tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Ilmoita omasi tai naapurin rintamamiestalo-projekti. Laita myös linkki kuviin tai kotisivulle mikäli sellaiset on.
Vastaa Viestiin
Spautio
Jäsen
Jäsen

Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu

Viesti Kirjoittaja Spautio »

Meillä on ollut käytössä ehkäpä noin 13 - 14 vuotta Bauhausin Gardena-merkkiset puutarhaletkuliittimet (sellaiset oranssi-harmaat), eikä niissä ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Niitä on pahoinpidelty raksahommissa paiskomalla letkuja liittimineen minne sattuu, ja niitä on hinattu ympäri sepelipihamaita ym. Tosi kestävän ja luotettavan oloisia kyllä ovat, yksikään liitin ei ole hajonnut, eikä ole alkanut vuotamaan. Liittimen tulee olla juuri oikeaa kokoa suhteessa puutarhaletkun sisähalkaisijaan, ja kiristysrengas tulee ruuvata kiinni ihan huolellisesti.
En toki koskaan täysin luottaisi tuollaisiin liittimiin, ainahan sulkuhana tulee laittaa kiinni.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Noita puutarhaletkuja on tosiaan 1/2 tuuman ja 3/4 tuuman lisäksi välikoko, 5/8 tuumaa. Milleinä näitä kai myydään kokoina 12mm, 16mm ja 19 milliä.

Tuo mun Bilteman halpurisetti toimii tuon kaikkein harvinaisimman eli 16 millin (5/8 tuumaa) koon kanssa ja se ongelma: koko on kyllä se kaikkein fiksuin, juuri sopiva, mutta samalla se on kaikkein harvinaisin. Biltema ei itse enää myy tuota kokoa lainkaan!
warixenjalka
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja warixenjalka »

pvalila kirjoitti:Tuuma saattaa olla hiljaa siksi, että vaimo laittoi miesparan töihin: hänenhän pitää korjata vaimon auto ja sitten vielä rakentaa se veranta. Tuusulan miehellä voi siis olla vähän kiireitä... :lol: :lol: :lol:
Herra se on herrallakin. :lol:
- Puolihullu varttisavolainen -
pvalila
Jäsen
Jäsen

warixenjalka kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Tuuma saattaa olla hiljaa siksi, että vaimo laittoi miesparan töihin: hänenhän pitää korjata vaimon auto ja sitten vielä rakentaa se veranta. Tuusulan miehellä voi siis olla vähän kiireitä... :lol: :lol: :lol:
Eiku rouva... :lol: :lol: :lol:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Elämä on täynnä houkutuksia.

Tuolla tori.fiissä on hyvä kamera myytävänä, jos satutte olemaan sellaisen tarpeessa.

https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/P ... ?ca=18&w=3

Eli Panan FZ-1000 on tyrkyllä hintaan 320 egeä.

Tuossa kamerassa yhdistyy mahtava zoom (25 - 400mm, laaja alue näin ison kennon kemeraan) isoon yhden tuuman kennoon: se on siis superzoom, jonka kuvanlaatu on järkkäriluokkaa.

Plussana tulee vielä päälle aivan älyttömän hyvät (4k jne) video-ominaisuudet.

Warixenjalalle minä tuollaista mallia joskus ajattelin suositella, mutta sitten hän ihan ilman suositteluja bongasi (verbi miestä myöten... :lol: :lol: :lol: ) uudemman FZ-2000:n edukkaasti.

Mutta tämä vanhempikin malli on todella hyvä kamera ja vähän pienempi/kevyempi kuin se uusin malli. Tuohon 320 egen hintaan aivan mainio all-in-one kamera!
tuuma
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja tuuma »

pvalila kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti:
Eiku rouva... :lol: :lol: :lol:
Yöllä palattiin:

Kuva

Anteeksi kun vähän otin etäisyyttä...

Meillä oli T-ROC. Italia itä-länsi suunnassa mentiin ja väliin osui kisatkin... Firenze-Rimini-Tavullia-San Marino.

Vesivahinko oli a-tallissa 2 päivää ennen matkaa niin vähän työllisti. Mikä terassi?

Täytyy lueskella teidän juttuja kun tässä heräilee todellisuuteen.
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Elämä on täynnä houkutuksia.

Tuolla tori.fiissä on hyvä kamera myytävänä, jos satutte olemaan sellaisen tarpeessa.

https://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/P ... ?ca=18&w=3

Eli Panan FZ-1000 on tyrkyllä hintaan 320 egeä.

Tuossa kamerassa yhdistyy mahtava zoom (25 - 400mm, laaja alue näin ison kennon kemeraan) isoon yhden tuuman kennoon: se on siis superzoom, jonka kuvanlaatu on järkkäriluokkaa.

Plussana tulee vielä päälle aivan älyttömän hyvät (4k jne) video-ominaisuudet.

Warixenjalalle minä tuollaista mallia joskus ajattelin suositella, mutta sitten hän ihan ilman suositteluja bongasi (verbi miestä myöten... :lol: :lol: :lol: ) uudemman FZ-2000:n edukkaasti.

Mutta tämä vanhempikin malli on todella hyvä kamera ja vähän pienempi/kevyempi kuin se uusin malli. Tuohon 320 egen hintaan aivan mainio all-in-one kamera!
Oli mennyt jo, hyvä ehkä niin :oops:
tuuma
Jäsen
Jäsen

jtbo kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti:Ei olis pitäny mennä tonne mobile.deehen... https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 767680313b

Tuommostakin muistan kuolanneeni Supercarista. Mutta voi herran jestas tota hintaa! :shock: E30 M3setkaan ei maksa noin paljoa. Tai no, jotkut maksaa...
Kiusataan tuota nyt sitten vähäsen, Mahindra Thar ei välttämättä olisi kovin paljoa kalliimpi ollut kuin ostoksesi tipumatkoille, sekin, että luontaisessa ympäristössään tipujakin olisi tarjolla kovasti erilaisia:
https://www.mahindrathar.com/index.aspx

Noita vanhoja rotteloitahan kyllä löytyy vaikka mistä, mutta tuollaisia laatukulkineita ei ihan jokaisella tontilla kasaillakkaan, kotimaassammekaan ei niin mitään kelvollista.

Tuumakin kun haaveilee sähkökärryistä, niin tuossa on, tottahan noiden tuonti tänne takapajulaan on haastavaa, mutta ehkä helpompi on itsensä siirtää kovemman kilpailun pariin? :D
http://www.mahindraelectric.com/everito/
https://www.mahindrasupro.com/esupro/
Mahindra on tunnettu Moto piireissä, ei ollenkaan huono merkki, nyt täytyy vain pitää matalaa profiilia innostuksien suhteen, vaikka se vaikeaa tulee olemaan :lol:
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:
warixenjalka kirjoitti:
Ei näilläkään tytöillä harrastukset ole kovin turvallisia... https://www.youtube.com/watch?v=uQDEXqcGlNc
Eli viikonlopun levyraatoputki alkoi tästä. :razz:
Arrgh!

Mä luulin, että tuollainen vihaisuus oli punkkia silloin joskus, kun mä olin nuori.

Onko se tullut takaisin muotiin?

Tuossa oli tosi häiritsevää se, että aina kun tehtiin jotain temppua, kamera oli niin, ettei voinut nähdä, josko laulaja itse temppuili vai stuntti. Noinhan se aina on, mutta ei se saisi silmään pistään.

Olisi aika cool, jos nuoret alkaisivat jossain vaiheessa digata vanhaa kotimaista iskelmää: Puhelinlangat laulaa ja mitä niitä nyt olikaan.
:lol: :lol: :lol:

Kutri Helena elää vielä, varo sanojasi!
tuuma
Jäsen
Jäsen

Sitten teillä oli noita uima-allas juttuja. Spautio oli jäänyt altaan pohjalle ilman tikkaita ja Jtbo suonsilmään fillarillaan. Riittääkö tämä tiivistys. Väsytää... Tai siis ei teidän jutut. Kiva että täällä aina joku jaksaa. Huomenna tai tänään taas jaksaa ajatella erilailla. Kylmähän täällä on kuin pohjoisnavalla!

Ilmankuivain oli pamahtanut taas. Mikähän täällä on enää ehjänä.

Win2000 kone oli täynnä vettä vesivahingosta, jossa oli kodinohjausjärjestelmämme. Tytär oli ollut neuvokas ja kantanut öljytäytteisen sähköradiaattorin tuvan keskelle täysille...

Vesivahinko tuli a-keräin pöntön 6bar varoventtiilin lauettua ja se tavallaan toimi mutta toisesta suunnasta oli suihkuttanut a-talliin kattoon joku 2-3pvä vettä. Yksi päivä kun olin viemässä junioria kouluun olin kuulevanani jotain suhinaa a-tallista. Seuraavana päivänä ennen reissua kuulin äänen uudelleen. Tulva siellä sitten oli. Onneksi oli putkiosia niin väänsi tulpan mutta se jäi tiputtamaan. Tyhmä kun olen ollut niin tuota ei saa pois kun ottaa urtsipöntön kylkeen. Lähdettiin reissuun. Oli kiva lähteä... Hyvin on kellari kuivunut. Kai.
pvalila
Jäsen
Jäsen

Ahaa, Tuuma lähtikin vain Italiaan vesivahinkoa pakoon...

Vai menikö se jo...Joku sai hyvän kameran edukkaasti.

Kuinkas se C3, mitä sieltä vuosi ulos?

Mulla ilmastointilaite jotenkin korjautui itse, ranskikset ovat vähän sellaisia.

Kun mulla oli peräkärry hetken käytössä niin niin nyt mun autoni kuvittelee, että siellä on edelleen jotain koukun jatkona: vilkku vilkkuu väärällä nopeudella ja takatutkat ovat pois päältä. En ole jaksanut edes akunnapaa avata, mua laiskottaa ajatus kellon uudelleenasettamisesta...

Kertoo varmaankin, minkä verran puhtia mulla nyt on.

No, Tuuma on varmaankin nyt täynnä italialaista energiaa... :twisted:
tuuma
Jäsen
Jäsen

pvalila kirjoitti:Ahaa, Tuuma lähtikin vain Italiaan vesivahinkoa pakoon...

Mulla ilmastointilaite jotenkin korjautui itse, ranskikset ovat vähän sellaisia.

Kun mulla oli peräkärry hetken käytössä niin niin nyt mun autoni kuvittelee, että siellä on edelleen jotain koukun jatkona: vilkku vilkkuu väärällä nopeudella ja takatutkat ovat pois päältä. En ole jaksanut edes akunnapaa avata, mua laiskottaa ajatus kellon uudelleenasettamisesta...

Vesivahinko ei kuulunut suunnitelmiin mutta muuten sopi oikein hyvin elämään :wink:

C3 vuoti tosiaan jotain ulos, täytin hieman syyläriä, muuta en osannut tehdä kun ei mitään oikein näkynyt. Ei sen jälkeen mitään ole ollut. Ranskikset ovat tuossa oikein oivia, tuossa itsekorjauksessa.

Peräkärrit ovat CAN-väylällä pahinta myrkkyä. Tiesitkö että alkaa olla jo monissa autoissa, joissa taskuparkkiautomaatti olla myös peräkärryperuutusautomatiikka. Jonkun kilometrin kun ajelee niin oppii aisan pituuden ja sitten vain napista :roll:

Italiassa oli kummaa ajella. Kaistat olivat hyvin merkatut mutta kaikki ajelivat miten sattuu. Hyvin se sujui kun ajeli samanlailla. Se vaan häiritsi kun oli vasen ja oikea että taustapeili täynnä skoottereita samalla kun vaihtaa kaistoja ilman vilkkuja kuka miten ja kukin. Eniten olin huolissani skootterikuskeista, meillä oli airbagejä joka puolella.
pvalila
Jäsen
Jäsen

tuuma kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Ahaa, Tuuma lähtikin vain Italiaan vesivahinkoa pakoon...

Vesivahinko ei kuulunut suunnitelmiin mutta muuten sopi oikein hyvin elämään :wink:

C3 vuoti tosiaan jotain ulos, täytin hieman syyläriä, muuta en osannut tehdä kun ei mitään oikein näkynyt. Ei sen jälkeen mitään ole ollut. Ranskikset ovat tuossa oikein oivia, tuossa itsekorjauksessa.

Peräkärrit ovat CAN-väylällä pahinta myrkkyä. Tiesitkö että alkaa olla jo monissa autoissa, joissa taskuparkkiautomaatti olla myös peräkärryperuutusautomatiikka. Jonkun kilometrin kun ajelee niin oppii aisan pituuden ja sitten vain napista :roll:

Italiassa oli kummaa ajella. Kaistat olivat hyvin merkatut mutta kaikki ajelivat miten sattuu. Hyvin se sujui kun ajeli samanlailla. Se vaan häiritsi kun oli vasen ja oikea että taustapeili täynnä skoottereita samalla kun vaihtaa kaistoja ilman vilkkuja kuka miten ja kukin. Eniten olin huolissani skootterikuskeista, meillä oli airbagejä joka puolella.
Jos kolahtaa, niin turisti tuppaa olemaan vähän heikoilla maassa kuin maassa. Erityisesti, jos sattuu henkilövahinkoja.

No, kello on yli puolenyön mutta uteliaisuus vei voiton ja mä kävin irrottamassa autostani akkukaapelin hetkeksi.

Ei auttanut, edelleen vilkuttaa kauhealla nopeudella (ja arvaten takatutkat ovat pimeänä).
pvalila
Jäsen
Jäsen

Tuuma löysi jo tiensä takaisin tänne, mutta nyt kateissa näyttäisi olevan jtbo.

Naapuri ja naapurinnaapuri, kaksi seuraavaa taloa, saivat uudet sähköportit aitaansa.

Ehkä mun kilpavarustelun nimissä pitäisi käydä hitsaamassa se meidän portin rikkinäinen yläsarana kuntoon? :roll:
pvalila
Jäsen
Jäsen

Vähän ihmettelen sitä, että EU harkitsee kovien tullien laittamista amerikkalaisille moottoripyörille.

Outoa tuossa on lähinnä se, että luonnollinen vastaus moottoripyörätullille on autotulli. Ja sitten täällä ollaankin pulassa.

Uudenkaupungin viennistä kuulemma puolet päätyy Saksan kautta jenkkilään.

Taatusti Mersu leikkaa ekana tuotantoa ulkomailla ja vasta sitten Saksassa.

Ja firma taitaa olla muutoinkin matkalla Volkkarin kriisiin: ovat kai nyt löytäneet huijausohjelmiston Mersuistakin.
Vastaa Viestiin