Hei,
aiempi omistaja on vetänyt kylpyhuoneeseen kolmelle vesipisteelle PEX-putket. Kaikki (6) putkea punaisissa suojaputkissa. Ymmärrän tämän hyvin sillä putkea suojaputkineen tunnutaan myyvän vain 50 m rullissa. Varmasti putkiasennusfirmoista saa metritavaranakin, mutta hinta voi olla suolainen.
Minulla on nyt menossa viemäri- ja vesiputkiremontti muihin tiloihin ja tarkoitus olisi käyttää PEX-putkea. Tarve on noin 23 metriä kylmälle ja 13 metriä lämpimälle vedelle, yhteensä siis noin 36 metriä. En haluaisi ostaa tätä varten 50 metriä/väri, vaan vetää kaikki punaisessa suojaputkessa, kuten edellinenkin omistaja on tehnyt. Estääkö joku määräys punaisen putken käytön kylmälle vedelle?
PEX-suojaputken väri + muuta
Re: PEX-suojaputken väri + muuta
Määräyksistä en tiedä, mutta hyvä putkiliike kyllä myy ihan sellaisen pätkän oikean väristä putkea kuin tarvitset. Täällä ainakin paikallisesta liikkeestä olen saanut tarvikkeita niin, että ylimääräiset on voinut palauttaa. Esim. viemäriä tehdessä huomattavasti mukavampi ottaa osia niin, että varmasti piisaa ja loput takas.
Kun Savolainen puhuu siirtyy vastuu kuulijalle. Koskee tässä tapauksessa myös Hämäläistä.
- lmfmis
- Jäsen

- Kotisivu: viewtopic.php?f=9&t=8430
Ei ole. Helpottaa vaim asentamista - paljon.
K- raudasta saa metritavarana...
K- raudasta saa metritavarana...
Eristysremppa: http://www.rintamamiestalo.fi/viewtopic.php?f=9&t=8430
Noista väreistä kannata stressatata, mä laitoin pätkän maalarinteippiä suojaputken alkupäähän johon kirjoitin esim. "KPH lavuaari kylmä", toiseen päähän (joka tuli sen lavuaarin luo) tekstin "kylmä" vaikka olikin punaisessa kuoressa ja joka putki löysi paikkansa.
- Rosvolinna
- Jäsen

Sähköteipillä on noihin tullut värit laitettua. Meilläkin kaikki suojat ovat punaisia.
Casa La Utoja