Tarkastusluukku yläpohjaan

Kaipaatko vinkkiä ikkunoiden kunnostukseen? Mitä tehdä pinkopahveille?
Vastaa Viestiin
L18
Jäsen
Jäsen

Tarkastusluukku yläpohjaan

Viesti Kirjoittaja L18 »

Terve, meillä on taloon tehty pieni lisäosa vuonna 1985. Tämän lisäosan yläpohjaan ei ole tehty mitään kulkua, ja tässä jonkun aikaa olen suunnitellut sen tekoa. Olen miettinyt että varmaan helpoin olisi tehdä se ulkopuolelle. Mitenhän tuohon olisi fiksuin lähteä? Kun ei ole oikein yietämystä aiheesta, millainen rakenne siinä on välissä ennenkuin on yläpohjassa? Onko siinä muuta kuin tuulensuoja ja verhoilu? Millä aukko kannattaisi puhkaista? Joku moottorisaha kuulostaa vähän pelottavalta kun ei tiedä yhtään mitä takana on... :D
miikkajo
Jäsen
Jäsen

Re: Tarkastusluukku yläpohjaan

Viesti Kirjoittaja miikkajo »

L18 kirjoitti:Terve, meillä on taloon tehty pieni lisäosa vuonna 1985. Tämän lisäosan yläpohjaan ei ole tehty mitään kulkua, ja tässä jonkun aikaa olen suunnitellut sen tekoa. Olen miettinyt että varmaan helpoin olisi tehdä se ulkopuolelle. Mitenhän tuohon olisi fiksuin lähteä? Kun ei ole oikein yietämystä aiheesta, millainen rakenne siinä on välissä ennenkuin on yläpohjassa? Onko siinä muuta kuin tuulensuoja ja verhoilu? Millä aukko kannattaisi puhkaista? Joku moottorisaha kuulostaa vähän pelottavalta kun ei tiedä yhtään mitä takana on... :D
Tekisin ensin reiän porakoneen kanssa kuppiporalla, siitä pääsee sitten kurkkimaan rakennetta.
Kannattaa tutkia esim naulauksista missä menee niskat ettei siihen poraa

itse luukun reiän tekisin sitten puukkosahalla tai ihan käsisahalla... v-mäistä hommaa tahtoo olla kun purut tulee niskaan,
mutta on sitä maailmassa kamalampaakin hommaa....

Reikäsaha taisi olla kuppiterän oikea nimi... siis tommonen
http://www.motonet.fi/fi/tuote/788003/R ... mm-karalla
L18
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja L18 »

Kiitokset vastauksesta, mutta nimenomaan tuon syyn takia haluaisin tehdä reiän ulkoseinään ettei tule kaikki materiaali niskaan reikää tehdessä. :-)
Itse talo on siis kaksikerroksinen, mutta lisäosa yksikerroksinen, jolloin kulku luukulle ei olisi kovin paha jos se olisi päätykolmiossa.

Mutta tuo oli tietty hyvä idea että tekisi ensin kuppiporalla reiän mistä kurkistelemaan sisälle, jotenkin olin heti tekemässä isoa reikää seinään... :-D
miikkajo
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja miikkajo »

L18 kirjoitti:Kiitokset vastauksesta, mutta nimenomaan tuon syyn takia haluaisin tehdä reiän ulkoseinään ettei tule kaikki materiaali niskaan reikää tehdessä. :-)
itsellä on vielä muistot niin tuoreet kyseisestä operaatiosta joten ajatukset harhautui heti sinne...

rakenteesta ei muuten voi muuta kuin arvailla...
luultavasti ulkovuorauksella on oma koolaus ja ilmarako?
joten päädyn koolaukset pitänee löytää arvaamalla.
ErkkiXC
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja ErkkiXC »

Minä tekisin ensin pienen reiän ja sitten tuommoisella katteleisin, mitä siellä sisäpuolella näkyy (kun sattui saamaan tuon sekä etäisyysmittarin kaupantekijäisinä, kun ostelin Ryobin satseja). Ei meilläkään ollut mitään luukkua pesuhuonesiiven yläpohjaan, mutta meillä onkin vain karaattilevyt vanhan lautavuorauksen päällä ja ne vaihtuu tässä jossain vaiheessa kuitenkin, niin sahailin puukkosahalla aukon vaan siihen päätyharjan viereen, kun oletettavasti siinä harjan kohdalla on kannatinparru.
L18
Jäsen
Jäsen

Viesti Kirjoittaja L18 »

Kiitokset viesteistä. Taidan lähteä sillä etenemään että teen rasiaporalla reiän johonkin harjan viereen, ja siitä kurkkii sitten muuta rakennetta että saa jonkunnäköisen reiän tehtyä.
Vastaa Viestiin