tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

[quote="pvalila]Nyt seuraa tunnustus: meikä ei ollut edes kuullut Shelby Daytonasta. Se on ihme, sillä mä olen lukenut Cobran tarinan monta kertaa ja GT40:n myös. Ja erilaisia 60-luvun autojuttuja mä olen lukenut ihan kohtalaisen määrän. Nolottaa...

Toinen Shelbyn tekele, Talbot Horizon GLH (goes like hell), esiintyi aikoinaan suomalaisten rallitähtien työkaluna.[/quote]

Varma en ole onko Horizon GLH:ta käytetty ralleissa, mutta luulen että tarkoitit Sunbeam Talbot Lotusta, joka oli Horizonista poiketen takavetoinen ja pellin alla oli 2,2-litrainen Lotuksen moottori. Ulkonäöltäänhän se oli lähellä Horizonia. En ulkoa muista olisiko Horizonista edes ollut GLH-mallia. Dodgellahan oli myös samaa sukua ja samannäköinen malli (Omni?), josta oli GLH ja GLHS -mallit. Jälkimmäinen "tarkoitti" Goes like hell some more...
- Puolihullu varttisavolainen -
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

warixenjalka kirjoitti:Miekään en tienny (tai muistannu) että keskikoulu oli maksullinen. :oops:
Sen tiesin, että isäukko kävi vain 8 (tai 7 - en siis ihan tarkkaan muista tätäkään) vuotta koulua, josta on jääny mieleeni että kansakoulusta se aina on puhunut. Sen jälkeen meni konepajakouluun ja sieltä töihin.

Tuuma, kyllä täällä on ainakin yksi ehta karvanaama. :mrgreen: Hommasin joskus Anttilasta juurikin Remingtonin partakoneen, jossa oli rajausterät sun muut. Olen käyttänyt sitä ehkä kaksi kertaa. En tykänny. Päivittäin on käytössä sakset, joilla yritän villeimmin eri suuntiin siirottavia haivenia leikellä... :roll:

Meillä oli ensimmäinen uusivuosi, kun koira ei paennut pauketta sängyn alle. Pauketta naapurustossa kyllä piisasi, mutta koira on tullut niin kuuroksi, ettei käyttäytyi ihan normaalisti... eli nukkui sohvalla koko illan, mitä nyt kerran kävi pihalla tarpeensa tekemässä, eikä edes silloin huomannut pauketta!

Muoks* Niin, hyvää uuttavuotta!
Kahdeksan vuotta isäsi kansakoulua todennäköisesti kävi. Sota-aikaan jos osui, niin vähän sellaisia ja tälläisia olivat nekin vuodet.

Miksi sun pitäisi tykätä partakoneesta? Ei se ole sun kaverisi. Se vain repäisee karvat irti naamasta, siinä kaikki.

Remington repii turvan paljaaksi tuplaten nopeammin kuin useimmat, se on arvokas ominaisuus.

Kun koiralta katoaa kuulo sitä pitää halia ja rapsuttaa tuplasti aiempaa enemmän; tuntoaisti ei katoa minnekään.
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
Varma en ole onko Horizon GLH:ta käytetty ralleissa, mutta luulen että tarkoitit Sunbeam Talbot Lotusta, joka oli Horizonista poiketen takavetoinen ja pellin alla oli 2,2-litrainen Lotuksen moottori. Ulkonäöltäänhän se oli lähellä Horizonia. En ulkoa muista olisiko Horizonista edes ollut GLH-mallia. Dodgellahan oli myös samaa sukua ja samannäköinen malli (Omni?), josta oli GLH ja GLHS -mallit. Jälkimmäinen "tarkoitti" Goes like hell some more...
Olet oikeassa, taas kerran. Eli Lotuksella mm. Henri Toivonen kaahaili, ei ameriikkanserkulla...

Lyhyeksi jäi tuo aikakausi, koska nelivedot tulivat pian ja saivat vanhemman kaluston näyttämään antiikkiselta.

Lancia Stratos maksaa nykyisin enemmän kuin useimmat Ferrarit.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Varailin Ibizan itselleni. En saarta vaan auton. Enkä sitäkään omaksi vaan viikoksi vuokralle; Autoreisen pyysi tomaattilaatikosta vain muutaman sentin enemmän per päivä niin sellaiseen päädyin.

Luultavasti tuo on vanhempaa mallia, 2017 tuli uusin sukupolvi.

Harkinnassa mulla oli myös Citroen C-Elysee. Sitä ei tuoda Suomeen enkä mäkään ollut siitä kuullut.

Kolme tähteä törmäystesteissä sai mut päätymään Ibizaan, se on Volkkarin kunniaksi viiden tähden törmäilijä.

- Uusin sukupolvi valmistetaan muuten Saksassa. Ehkä juuri siksi Ibiza sai uusimman sukupolven alustan käyttöönsä ennen Volkkarin omaa Poloa.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Noh niin, tohtori Spautio kävi katsomassa mun pumppupotilastani.

Tyhjästä on paha nyhjäistä ja tuo mun pumputukseni oli niin tyhjä kylmäaineista kuin tuollainen systeemi yleensä olla voi.

Toistaiseksi kaikki toimivat ilpit ovat ahdettuja, tuo mun vapaapaineinen versioni on muuten hyvä mutta se ei lämmitä kuin tunteita.

Kiitokset Spautiolle!
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Kahdeksan vuotta isäsi kansakoulua todennäköisesti kävi. Sota-aikaan jos osui, niin vähän sellaisia ja tälläisia olivat nekin vuodet.

Miksi sun pitäisi tykätä partakoneesta? Ei se ole sun kaverisi. Se vain repäisee karvat irti naamasta, siinä kaikki.

Remington repii turvan paljaaksi tuplaten nopeammin kuin useimmat, se on arvokas ominaisuus.

Kun koiralta katoaa kuulo sitä pitää halia ja rapsuttaa tuplasti aiempaa enemmän; tuntoaisti ei katoa minnekään.
Ei se sota-aikaan sitä koulua käynny. Tai no - Korean sota oli varmaan silloin päällänsä... vai olikohan sekin loppunu ja Vietnamin kahakka lähtökuopissaan. (Oli. Tarkastin wikipediasta)

Koiraa on nykyisin vähän "pakkokin" rapsutella aiempaa enemmän, koska se herää vasta kun sitä on jonkun aikaa rapsutellu. :lol: Hajuaistihan koiruuksille taitaa olla se tärkein ja se ei ainakaan paljoa ole vielä heikentynny, mikäli yhtään osaan koiruuden käyttäytymistä tulkita.
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Varailin Ibizan itselleni. En saarta vaan auton. Enkä sitäkään omaksi vaan viikoksi vuokralle; Autoreisen pyysi tomaattilaatikosta vain muutaman sentin enemmän per päivä niin sellaiseen päädyin.

Harkinnassa mulla oli myös Citroen C-Elysee. Sitä ei tuoda Suomeen enkä mäkään ollut siitä kuullut.

Kolme tähteä törmäystesteissä sai mut päätymään Ibizaan, se on Volkkarin kunniaksi viiden tähden törmäilijä.

- Uusin sukupolvi valmistetaan muuten Saksassa. Ehkä juuri siksi Ibiza sai uusimman sukupolven alustan käyttöönsä ennen Volkkarin omaa Poloa.
Itse varmaan valitsisin Folkkarin nykyisestä tuoteperheestä juurikin Seatin, jos olisi varaa uusi auto ostaa. Tosin todennäköisempää olisi, että päätyisin jonkun muun valmistajan tuoteperheeseen. :roll:

Kanariallekko Pekka on lähdössä? Mekin päätettiin (eli vaimo) minne suuntaamme ensi kesänä reissuun. Annetaan vinkiksi, että aiomme osallistua siellä valasretkelle... ja juu omalla autolla meinattiin retkeillä.
Spautio
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Spautio »

pvalila kirjoitti:Noh niin, tohtori Spautio kävi katsomassa mun pumppupotilastani.

Tyhjästä on paha nyhjäistä ja tuo mun pumputukseni oli niin tyhjä kylmäaineista kuin tuollainen systeemi yleensä olla voi.

Toistaiseksi kaikki toimivat ilpit ovat ahdettuja, tuo mun vapaapaineinen versioni on muuten hyvä mutta se ei lämmitä kuin tunteita.

Kiitokset Spautiolle!
Höpölöpö, itse kerroit oikean diagnoosin ennen huoltopainemittareiden kytkemistä, ja oikeassa olitkin, vuotavaan järjestelmään oli joku masentaja laittanut kylmäaineet sisään ilman sen suurempia synnintuntoja. Ei noin kuuluisi toimia. Höh.
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Varailin Ibizan itselleni. En saarta vaan auton. Enkä sitäkään omaksi vaan viikoksi vuokralle; Autoreisen pyysi tomaattilaatikosta vain muutaman sentin enemmän per päivä niin sellaiseen päädyin.

Itse varmaan valitsisin Folkkarin nykyisestä tuoteperheestä juurikin Seatin, jos olisi varaa uusi auto ostaa. Tosin todennäköisempää olisi, että päätyisin jonkun muun valmistajan tuoteperheeseen. :roll:

Kanariallekko Pekka on lähdössä? Mekin päätettiin (eli vaimo) minne suuntaamme ensi kesänä reissuun. Annetaan vinkiksi, että aiomme osallistua siellä valasretkelle... ja juu omalla autolla meinattiin retkeillä.
Omalla autolla...Norjaanko te olette menossa? Sikäläiset eivät kyllä noista valastuskielloista taida mitään välittää mutta kuinka sä meinaat saada saaliin tuotua kotiin? Turkasen iso kala kattotelineelle ja sisälle jos ottaa, ei hajusta pääse ikuna eroon.

Jup, alle 200 olivat lennot eestaas kun sopivalla hetkellä ne ostin. Siis per Pekka. Mut täytyy tyytyä delfiineihin, no whales.
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Norjaan juu. Tarkemmin sanottuna Lofooteille. Ei ole tullut siellä vielä koskaan käytyä. Keski- ja Etelä-Norjassa olen joskus kakarana käynyt, mutten muista siitä reissusta paljoakaan. Päällimäisenä on mieleen jäänyt, että sinne päin mennessä ostettiin laivalta muovipussillinen karkkia. Jossain vaiheessa alkoi sitten sokerihammasta kolottaa, mutta pussia ei löytynytkään mistään. Se oli heivattu jätepussina jonkun levähdysalueen roskikseen... :cry:

Onhan niitä pieniäkin valaita. Kyllähän semmonen keskikokoinen pyöriäinen Fabian katolla menee... :roll: Kotiin kun pääsee niin on hyvin riippumalla kypsynyttä lihaa.

Kattelin just äsken Norwegianin mainosta, jossa lennot Alicanteen olivat 40/suunta. No tarkemmin tutkittuna takaisinpäin tullessa ei olisi ollut kuin yksi paikka tuolla hintaa. Eikä tuo hinta sisältänyt kuin yhden käsimatkatavaran max. 10 kg. En olis huolinu lähtäkään... :mrgreen:
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:Norjaan juu. Tarkemmin sanottuna Lofooteille. Ei ole tullut siellä vielä koskaan käytyä. Keski- ja Etelä-Norjassa olen joskus kakarana käynyt, mutten muista siitä reissusta paljoakaan. Päällimäisenä on mieleen jäänyt, että sinne päin mennessä ostettiin laivalta muovipussillinen karkkia. Jossain vaiheessa alkoi sitten sokerihammasta kolottaa, mutta pussia ei löytynytkään mistään. Se oli heivattu jätepussina jonkun levähdysalueen roskikseen... :cry:

Onhan niitä pieniäkin valaita. Kyllähän semmonen keskikokoinen pyöriäinen Fabian katolla menee... :roll: Kotiin kun pääsee niin on hyvin riippumalla kypsynyttä lihaa.

Kattelin just äsken Norwegianin mainosta, jossa lennot Alicanteen olivat 40/suunta. No tarkemmin tutkittuna takaisinpäin tullessa ei olisi ollut kuin yksi paikka tuolla hintaa. Eikä tuo hinta sisältänyt kuin yhden käsimatkatavaran max. 10 kg. En olis huolinu lähtäkään... :mrgreen:
Nopeat lentävät, hitaat eivät, on pelin henki Norweigianilla. Ja muillakin halpureilla.

Ongelma on tämä vika pätkä Helsinkiin/Helsingistä. Kun pääsee vaikka Lontooseen, niin kyllä sieltä pääsee halvalla eteenpäin.

Tukholma on huono paikka vaihtaa konetta, kentät ovat kaukana toisistaan ja eri yhtiöt käyttävät eri kenttiä.

Köpis lienee kertaluokkaa parempi.

Mulle yksi vaihtoehto olisi ollut lentää Kanarialle Alicanten kautta, koska sinne pääsi tosiaan halvalla. Mut mä olen jo vanha ja laiska, ihan vain yksinkertainen Kanarian loma houkutteli.

Lennot Lontoosta Kanarialle ovat sikahalpoja. Saapi nähdä, kuinka ovat brexitin jälkeen.

Mun uskoani unioniin syö yksi asia enemmän kuin mikään muu: europarlamentin idioottimainen matkustelu kahden kaupungin välillä.

Mä en haluaisi sitä ajatella mutta jotenkin se aina vain palaa tajuntaan. Narkkarivaras ei välitä siitä, että hän aiheuttaa autoilijalle tonnin laskun kun varastaa kolmenkympin arvoisen autoradion (varas saa siitä tuon summan). Jotenkin se taho, joka vaatii tuota reissaamista, on moraaliltaan vielä narkkarivarkaankin alapuolella.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Kap Verdeä tuossa hetken pohdiskelin. En minä siitä paljoa tiedä, mutta BKT on vähän yli kymmenesosa suomalaisesta.

Aikavyöhyke on aika sopiva ja lämpöä riittää, mutta sitä ei ole niin paljoa liikaa kuin Thaimaassa etc.

Naapuri tuolla kävi ja kovasti tykkäsi.

Kaipa siihen on jokin syy, että kaikki lentävät tunnin vähemmän ja jäävät Kanarialle?
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Kap Verdeä olen itsekin joskus miettinyt. Siellä olis muutama endeeminen lintulaji. :mrgreen: Ilmeisesti mun vaan pitäis vaihtaa saarta pari kertaa, että näkisin ne kaikki. Kovin on karuja ne saaret, eikä siellä taida yöelämä / shoppailumahdollisuudet olla samaa luokkaa kuin Kanarialla. Itseäni tuo ei haittaisi tippaakaan, mutta niitä satojatuhansia (vai miljoonia) Kanarialla kävijöitä saattaa haitata.
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Olikohan Dusseldorf:in kentällä, liukuportaat ylös niin oli kuin matkatoimistojen kirpputori. Tussilla kirjoitettuja ALE -lappuja vähän niin ja näin että noin. Ajattelin silloin että onko heillä noin halu lähteä sieltä pois, oli toki aina mullakin, mutta sieltä olisi satkulla päässyt vaikka maailman ääriin jos ei olisi ollut aina kuitenkin polttava halu palata takaisin Hki-Vantaalle ja purumajaan.

En tiedä onko enää sellaista mutta selvästikin vähän sellainen Helppo-Heikki meininki kuin toreilla aikoinaan kun myivät kovalla huudolla kaikenlaisia ruutuvihkoja jne. Muistatteko?
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

Pvalila ja muutkin toki: Tamron SP 70-300 mm F/4-5,6 VC USD

Kaluston päivitystä harkitsen kun hyytynyt innostus... Tai ei hyytynyt mutta hiipunut...

Kommentteja :-D

Kunhan vain törmäsin moiseen Joulun alla kun oli pukkiostoksilla, kevyeltä tuntui ja joitain ihan hyviäkin kommentteja. Mulla se Sigman 300mm vajaakuntoinen ja 18-200mm Tamron. Sigma "oli" hyvä mutta Tamron tuottanut vain kuvia. Vain kuvia tarkoittaa että en oikein saa sillä tarkkoja kuveja. Vika tietty minussa mutta esim. se halpuri 50mm muovi Canon tuottaa tarkkoja kuveja minunkin tutisevin käsin.

Voisikohan 650D tuolla tehdä videokuvaa ilman surinoita?

Pah, kunhan heittelen ajatusta jos vaikka kaivaisi rungon tuolta jostain, tai no kaivoin jo ja lataan juuri tallentamattomia kuveja koneelle. Kummallista että virtaa oli akussa, vaikken ollut käyttänyt sitten viime loppukesän :oops:
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Vastaa Viestiin