toinen kirous ovat LED-TV:t. Koneet maksaa tonnitolkulla ja kuva ei vieläkään yllä tori.fi:stä ostetun 50€ plasmatelkkarin tasolle. Minun mielestä LED-tekniikan kuva on häiritsevän värikylläinen ja luonnoton ja eihän ne edes tajua kuluttaa sähköä. Muuten OK, mutta punaisen, vihreän ja sinisen sävyt ovat kauheita. Ainiin siinä taisi olla jo koko värispektri.

Tuhka tuntuu toimivan liukkauden poistoon. Tuota en ollut kokeillutkaan aiemmin.
Casa La Utoja
Vastaa Viestiin