Endoskooppi
Endoskooppi
Onko kenelläkään kokemuksia rossipohjan tutkimisessa endoskoopin avulla? Mökin ryömintätila on liian matala ihmiselle, joten haluaisin tutkia sen, joten näkeekö tuollaisella endoskoopilla miten paljon? Pitäneekö siis tutkia sentti sentiltä, vai näkeekö sen valolla enemmänkin aluetta? Vai onko ne hyviä vain pienten putkien jne tutkimiseen? Esim: https://www.e-ville.com/fi/3252-viemari ... -2-5m.html
Re: Endoskooppi
Eipä tuossa korkealta tipu, jos ostos osoittautuu huonoksi.
Rossipohjan tutkimiseen ei välttämättä kuitenkaan kovin autuaaksi tekevä. (vahva mutu)
Lisäksi rossipohjissa on usein niinkin, että esimerkiksi aluslaudoitus näyttää päälle päin olevan aivan kunnossa, mutta puukko meneekin laudasta läpi kun vähä tökkää.
Rossipohjan tutkimiseen ei välttämättä kuitenkaan kovin autuaaksi tekevä. (vahva mutu)
Lisäksi rossipohjissa on usein niinkin, että esimerkiksi aluslaudoitus näyttää päälle päin olevan aivan kunnossa, mutta puukko meneekin laudasta läpi kun vähä tökkää.
Minulla on juuri tuollainen evilleltä ostettu endoskooppi ja voin sanoa, ettei sillä alustatilan tutkimus onnistu. Ei riitä valo vähääkään isommassa tilassa. Viemärin tutkiminenkin on vaikeata samasta syystä vaikka putki on pienempi.
Itse olen tutkinut vinttitilaa pienen reiän kautta ujuttamalla tilaan tehokkaan led-lampun ja sen jälkeen samasta reijästä action-kameran jonkun selfie-tikun päässä. Kameran kun yhdistää kännykkään saa tilasta jo melko hyvän käsityksen. Aukkovaatimuskin on kyllä jo 100 mm luokkaa.
OK, vähän sama kävi mielessä, ettei tuo valo riitä isommalle alalle. Kiitos.
Kännykkä kuvaamaan videota kuvausvalolla vavan päähän kiinnitettynä siten ettei vaan tipu 
Joo ei tee endoskoopilla mitään tuossa...