tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Re: tuuman monihybridi: Aurinko, VILP, Öljy, Sähkö ja Puu
Muistitteko palauttaa veroilmoituksen? Aikaa vielä vajaat puoli tuntia.
Mä en vain mitenkään jaksanut optimoida tuota.
En viitsi edes miettiä, paljonko hävisin rahaa.
Mulla oli joskus tosi hyvä kirjanpitäjä, joka hoiti firman lisäksi optimiin mun henk. koht verotuksen.
Häneltä petti terveys, rankkaa se on kantaa monen ihmisen verohuolet.
Mulla oli joskus tosi hyvä kirjanpitäjä, joka hoiti firman lisäksi optimiin mun henk. koht verotuksen.
Mä olen siitä tosi, tosi iloinen, etten tullut koskaan aloittaneeksi tupakointia!
Mulla on tosi vähän tupakointia suvussa, rintamilla osa sedistäni kai tupakoi.
Naisista ei kukaan.
Meikä on sitten onnistunut ylipainolla hankkimaan itselleen suunnilleen samat terveyshaistat, joita varten muut joutuvat niin polttamaan kuin juomaankin.
Meikäkin voisi tiputtaa painon alas, mutta ikinä mä en voisi elää normaalia elämää ja lakata laskemasta kaloreita ja noudattamasta sääntöjä: paino tulisi takaisin heti. Refluksitauti ärtyy heti, kun mä yritän vähänkin syödä enemmän tuoresruokaa tai jos mä pidän itseäni nälässä. Kasvikset menevät mulla ihan hyvin, mutta jos en syö niiden kanssa jotain huonosti sulavaa niin happokylpy on ihan pirullinen, sisuskalut sananmukaisesti sulavat.
Naisista ei kukaan.
Meikä on sitten onnistunut ylipainolla hankkimaan itselleen suunnilleen samat terveyshaistat, joita varten muut joutuvat niin polttamaan kuin juomaankin.
Meikäkin voisi tiputtaa painon alas, mutta ikinä mä en voisi elää normaalia elämää ja lakata laskemasta kaloreita ja noudattamasta sääntöjä: paino tulisi takaisin heti. Refluksitauti ärtyy heti, kun mä yritän vähänkin syödä enemmän tuoresruokaa tai jos mä pidän itseäni nälässä. Kasvikset menevät mulla ihan hyvin, mutta jos en syö niiden kanssa jotain huonosti sulavaa niin happokylpy on ihan pirullinen, sisuskalut sananmukaisesti sulavat.
Kuulostaa ikävältä tuollainen refluksitauti, en tunne ketään jolla sellainen olisi ollut vaivana. Jotenkin voisin kuvitella että pitkäjänteinen ja useita vuosia kestävä siedätyshoito uusine ruokavalioineen voisi toimia siihenkin jollain tavalla?pvalila kirjoitti:Mä olen siitä tosi, tosi iloinen, etten tullut koskaan aloittaneeksi tupakointia!
Naisista ei kukaan.
Liiat kehon painokilot kannattaa kuitenkin ottaa pois, itse olen sitä yrittämässä, tavoitteena olisi painaa sen saman 81kg mitä painoin joskus opiskeluaikanani (alle 80kg jos minun painoni menee niin sitten olen aika heikossa kunnossa, lukiossa painoin 84kg mutta kävin salilla silloin, kuten nytkin taas).
Kannattaa sitä tappavan tylsää peruskuntoa treenata rauhalliseen tahtiin, sillä saa sykettä sitten kovemmassakin vedossa alemmas, kun kroppa taas oppii paremmalle hyötysuhteelle.Spautio kirjoitti: Emmekö me kaikki täällä kirjoittelevat ole keski-ikäisiä? Sensijaan meitä pitäisi huolestuttaa se, että 80-luvun alussa syntyneetkin lähestyvät jo keski-ikää!!![]()
En ala julistamaan mitään tupakoimattomuus-saagaa, jokaisen on itse tehtävä päätös röökaamisensa suhteen. Itse en todellakaan ole voittanut vielä peliä, joka ikinen aamu herätessäni on mielessäni ensimmäisenä aamurööki. Olen lopettanut monta kertaa tupakoinnin, ja se ei ole kertaakaan päättynyt hyvin, nyt kun päätin pitää vain tupakkalakkoa, niin homma on toiminut ihan hienosti. On minulla jemmassa pari askia Marlboroa kotonani, en niitä ole tarvinnut toistaiseksi. Nuo olivat vanhaa varastoa ennen röökilakkoani, olkoon siellä, mahtavaa jos ne olisivat siellä vielä 10 vuoden päästäkin, mutta askel kerrallaan. Pvalilan hamekommenttiin voisi sen verran kommentoida että minulla pää ja kroppa eivät toimi ihan yksi yhteen, pää luulee että kroppa on samassa kunnossa kuin 20-vuotiaana ja siksi juoksunopeus on ihan liian suuri, ja syke ihan liian korkea. Mutta jos tuosta nyt saisi lisättyä juoksumatkaa ja laskettua sykettä hiukan alemmas niin tiedä vaikka puolimaratonikin vielä menisi ennen kuolemaa!
Sensorimurheita:

Toki voi sitä sisälläkin ajaa pyörällä, viikossa sitäkin lajia yli 160km, sekä muut pyöräilyt päälle, välillä lepopäiviäkin jne. Valmistautumisellakin on väliä, eikä välttämättä mene niin, että kovaa repimällä painoa saisi pois, se on vähän harhaa, toki BMR kohoaa aineenvaihdunnan tehostuessa, muttei sillä kovin pitkälle pötkitä painon pudotuksen suhteen.
Tiedä siitä, mutta on mulla sentään Adhd, autisminkirjo, sekä alentunut työmuistin suorituskyky, eli ihan AAA-luokassa, mutta ehkä kivempi olisi kuitenkin taviksena kuin kehitysvammaisena...Tuuma kirjoitti: Ei siinä tarvita Jtbo:n kaltaista sisukkuutta jos/kun tupakan polttamisen lopettaa, ei hänenkaltaisia ole kuitenkaan kuin yksi suomessa niin aika huono verrata tai voittaa
No tähdellisempääkin puuhaa tässä kyllä on.
-
warixenjalka
- Jäsen

Minäkin tarvitsisin tuollaisen kirjanpitäjän. Ei oikein mikään byrokratialle häivähtävä homma jaksa oikein kiinnostaa. Veroilmoitus kun tuli, katsoin että "Huh - rahaa tulee vähän takaisin", laitoin laput laatikkoon ja siellä ne ovat kai vieläkin. Eli jäi korjaamatta. Tuskinpa siinä mitään isoa korjattavaa olisi ollutkaan.pvalila kirjoitti:Muistitteko palauttaa veroilmoituksen? Aikaa vielä vajaat puoli tuntia.
Minäkin heitin lauantaina pyöräilykauden ensimmäisen pitemmän lenkin - 25 km. Toki huilasin kääntöpisteessä 9 tuntia tornissa taivaalle tuijottaen... Jaloissa tuntui silti pienoista tutinaa kotiin päästyä.
- Puolihullu varttisavolainen -
-
warixenjalka
- Jäsen

Joitain kuvia näppäilin lauantaina Tornien taiston yhteydessä (Panalla), mutta tämä on kuvattu kotipihalla: https://www.youtube.com/watch?v=ch5EEu_8Xqk Olen tosiaan alkanut kaivaa kuoppaa toisille. Keskenhän se(kin tietysti) vielä on. Pitäis keksiä jostain omista kätköistä (rahaa en aio sijoittaa) vedenpitävä muovi altaan pohjalle. Yksi oli toissa yönä testissä, mutta allas aamulla tyhjä, joten jatkan muovin etsimistä. Mun täytyy ehkä pilkkoa yhtä raskaampaa pressua...pvalila kirjoitti:Moni sanoo samaa formuloiden äänestä...warixenjalka kirjoitti:Yksi maailman ärsyttävimmistä äänistä on suihkumoottorin vinkuna.pvalila kirjoitti:Tässä sopiva moottoriurheilulaji kaikille, joiden mielestä ääntäkin pitää lähteä:
https://tekniikanmaailma.fi/suihkumoott ... ien-takia/
Oletko saanut lisää kuvasatoa?
- Ei pitäisi olla ainakaan välineistä kiinni: Outlander, TVR, fillari, FZ2000...Noilla pitäisi saada kiinni jo mitä vain!![]()
![]()
Sunnuntaina kävin ulkoiluttamassa kesälelua Lahdessa ja kuvailin "wanhalla sotaratsulla" eli Olympoksella gomeita kaaroja Suurhallissa. Jahka saan kuvia flicriin laitan linkkiä tännekin. Kävikö teistä kukaan Classic Car Showssa? Täytyy vielä kehaista, että ostin pari ajoneuvoakin sieltä. Vuoden -37 Fiat 508:n itselle ja Subaru Imprezan pojalle. Taisi olla Petter Solbergin vanha kun oli nimi vielä takalasissa.
-
warixenjalka
- Jäsen

Nyt Tuuma yleistät vähän. Ei kaikki Kotkalaiset ole purjehtijoita. Mutta ymmärrän kyllä purjehtijoita... ja vähän L. Mårtensoniakin. Vaikka hänen edustamansa genre ei kuulukaan lempigenreihini.tuuma kirjoitti:Kaikki paitsi purjehdus on turhaa...
https://www.youtube.com/watch?v=W11QLJ_Ienc
Jessus mikä Levyraato! Warixwénjalka saattaa ymmärtää,Muutkin saa kuunnella.
Lasse esiintyi joskus tämän neidin kanssa duettona, mutta tästä neidin soolona vetämästä sävelmästä tykkään enempi: https://www.youtube.com/watch?v=a2akvbZrnkQ
Näin taisin tehdäwarixenjalka kirjoitti:Nyt Tuuma yleistät vähän. Ei kaikki Kotkalaiset ole purjehtijoita. Mutta ymmärrän kyllä purjehtijoita... ja vähän L. Mårtensoniakin. Vaikka hänen edustamansa genre ei kuulukaan lempigenreihini.tuuma kirjoitti:Kaikki paitsi purjehdus on turhaa...
https://www.youtube.com/watch?v=W11QLJ_Ienc
Jessus mikä Levyraato! Warixwénjalka saattaa ymmärtää,Muutkin saa kuunnella.
![]()
Lasse esiintyi joskus tämän neidin kanssa duettona, mutta tästä neidin soolona vetämästä sävelmästä tykkään enempi: https://www.youtube.com/watch?v=a2akvbZrnkQ
Carola taisi rikkoa aikansa raja-aitoja ja nyt sitten taas vetäytyvät kuoreensa... Sovinisti, minäkö, e-een. Kummasti vain nuo vastakkaissukupuoliset ailahtelevat, ettei oikein koskaan tiedä mikä on milloinkin hyvä
Piti mennä Classic Car Show katsastamaan mutta ei oikein vain tullut mentyä. Kuvakimaraa odotellessa!
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
Liikkeen- elinkeinon- ammatinharjoittaja tai mitä niitä harjoittajia onkaan on jo joutunut jättämään moisen kuukausi sitten. Liikkeen- elinkeinon- ammatinharjoittajan puoliso on myös joutunut saman tekemään silloin. Liikkeen- elinkeinon- ammatinharjoittaja, jolla ei ole toimintaa ollut vuoteen tai koskaan on myös joutunut saman tekemään silloin.pvalila kirjoitti:Muistitteko palauttaa veroilmoituksen? Aikaa vielä vajaat puoli tuntia.
En mä tiedä, jotenkin tämä maa estää aika tehokkaasti ainakin sellaisen pienen kivan, jota voisi OTO:na tehdä. Rankaisu on kova jos unohtaa tuonkin. Vaimo onneksi suhtautuu tuohon huumorilla että tällaisen nollatulos yrittäjän vaimokin saa tehdä ilmoituksen kuin olisi yrittäjä, tai siis yrittäjyydenharjoittelija. Hyvin Suomi sanakäänteinen ainakin kannustaa yrittelijiäisyyteen
-En tee virheitä, ne teen tekemättäkin...
- Tuumanparempipuoli?
- Jäsen

- Kotisivu: http://tuikuntekeleet.blogspot.com/
Eikö kukaan enää rakenna mitään? Edes remontoi? Tuuma, aletaan rakentaa terassia, niin tapahtuu jotain. 
Kaveri oli tosi ässä lajissaan, pakotti mut toimittamaan tositteet ajoissa sillä konstilla että tuli itse hakemaan lappuset kymmenien kilometrien päästä vaikka keskellä yötä jos mä en itse jaksanut niitä hänelle kiikuttaa. Pakkohan mun ne liput oli hänelle viedä...warixenjalka kirjoitti:Minäkin tarvitsisin tuollaisen kirjanpitäjän. Ei oikein mikään byrokratialle häivähtävä homma jaksa oikein kiinnostaa. Veroilmoitus kun tuli, katsoin että "Huh - rahaa tulee vähän takaisin", laitoin laput laatikkoon ja siellä ne ovat kai vieläkin. Eli jäi korjaamatta. Tuskinpa siinä mitään isoa korjattavaa olisi ollutkaan.pvalila kirjoitti:Muistitteko palauttaa veroilmoituksen? Aikaa vielä vajaat puoli tuntia.
Häneltä petti terveys, rankkaa se on kantaa monen ihmisen verohuolet.![]()
Minäkin heitin lauantaina pyöräilykauden ensimmäisen pitemmän lenkin - 25 km. Toki huilasin kääntöpisteessä 9 tuntia tornissa taivaalle tuijottaen... Jaloissa tuntui silti pienoista tutinaa kotiin päästyä.
Mullahan on paritalo, toinen pääty on ostettu firman tarpeita varten.
Firma on vuosien mittaan maksanut välillä kovaakin vuokraa toimitiloista minulle ja vaimolle, mutta viime vuonna unohdin vuokranmaksun tyystin.
Periaatteessa mä olisin voinut kirjata kämpän menot silti veroilmoitukseen ja saada niistä vahvistetun tappion käytettäväksi tulevina vuosina. Mutta en jaksanut...
Mä en tiedä, josko on ihan sallittua ensi vuoden vuokratulojen kohdalle kirjata kahden vuoden menot.
Mun olisi pitänyt maksaa ainakin sen verran vuokraa, että se olisi riittänyt kattamaan kämpän menot.
Voittoa kämpästä ei kauheasti kannata ottaa, ei vuokratulojen verokohtelu mitenkään erityisen edukasta ole.
Heippa pitkästä aikaa!Tuumanparempipuoli? kirjoitti:Eikö kukaan enää rakenna mitään? Edes remontoi? Tuuma, aletaan rakentaa terassia, niin tapahtuu jotain.
Pilvilinnoja täällä vanhat miehet enää byggaa, ja niitäkin vain harvakseen...
Mä en ole muuten vuosiin käynyt sun blogiasi katsomassa, pidätkö sitä edelleen?
edit:
Vika päivitys vuodelta 2014.
Carola ei vain edustanut suomalaisten laulajien aatelia vaan oli myös syntyperältään aatelinen.warixenjalka kirjoitti:
Nyt Tuuma yleistät vähän. Ei kaikki Kotkalaiset ole purjehtijoita. Mutta ymmärrän kyllä purjehtijoita... ja vähän L. Mårtensoniakin. Vaikka hänen edustamansa genre ei kuulukaan lempigenreihini.![]()
Nykyään tuhoaminen tuntuu olevan rakentamista suositumpaa.Tuumanparempipuoli? kirjoitti:Eikö kukaan enää rakenna mitään? Edes remontoi? Tuuma, aletaan rakentaa terassia, niin tapahtuu jotain.
Tosin kaikki uusi alkaa purkamalla vanha ja kuten tiedät, parhaiten Tuumaan saa vauhtia se, kun kotiintullessa havaitsee purkamisen tehdyn
Tuuma kiittää vaan kauniisti
- Tuumanparempipuoli?
- Jäsen

- Kotisivu: http://tuikuntekeleet.blogspot.com/
Juu, en oo päivittäny blogia vuosiin. Mä kiusaan kavereita facebookissa ja instagramissa tuotoksillani.pvalila kirjoitti:Heippa pitkästä aikaa!Tuumanparempipuoli? kirjoitti:Eikö kukaan enää rakenna mitään? Edes remontoi? Tuuma, aletaan rakentaa terassia, niin tapahtuu jotain.
Pilvilinnoja täällä vanhat miehet enää byggaa, ja niitäkin vain harvakseen...![]()
![]()
Mä en ole muuten vuosiin käynyt sun blogiasi katsomassa, pidätkö sitä edelleen?
edit:
Vika päivitys vuodelta 2014.