karhjo kirjoitti:Oksapahvi
Puukuitulevy
Terva/bitumipaperi
Lisäys.
Kannattaa hankkia hannu rinteen rintamamiestalo -kirja ja panu kailan eepos vaikkei kaikesta olisikkaa samaa mieltä. Näissä teoksissa mainitaan useimmat materiaalit ja osa löytyy jopa kuvattuna. Koska hieman huolissani olen sellaisesta tekemisestä, että aivan perustarvikkeetkin ovat vieraita. Remontointi kyllä on kaikille sallittua mutta perehtyminen edes hieman auttaa välttämään suurimpia virheitä. Ja tämä ihan vain ystävällisesti huomautettuna.
Kiitos vastauksesta ja kirjavinkistä paljon! Pitääpäs käydä ostamassa. Tunnistan kyllä uudet materiaalit, koska olen rakennusalalla töissä (4v), näitä vanhoja en tunnista varmuudella, vaikka materiaalin toiminta tarkoitus rakenteessa olisikin tiedossa, ennemmin varmistan täältä, kun tuntuu olevan vanhoista taloista tietäviä. En ottanut siis pahalla. Kiitos vielä kerran kirjavinkistä!
Vielä tuosta 3:nnesta kuvasta, ei ole kyllä mikään perus terva/bitumipaperi, niitäkin löytyy ulkoseinistä ja olen nähnyt monenlaista uutta ja vanhaa. Tuossa on molemmat puolet liukkaat / sileät, on myös täysin hajuton. Nuo seinät on ollut pelkästään sisällä väliseininä joissa sitä on.