tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
pvalila
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja pvalila »

tuuma kirjoitti:
En niinkään välitä kuka valmistaja tekee mitä ja missä, sehän on pelin henki pallolla ollut jo kotvasen aikaa mutta ainahan brändäri kai jotain omaakin tuo kuin vain tarrat?

Aika muikea olisi:

Hintaa toki on mutta jos ei ihan heti olisi vanteet soikeana niin olisi kyllä hauskaakin hauskempi peli. Viherpiiperötkään ei heti suuttuisi, laturaivoa tuolla kyllä saattaisi saada aikaan...

Jaahas, taitaa monilla jo olla yli 2000px näytöt kun alkaa nettikuvat olla noin isoja, takarenkaan näen... :roll:
Takafillarin verran munkin ruudulle mahtui ennen skaalaamista.

Jospa tuohon saisi optiona kiinni Hussen moottorisahan moottorin? Jos sattuu kyllästymään ekoiluun...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti: Ihanko totta, onko sulla mennyt joskus vaihtoväli pitkäksi? :twisted:

Siis onko tuo Soliferin kevariskootteri upouusi?

Kyllä mä kiinankoneisiin vaihtaisin öljyt varsinkin alkuvaiheessa tiheästi: siellä voi olla vaikka minkälaista metallijäystettä mukana.

Kantapään kautta minäkin tuon opin, että ranskalaisiin ranskalaiset öljyt: Mobil Formula 1 on huippuöljy mutta ei mun eka C5 siitä tykännyt: vähän juoppo siitä tuli.

Sony on aika pitkälle hylännyt Minolta vanhan A-mountin. Sonyn paukut ovat olleet peilittömän NEX-sukuisen E-mountin kehittämisessä. Siinä vakavointi on yleensä objektiivissa, mutta aivan uusimpiin Full Frame -runkoihin ovat kai sen runkovakaimenkin (lopultakin) lisänneet. Sikanopean tarkennuksen ovat noihin oppineet tekemään, juuri tarkennusnopeus ja -varmuus ovat olleet Canikonin valtti tähän asti.

- Kanikoni tajusi aivan liian myöhään, että peilikamerat ovat kuihtuvaa kansanperinnettä ja että peilittömät tulevat olemaan tulevaisuuden valtavirta: lajin tekniikan mestaruus ja markkinaherruus luovutettiin Sonylle laukaustakaan ampumatta.

Nyt nämä vanhat Minoltan putket ja A-mount ovat jääneet mun kaltaisten fossiilien iloksi. Uusia objektiivejä tälle mountille julkaistaan tosi harvoin ja uusia runkoja myös, mutta onneksi runkoja kyllä edelleen ajoittain julkaistaan.

Pirun hyviäkin ovat nuo uudet A-mountin rungot! Mulla ei yksinkertaisesti vain ole tarvetta niin hyvällä kameralle, siksi mä en ole jaksanut kalustoa päivittää.

Mä käytän järkkäriä oikeastaan vain siihen, että teen opetusklippejä. Haluatko sä muuten opetella suomen verbityypit? :lol: :lol: :lol:
Kevari solkulla oli ajettu 600km, ei siis upouusi. Sai vaimo sen kyllä sikahalvalla, joskus osuu tännekin. Jep, siellähän voi olla motin sisällä vaikka asentajan sormi tai lenkkiavain. Siististi kyllä kehrää.

Aivan olet oikeassa että Canon/Nikon vähän missasi tuon. Se sellainen Sony olisi kyllä kiva. Se tosiaan sitten antaa paljon niille, jotka tuon tajuavat että Minolta on yhteensopiva noilla tietämälläsi spekseillä. Sormilla laskettavissa ovat, luulisin.

Auto-artikkeli taitanee diilata noita Yacco öljyjä, tuskin auttaa enää toki kun tiivisteet ovat jo saaneet siipeensä? Nyt on toisaalta Rollo pitänyt öljyt sisällä mutta niin ovat nokka-akseliden kannetkin saaneet oma tekemät tiivisteet...
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Prrr...le!

Kuva

https://www.auto-artikkeli.fi/tuotteet/ ... etkusto-v6

59EUR

Kaksipäivää tein rolloon uuden sarjan klemmarein ja jäähdytysletkuin että ärräpäin... Ei tuollaista sarjaa netistä silloin löytynyt ja ajattelin että alkuperäistä on turha edes harkita.

Aivan haperoa kamaa nuo vanhat olivat.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Prrr...le!

Kuva

https://www.auto-artikkeli.fi/tuotteet/ ... etkusto-v6

59EUR

Kaksipäivää tein rolloon uuden sarjan klemmarein ja jäähdytysletkuin että ärräpäin... Ei tuollaista sarjaa netistä silloin löytynyt ja ajattelin että alkuperäistä on turha edes harkita.

Aivan haperoa kamaa nuo vanhat olivat.
Olisi kiva nähdä kuva siitä sun klemmariversiosta...Uniikki?
pvalila
Jäsen
Jäsen

Kesällä kevari on varmasti kiva kulkuväline!

Yksi syy lisää odottaa kesää... :lol:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Mä luulen, että Rollo käy kaupaksi paremmin sitten keväällä.

Mutta hyvä juttu, että se alkaa olla taas tikissä.

Mä jotenkin muistan, kuinka Poncho aikoinaan meinasi jämähtää teidän pihaan vakiokoristeeksi.

Sellainen supermukava, tilava vanha kulkupeli olisi upea perheen kolmosauto, jos sellaiselle vain olisi jossain säilytyspaikka.

Kaipa noidenkin hinnat alkavat kohta jo nousta? Vai ovatko jo nousseetkin?

muoks.

Eivät ole hinnat nousseet, halpaa on kuin kaurapuuro:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... e3343427d7
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
Olisi kiva nähdä kuva siitä sun klemmariversiosta...Uniikki?
Saattaa jäädä uuden omistajan iloksi julkaista mutta sitten tiedät kuka on käärmeputkien takana :lol:

Tuossa se pihalla oikeasti yhä on. Lunta päällä niin paljon ettei jaksa kuvauksiin valmistuttaa.
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Kesällä kevari on varmasti kiva kulkuväline!

Yksi syy lisää odottaa kesää... :lol:
Ajattele tosiaan, kulkupeli jossa ei mitään vikaa! Vielä...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Mä luulen, että Rollo käy kaupaksi paremmin sitten keväällä.

Mä jotenkin muistan, kuinka Poncho aikoinaan meinasi jämähtää teidän pihaan vakiokoristeeksi.

Sellainen supermukava, tilava vanha kulkupeli olisi upea perheen kolmosauto, jos sellaiselle vain olisi jossain säilytyspaikka.

muoks.

10v. vielä niin hinnat lähtee. Aivan huippupeli tuo. Corvette idea, muovia koko roska, paitsi runko. Se oli niin mukava että kerran nukahdin hetkeksi, pihalla toki...

Taisi meitin olla 3,2l? 2,4l suora nelkku taisi olla kannen puolesta "hiukan" susi. Tuskin kuitenkaan niin huono kuin Skoda, siis se takaptuuppari :lol: :lol: :lol:
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Mä luulen, että Rollo käy kaupaksi paremmin sitten keväällä.

muoks.

10v. vielä niin hinnat lähtee. Aivan huippupeli tuo. Corvette idea, muovia koko roska, paitsi runko. Se oli niin mukava että kerran nukahdin hetkeksi, pihalla toki...

Taisi meitin olla 3,2l? 2,4l suora nelkku taisi olla kannen puolesta "hiukan" susi. Tuskin kuitenkaan niin huono kuin Skoda, siis se takaptuuppari :lol: :lol: :lol:
Se 2.3 neliventtiilikone taisi olla vähän liian pieni noin isoon tila-autoon. Seuraavaa (perinteistä pelikorista) sukupolvea myytiin Euroopassa Opel Sintran nimellä ja luulen, että siihen sitten jo sai valita Opelin turbodieselin nokalle. Ehkä.

Tuo mun linkkaamani yksilö on "isolohko", siinä on 3.8 litran kone. Taisi olla Gran Amin kuutonen, ihan kohtuullisen puhdikas siis.

Museorekkariin tuon saa vasta monen vuoden kuluttua.

- Kaiketi siis 2024. Ei siihen niin kauhean kauaa siis mene, tuskin on mun taloni rappaukset ja eristeet kunnossa siinä vaiheessa, teikä on luultavasti siihen mennessä sentään saanut sokkelin kondikseen (Siis sen jälkeen, kun kottaraisen kokoiset linnut ovat aikansa lennelleet läpi autotallin seinien reikäkohdista). Ja ehkä Lakun myytyä... :lol: :lol: :lol:
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

Rellullahan se tais olla ensimmäisenä tila-auto, Espace - ja niitä saa jo museorekisteriinkin. Eipä ole kyllä vuosiin osunut silmiini ykköskopan Espacea. Kait ne suunnilleen samoihin aikoihin 80-luvun puolivälissä tulivat kakkua jakamaan myös Chrysler Voyager ja se joku Nissanin malli.

Ainiin - Rellun 16 -mallia sanovat kait kaikkien tila-autojen esi-isäksi. Kuva
- Puolihullu varttisavolainen -
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:Meinaatkos sitä edesmenneen naapurin hitsaamaa, joka teki siitä sellaisen että jos purumaja katoaa niin puukkosahan hitsattu terätuki jää jäljelle vaikka ydinpommi posahtaisi vieressä :-) Vai pistosahaa millä osuin L1 ja L3:n sahaamaan mutten toki jääkaapin vaiheessa olevaa L2:sta :cool:

On se linssi jossain.

Jtbo tosiaan osasi tuon kuvaamisen taidon. Hän osasi jotenkin maagisesti vangita tilanteen ja sitten vielä kuvat olivat kaupan päälle tarkkoja!

Niin, mä en tajua noista 3/4 & 1/1 -jutuista edelleenkään hirveästi muuta kuin että toinen on kalliimpi ja hyvin hatarasti parempi on 1/1 -kennoinen. Toki ymmärrän fysiikan lait.

Ei kai kukaan joka käyttää täysikennoisia alennu noihin? Tuolla kisoissa kun tuppaan käydä ja ihastella motskareiden varjossa kuvauskalustoja niin ajatellut ostaa joskus sellaisen valkoisen putken kun niillä näyttää pääsevän paljon paremmille paikoille. Siellä ei oikeastaan kittilinssiä parempaa tarvisikaan! Jospa rakentaisi sellaisen metrin valkoisen putken ja sitten siellä Photo -liivit päällä pääsisi ottamaan talouspaperirullafeikin siitä kittilinssin ympäriltä pois ja jäisi motukan alle... Kummallisesti nuo liivit auttavat noita ammattikuvaajia :shock:

Vaimo muurasi meille takan nokiluukkuineen... Joku täällä sentään meillä jotain tekee, eikä vain suunnittele ja houraile...

Kuva

2-kerroksinen Lundby. Luulin kulhossa olevia juustopalloiksi mutta ovat toki mandariineja, 60-70 -luvun taitteen fiilis tuolla :-D
Katoin ensiksi, että oikeesti on Tuuman parempi puolisko takan menny muuraamaan, mutta pikkuhiljaa harmaissa aivosoluissa sytytti, että joku tossa kuvassa hämää ja että sehän taitaa olla nukkekoti. :lol: Isäntä kyllä varsin aidon näköisesti retkottaa nojatuolissa rankan työviikon jälkeen.
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
tuuma kirjoitti:Meinaatkos sitä edesmenneen naapurin hitsaamaa, joka teki siitä sellaisen että jos purumaja katoaa niin puukkosahan hitsattu terätuki jää jäljelle vaikka ydinpommi posahtaisi vieressä :-) Vai pistosahaa millä osuin L1 ja L3:n sahaamaan mutten toki jääkaapin vaiheessa olevaa L2:sta :cool:

On se linssi jossain.

Jtbo tosiaan osasi tuon kuvaamisen taidon. Hän osasi jotenkin maagisesti vangita tilanteen ja sitten vielä kuvat olivat kaupan päälle tarkkoja!

Niin, mä en tajua noista 3/4 & 1/1 -jutuista edelleenkään hirveästi muuta kuin että toinen on kalliimpi ja hyvin hatarasti parempi on 1/1 -kennoinen. Toki ymmärrän fysiikan lait.

Ei kai kukaan joka käyttää täysikennoisia alennu noihin? Tuolla kisoissa kun tuppaan käydä ja ihastella motskareiden varjossa kuvauskalustoja niin ajatellut ostaa joskus sellaisen valkoisen putken kun niillä näyttää pääsevän paljon paremmille paikoille. Siellä ei oikeastaan kittilinssiä parempaa tarvisikaan! Jospa rakentaisi sellaisen metrin valkoisen putken ja sitten siellä Photo -liivit päällä pääsisi ottamaan talouspaperirullafeikin siitä kittilinssin ympäriltä pois ja jäisi motukan alle... Kummallisesti nuo liivit auttavat noita ammattikuvaajia :shock:

Vaimo muurasi meille takan nokiluukkuineen... Joku täällä sentään meillä jotain tekee, eikä vain suunnittele ja houraile...

Kuva

2-kerroksinen Lundby. Luulin kulhossa olevia juustopalloiksi mutta ovat toki mandariineja, 60-70 -luvun taitteen fiilis tuolla :-D
Katoin ensiksi, että oikeesti on Tuuman parempi puolisko takan menny muuraamaan, mutta pikkuhiljaa harmaissa aivosoluissa sytytti, että joku tossa kuvassa hämää ja että sehän taitaa olla nukkekoti. :lol: Isäntä kyllä varsin aidon näköisesti retkottaa nojatuolissa rankan työviikon jälkeen.
Minustakin tuumanparempipuoli (ei ole muuten pitkään aikaan tätä saittia muistanut) on varsin onnistuneesti mallintanut Tuuman.
- Mallinnus on tehty hetkellä, jolloin Tuuma on tuskalla saanut ranskalais-italialaisen autolaivastonsa ajokuntoon ja miettii, mitähän autot seuraavaksi keksivät.
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:Rellullahan se tais olla ensimmäisenä tila-auto, Espace - ja niitä saa jo museorekisteriinkin. Eipä ole kyllä vuosiin osunut silmiini ykköskopan Espacea. Kait ne suunnilleen samoihin aikoihin 80-luvun puolivälissä tulivat kakkua jakamaan myös Chrysler Voyager ja se joku Nissanin malli.

Ainiin - Rellun 16 -mallia sanovat kait kaikkien tila-autojen esi-isäksi. Kuva

Myös minä pidän Rellu 16:sta monikäyttöautojen kantaisänä.

Mutta varsinainen tila-auto se ei ollut: se oli ideoitu vähän muokkaamalla farmareista, joita toki ollut jo vuosikymmeniä.

Nissan Prairie taisi olla se eka varsinainen tila-auto, jota sä muistelit?
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Myös minä pidän Rellu 16:sta monikäyttöautojen kantaisänä.

Mutta varsinainen tila-auto se ei ollut: se oli ideoitu vähän muokkaamalla farmareista, joita toki ollut jo vuosikymmeniä.

Nissan Prairie taisi olla se eka varsinainen tila-auto, jota sä muistelit?
Juuri se. Lunttasin wikipediasta että Prairie esiteltiin jo 1981, kun Espace tuli markkinoille vasta -84.
Vastaa Viestiin