tuuma kirjoitti:Tuota Yaccoa en tiennytkään.
Tietänet(te) että mulla vähän ollut karsastus öljynvaihtoihin mutta olen pikkuhiljaa ymmärtänyt, ettei juju välttämättä olekaan voiteluominaisuuksissa vaan että tiivisteet prakaa mahdollisesti johtuen väärästä öljylaadusta
Vmax on tunnettu pullauttamaan öljysihdistä O-renkaan ja sitten kone leikkaa kiinni ja tuntuu että rollo ei tykännyt yhtään Motonet öljyistä, vaikka kalleimpia ostin. Nokka-akseli kansien tiivisteet alkoivat vuotamaan. Fiat alkoi vähän tiputtamaan jostain, saman merkkisellä öljyillä. Ikävästi pakoputken alkukäyrän päälle nyt tiputtaa ja käry on sen mukainen
Monkey mopediin laitoin samaa kuin Lakuun kun ihan vain herkistelin moottoria ennen täysremonttia ja nyt mieleeni hiipii ajatus että pakko saada se pois sieltä. Aprilia on 2-tahtinen niin siihen en onneksi ole laittanut. Vaihdeaskin öljyt vaihtanut joku 10-v. sitten tai no jos rehellinen olen niin ehken koskaan... Solifer 125cc skootteriin ohjekirjan mukaan öljyt pitäisi vaihtaa ensin 700km tienoilla ja nyt taitaa olla jonkun verran yli. Kiina moottori ei kai ole niin tarkka, tai se se vasta tarkka kai onkin! Vanhaan 50cc skopaan täytyisikin myös öljyt vaihtaa. Melkoinen rumba.
Paras laite on tuo juniorin sähköcrossari, ei tarvi vaihdella
Jos nyt ostaisin järkkärin niin se olisi Sony

Tuohon Canon maailmaan on nyt jo paljon kamaa niin siinä pysyttävä, senhän valmistajat ovat jo kauan sitten toki kalkyloineet.
Ihanko totta, onko sulla mennyt joskus vaihtoväli pitkäksi?
Siis onko tuo Soliferin kevariskootteri upouusi?
Kyllä mä kiinankoneisiin vaihtaisin öljyt varsinkin alkuvaiheessa tiheästi: siellä voi olla vaikka minkälaista metallijäystettä mukana.
Kantapään kautta minäkin tuon opin, että ranskalaisiin ranskalaiset öljyt: Mobil Formula 1 on huippuöljy mutta ei mun eka C5 siitä tykännyt: vähän juoppo siitä tuli.
Sony on aika pitkälle hylännyt Minolta vanhan A-mountin. Sonyn paukut ovat olleet peilittömän NEX-sukuisen E-mountin kehittämisessä. Siinä vakavointi on yleensä objektiivissa, mutta aivan uusimpiin Full Frame -runkoihin ovat kai sen runkovakaimenkin (lopultakin) lisänneet. Sikanopean tarkennuksen ovat noihin oppineet tekemään, juuri tarkennusnopeus ja -varmuus ovat olleet Canikonin valtti tähän asti.
- Kanikoni tajusi aivan liian myöhään, että peilikamerat ovat kuihtuvaa kansanperinnettä ja että peilittömät tulevat olemaan tulevaisuuden valtavirta: lajin tekniikan mestaruus ja markkinaherruus luovutettiin Sonylle laukaustakaan ampumatta.
Nyt nämä vanhat Minoltan putket ja A-mount ovat jääneet mun kaltaisten fossiilien iloksi. Uusia objektiivejä tälle mountille julkaistaan tosi harvoin ja uusia runkoja myös, mutta onneksi runkoja kyllä edelleen ajoittain julkaistaan.
Pirun hyviäkin ovat nuo uudet A-mountin rungot! Mulla ei yksinkertaisesti vain ole tarvetta niin hyvällä kameralle, siksi mä en ole jaksanut kalustoa päivittää.
Mä käytän järkkäriä oikeastaan vain siihen, että teen opetusklippejä. Haluatko sä muuten opetella suomen verbityypit?