mitäs mieltä tästä kohteesta ?

Juuri ostanut rintamamiestalon? Aikeissa hankkia rintamamiestalo? Mitä pitäisi ottaa huomioon?
Vastaa Viestiin
jeepeli
Uusi jäsen

mitäs mieltä tästä kohteesta ?

Viesti Kirjoittaja jeepeli »

sanokaahan mielipiteitä tästä kohteesta
että oisko huonokin hankinta.

http://www.etuovi.com/kohde/698956
Tornados
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tornados »

Asialliselta ja muuttovalmiilta kämpältähän tuo vaikuttaa. Eikä tarvitse heti putkiremonttiin alkaa. Ikkunat varmaan joutuu vaihtamaan ja jos mineritistä ei tykkää, niin sen joutuu kanssa riipimään pois. Hintakin taitaa olla sinne päin, vaikken Savonlinnan hintoja tiedä.
rmt-60
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja rmt-60 »

Eipä noiden tietojen perusteella juuri negatiivista tullut esille. Pintamateriaalit yms. on suurelta osin makuasioita; uusi omistaja todennäköisesti vaihtaa ne ainakin osaksi, joten niitä en ostotilanteessa kommentoi - kunhan pysytään sellaisissa, jotka toimivat talon rakenteiden kanssa.

Täkäläisiin hintoihin verrattuna tuo on suorastaan halpa, mutta tietysti pitää verrata sikäläiseen hintatasoon. Ja lopulta tietysti siihen, paljonko siitä on valmis maksamaan.

Niin, ja tuosta ilmoituksesta ei minulle selvinnyt, miksi ikkunat pitäisi vaihtaa.
ahaikio
Jäsen
Jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahaikio »

Tornados kirjoitti:Ikkunat varmaan joutuu vaihtamaan
Itse taloon ja sen hintaan mitään kantaa ottamatta tuo lause on mielestäni huono ohje. En ymmärrä ideaa, että vanhat ikkunat pitää vaihtaa ihan vaan siksi, että ne on vanhoja. Ikkunaremontti ei maksa itseään takaisin järkevässä ajassa. Jos ikkunat on hyvässä peruskunnossa ja niiden kittaamisella ja rakojen tilkitsemisellä niistä saa ilmatiiviit, ei niitä kannata vaihtaa. Hyvällä huollolla vanhat ikkunat todennäköisesti vielä kestää pidempään kuin uudet.

Itse juuri ikkunat vaihdoin nykyiseen kämppään. Tässä oli mekolailla pakko tehdä tuo remontti, koska vanhat ikkunat oli pokien osalta niin huonossa kunnossa ja en kerennyt niitä ruveta kunnostamaan. Mutta missään tapauksessa en tuota uusien ikkunoiden hintaa saa säästymään millään mittarilla, paitsi jos vertaa kunnostamattomiin vanhoihin ikkunoihin, joista ilma tuli läpi kitin puutteessa.
Tornados
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja Tornados »

ahaikio kirjoitti:
Tornados kirjoitti:Ikkunat varmaan joutuu vaihtamaan
Itse taloon ja sen hintaan mitään kantaa ottamatta tuo lause on mielestäni huono ohje. En ymmärrä ideaa, että vanhat ikkunat pitää vaihtaa ihan vaan siksi, että ne on vanhoja.
No ei niitä tietenkään mikään pakko ole vaihtaa, jos ovat riittävän hyväkuntoiset. Eivätkä repsota lahoina yhden saranan varassa, niin että tuuli tuivertaa tukkaa.

Ikkunaremontti on aika kallis tapaus, jos sellaiseen joutuu. Sitä tuossa ehkä enempi yritin hakea.

Itse olin omaan taloon muuttaessani siinä mielessä onnellisessa asemassa, että putki ja ikkunaremontti oli tehty edellisen asukkaan toimesta hiljattain.
Vastaa Viestiin